Centrele europene pentru consumatori - 5 ani în slujba consumatorilor europeni

Vi s-a întâmplat vreodată să faceţi o comandă online, să plătiţi produsele şi să nu le primiţi niciodată? În acest caz, un centru european pentru consumatori vă poate ajuta. În conformitate cu Al 5-lea raport aniversar ECC-Net, dat publicităţii astăzi de Comisia Europeană, între 2005 şi 2009, Reţeaua centrelor europene pentru consumatori (ECC-Net) s-a ocupat de aproape 270 000 de solicitări ale consumatorilor din UE care li s-au adresat pentru consultanţă sau ajutor în ceea ce priveşte cumpărăturile transfrontaliere. Numărul de solicitări anuale a crescut constant, de la aproximativ 43 000 în 2005, la peste 60 000 în 2009. Valoarea anuală a înţelegerilor amiabile ca urmare a unor reclamaţii adresate comercianţilor (în rambursări şi compensaţii pentru consumatori) a atins 3,5 milioane EUR în 2008. Comisia Europeană şi statele membre cofinanţează ECC-Net care oferă consumatorilor consultanţă juridică gratuită şi asistenţă în toate ţările UE, precum şi în Norvegia şi Islanda. Cumpărăturile online continuă să reprezinte principala sursă de reclamaţii pentru consumatorii transfrontalieri: în 2009, acestea reprezentau mai mult de jumătate (55,9 %) dintre toate reclamaţiile primite.

Adresându-se directorilor ECC la lansarea raportului, care a avut loc în prima parte a zilei de astăzi, comisarul UE pentru Sănătate şi Consumatori, John Dalli, a declarat: „Centrele europene pentru consumatori oferă o plasă importantă de siguranţă pentru consumatorii UE care doresc să profite de ocaziile oferite de piaţa internă în căutarea unui raport mai bun calitate/preţ şi a unei oferte mai diversificate dincolo de frontiere. Graţie acestei reţele unice, ei pot primi un ajutor eficient şi gratuit în propria lor ţară şi în propria lor limbă, indiferent în ce alt loc din UE au avut o problemă." În concluzie: „Când oamenii întreabă ce face UE în mod concret pentru consumatori, activitatea ECC-Net poate fi citată cu mândrie ca prim exemplu."

Reţeaua centrelor europene pentru consumatori

Un consumator ceh a comandat mai multe CD-uri de la un magazin online danez, a plătit cu card de credit, dar nu a primit produsele niciodată. Comerciantul a promis că va trimite produsele într-o săptămână, apoi în două săptămâni, apoi a spus că livrarea va întârzia mai mult. Consumatorul a cerut banii înapoi, dar nu a primit niciun răspuns. Consumatorul a contactat ECC ceh, care a cerut ajutorul partenerilor danezi. După ce a fost abordat de ECC Danemarca, comerciantul a făcut o rambursare completă.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1206

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1250

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1286

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1219

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1380

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1516

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1977

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1584

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1527

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1450

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1622

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1866

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3798

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3132

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6202