Dragorul maritim 39 afectat de explozia unei mine de război, pe Marea Neagră, intră în reparații! (DOCUMENT)

 
 
  • Deși au fost luate măsuri de siguranță la lăsarea întunericului, ca urmare a condițiilor meteo nefavorabile, nava militară a fost lovită de mina marină, care a fost purtată în derivă de furtună. Deflagrația a produs o gaură de apă de mici dimensiuni, situată la limita liniei de plutire a navei, în zona pupa (partea din spate a navei).
  • Imediat după explodarea minei, echipajul navei a acționat pentru astuparea găurii de apă și pentru limitarea efectelor produse de intrarea apei de mare în compartimentul pupa.
  • Din ordinul șefului Statului Major al Forțelor Navale, nava maritimă cu scafandri „Grozavul” a plecat din Portul Constanța, pentru a acorda asistență și pentru a remorca dragorul maritim avariat până în portul Constanța.
 
 
Ministerul Apărării Naționale, prin UM 02022 Constanța (Baza Logistică Navală), a atribuit Șantierului Naval Constanța contractul privind serviciile de reparații si andocare la nava dragorul maritim „Locotenent Dimitrie Nicolescu” (DM-29).
 
În septembrie, dragorul maritim a lovit o mină marină pe Marea Neagră.
 
Potrivit licitatiapublica.ro, contractul are o valoare de 361.000 de lei.
 
Potrivit navy.ro, dragorul maritim „Locotenent Dimitrie Nicolescu” (DM-29) a ajuns joi, 8 septembrie, în jurul orei 17.45, în raionul în care se afla, în derivă, o mina marină raportată de nava GSP „Falcon”.
 
Conform procedurilor operaționale pentru aceste intervenții, la bordul navei a fost ambarcată o echipă de scafandri EOD, cu o șalupă specializată în cercetarea și colectarea de informații despre obiectul care reprezintă un pericol pentru navigație, în scopul neutralizării acestuia.
 
Condițiile hidrometeorologice din raionul maritim în care se afla mina de război s-au înrăutățit, după ajungerea dragorului maritim în raion, din cauza intensificării vitezei vântului (10-12 m/s), marea având gradul 4 (val cu înălțimea de 1,5 – 2 m).
 
Această situație nu a permis lăsarea ambarcațiunii EOD la apă și executarea misiunii.

 
Deși au fost luate măsuri de siguranță la lăsarea întunericului, ca urmare a condițiilor meteo nefavorabile, nava militară a fost lovită de mina marină, care a fost purtată în derivă de furtună. Deflagrația a produs o gaură de apă de mici dimensiuni, situată la limita liniei de plutire a navei, în zona pupa (partea din spate a navei).
 

Nu au fost victime sau răniți în urma producerii exploziei, cei 75 de militari ai echipajului navei nu au fost în pericol, flotabilitatea navei nu a fost afectată, iar la bord nu erau avarii majore.
 
Imediat după explodarea minei, echipajul navei a acționat pentru astuparea găurii de apă și pentru limitarea efectelor produse de intrarea apei de mare în compartimentul pupa.
 
Din ordinul șefului Statului Major al Forțelor Navale, nava maritimă cu scafandri „Grozavul” a plecat din Portul Constanța, pentru a acorda asistență și pentru a remorca dragorul maritim avariat până în portul Constanța.
 
După declanșarea agresiunii armate a Federației Ruse în Ucraina, aceasta este cea de-a treia mină de război care a ajuns în zona de responsabilitate a Forțelor Navale Române. De la începutul războiului până în prezent, în partea de vest a Mării Negre au fost distruse 28 de mine marine, dintre care trei mine de către Turcia, două de România, una de Bulgaria și 22 de Ucraina.
 
Despre Șantierul Naval Constanța
 
Șantierul Naval Constanța SA are sediul social în Constanța, Incinta port, a fost fondată în 1992 și se ocupă de construcţia de nave şi structuri plutitoare.
 
Pentru anul trecut, cu 860 de angajați, Șantierul Naval Constanța SA a declarat o cifră de afaceri de 127.594.888 de lei, cheltuieli de 219.096.353 de lei și o pierdere  de 8.754.920 de lei. 
 
Asociații Șantierului Naval Constanța SA sunt Resource International SA, Ins. Marshall, Majuro, Trust Company Complex, cu 94,8%, S.I.F. Moldova SA, cu sediul în Bacău, cu 2,02%, S.I.F. III Transilvania SA, cu sediul în Brașov, cu 0,73% și Acționari Listă - cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 2.45%.
 
