Licitație anulată pentru dragajul de întreținere în porturile maritime, în Portul Midia și Portul Constanța (DOCUMENTE)

  • Amintim că în urmă cu două săptămâni, aproximativ, APM Constanța a decis că nu trebuie efectuată procedura de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: „Dragaj de investiții în porturile maritime-Zona Midia”
 
 
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a organizat o procedură pentru atribuirea prin licitație a unui contract ce vizează dragajul de întreținere în porturile maritime, fiind vorba de execuția operațiunii amintite în zona Midia și Portul Constanța.
 
Pe 25 ianuarie 2023, în platforma SEAP s-a înregistrat anularea procedurii la data limită pentru că nu au fost operatori care să depună oferte.
 

Dragaj în zona Midia

 
Amintim că în urmă cu două săptămâni, aproximativ, APM Constanța a decis că nu trebuie efectuată procedura de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: „Dragaj de investiții în porturile maritime-Zona Midia” propus a fi amplasat în oraș Năvodari, Port Midia, jud. Constanța.
 
Proiectul este încadrat în Anexa nr. 2 Lista proiectelor pentru care trebuie stabilită necesitatea efectuării evaluării impactului asupra mediului a Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, pct. 13 lit. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului.
  
Pentru acest proiect, Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral a transmis prin adresa nr. 21640 din 13.12.2021 că nu este necesară solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor.
 
Deoarece amplasamentul proiectului se suprapune parțial cu situl Natura 2000 ROSPA0076 Marea Neagră, proiectul propus intră sub incidența art. 28 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările și completările ulterioare. Obiectivele specifice de conservare pentru aria naturală protejată ROSPA0076 Marea Neagră au fost comunicate de A.N.A.N.P. – Serviciul Teritorial Constanţa.
 
Proiectul analizat propune realizarea dragajelor de investiții în Portul Midia, necesare pentru funcționarea în condiții de siguranță. Din analiza cotelor proiectate, a cotelor obținute după lucrările de dragaj efectuate și a cotelor existente în prezent în bazine, se constată că există atât zone care necesită dragaj de întreținere periodică, dar și zone cu adâncimi mai mici decât cele proiectate ce nu se modifică în urma efectuării dragajului de întreținere și care conduc la concluzia ca au rămas zone de material tare (stâncă/granit) nederocate, încă din momentul execuției bazinelor/șenalelor navigabile.
 


Se vor efectua dragaje cu utilaje plutitoare echipate cu dragi absorbante refulante sau cupe, iar materialul rezultat se va descărca direct în barje și se vor depozita în zonele indicate și aprobate de CN APM Constanța, și anume:
  1. în interiorul portului - pentru materialul dragat în interior
Se propune zona notată pe planul de situație cu M2, întrucat în planul de dezvoltare a portului Midia se prevede crearea de teritorii în zona respectivă.
  1. în exteriorul portului - pentru materialul dragat în exterior
Se propune zona notată pe planul de situație cu M4, întrucât această zonă a fost aprobată anterior de AN Apele Române, Direcția Dobrogea - Litoral pentru depuneri de material dragat în exteriorul portului. In zona M4 de depunere, se va descarca doar materialul dragat din zona M01 (senal acces port).
 

Materialele rezultate din dragaje sunt fie de natură nisipoasă, fie de natură stâncoasă. În fiecare zonă dragată este prevăzut să fie prelevate probe din materialele rezultate, care vor fi supuse examinării fizico-chimice pentru a se stabili dacă materialele sunt infestate, caz în care nu vor mai fi folosite la umpluturi în interiorul portului.
 
Valoarea investiției este de aproximativ 118.000.000 RON (fără TVA). Durata de realizare a lucrărilor propuse în cadrul proiectului este de 6 luni. Oportunitatea este justificată de existența programelor de finanțare europene pentru lucrări de infrastructură. Pe timpul executării lucrărilor de dragaj se va monitoriza de către Antreprenor variația nivelului apei în bazinul portuar aferent zonei în care se lucrează.
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și:

Dragaj de investiții în Portul Midia. Mediul și-a dat acordul. Ce conține proiectul

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 387

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3798

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7106

Firme Constanța Midia Internațional SA. A fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor

26 Feb 2024 663

Vizat, Portul Midia! Administrația Porturilor Maritime Constanța a atribuit cu contract important (DOCUMENT)

24 Feb 2024 787

Baurzhan Nurgaliyev este noul administrator şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Midia Marine Terminal SRL, din Năvodari

07 Feb 2024 892

Act adițional Ministerul Apărării Naționale alocă noi fonduri pentru Șantierul Naval Midia SA (DOCUMENT)

25 Jan 2024 1260

Administrația Porturilor Maritime, contract cu Inaco Legal SRL, din Galați (DOCUMENT)

23 Jan 2024 809

Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)

16 Jan 2024 8159

Nemulțumiri după primele condamnări! Dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea ajunge la Constanța! (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

08 Jan 2024 1057

Averea și interesele lui Costel Bucur, director Operațiuni Portuare în Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (DOCUMENT)

29 Dec 2023 1466

Averea și interesele lui Adrian Daniel Gavruță, președintele Consiliului de Administrație al Administrației Porturilor Maritime SA! (DOCUMENTE)

21 Dec 2023 1546

Primele condamnări în dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea! Inculpați, Cazacioc Gelu Daniel și Cazacioc&Co SRL (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

11 Dec 2023 1647

Baza Logistică Navală Constanța și Șantierul Naval Midia SA au încheiat un contract ce prevede reparații și andocare la Nava NPR 190 (DOCUMENT)

07 Dec 2023 1055

Grup Servicii Petroliere Logistic SRL și-a mutat sediului social din Portul Midia, Năvodari, în Voluntari, Ilfov

16 Oct 2023 1173