Potrivit RECOM, persoane împuternicite sunt: Bosînceanu Dumitriţa - administrator, Bosînceanu Andrei - administrator și membru în Consiliul de administrație, Rusen Radu-Cătălin - administrator, membru în Consiliul de administrație, director general, Stoian Nicolae - director, Călin Corneliu - director, Teodosescu Victor - director general adjunct, Vasile Deniz - director economic, Grigorescu Laurenţiu - director tehnic.
 
Auditori sunt Deloitte Audit SRL și Pricewaterhousecoopers Audit SRL.
 
Andrei Bosînceanu mai figurează ca administrator și în Cuget Liber SA, în timp ce Dumitrița Bosînceanu apare ca asociat în Histria International SRL, Histria Protguard SRL și în Histria Shipmanagement SRL.
 
În trecut a administrat și a figurat ca asociat în Bluepress Media SRL, radiată în prezent, ca acționar în Expert Management SA (radiată), ca asociat în Agi-Serv SRL (radiată), iar în prezent administrează Cuget Liber SA și Oltenia Estival 2002 SA.
 
Despre dragorul maritim 29
 
LT. Dimitrie Nicolescu
Nr. bordaj 29
Anul construcției 27.12.1988
Intrarea în serviciu 03.06.1989
 
Caracteristici principale
 
Deplasament maxim: 800 t
Dimensiuni (lungime x laţime x pescaj): 60,8 x 9,54 x 2,7 (m)
Propulsie: 2 motoare ALCO V12 Diesel
Viteza maximă: 17 Nd
Echipaj: 78
 
Armament:
 
- instalaţii artileristice calibrul 30 mm;
- instalații artileristice calibrul 14,5 mm;
- instalaţii pentru lansarea rachetelor AA;
- tipuri de drăgi marine: de contact şi prin influenţă;
- instalaţii de lansare a bombelor antisubmarin.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Alertă pe Marea Neagră! O navă militară din cadrul Forțelor Navale Române, cu 75 de militari la bord, avariată după ce lovit o mină
  
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

O unitate militară din Constanța achiziționează produse alimentare de la o firmă din județul Harghita (DOCUMENT)

16 Jan 2023 665

Compania Navotec, contract cu Forțele Navale pentru servicii adiționale la sistemul de propulsie al dragorului maritim 25

05 Jan 2023 681

Construită în Șantierul Naval Mangalia Vedeta blindată 178 „Smârdan“ va fi reparată de compania ce repară și nava Monitor 46

28 Oct 2022 1218

Iată cine va asigura elicopterele IAR 330 Puma Naval din Forțele Navale! (DOCUMENT)

27 Oct 2022 872

Baza Logistică Navală, un nou contract cu firma constănțeană Granbis

19 Oct 2022 740

Ministerul Apărării Naționale bagă în reparații pavilioanele din cazărmile din administrarea Statului Major al Forțelor Navale (DOCUMENT)

18 Oct 2022 711

Două firme au semnat un contract cu Baza Logistică Navală din Constanța. Ce vor furniza (DOCUMENT)

12 Oct 2022 814

Ministerul Apărării Naționale bagă în reparații Dragorul Maritim 24! Care este valoarea contractului și cine va executa lucrările (DOCUMENT)

11 Oct 2022 1245

Ministerul Apărării Naționale, licitație „cu greutate“! Una dintre firmele câștigătoare, controlată de doi foști lideri ai PNL Constanța (DOCUMENT)

10 Sep 2022 1618

UM 02022 Constanța - Baza Logistică Navală „Pontica“ achiziționează apă minerală!

22 Aug 2022 978

Baza Logistică Navală cumpără unt, telemea și alte alimente. Cine le furnizează

15 Aug 2022 787

Ministerul Apărării Naționale cumpără servicii suplimentare pentru modernizarea navei Monitor 46

11 Aug 2022 828

Baza Logistică Navală a cumpărat uleiuri. Detalii din contract (DOCUMENT)

23 Jun 2022 750

Baza Logistică Navală a cumpărat lactate. Detalii din contract (DOCUMENT)

17 Jun 2022 972

Nava Monitor 46 intră în reparații capitale! Cine se ocupă de contract (DOCUMENT)

29 Mar 2022 2515