Moda planificărilor pe bani publici Strategia de dezvoltare a turismului în judeţul Constanţa, mai scumpă decât studiul pentru Master-Planul de investiţii al Ministerului Turismului! (document)

Consiliul Judeţean a atribuit recent prin procedură simplificată un contract privind servicii de elaborare „Strategie Integrată de Dezvoltare Durabilă a turismului în judeţul Constanţa” pentru o perioadă de 10 ani, respectiv 2019 - 2028. Strategie de dezvoltare a turismului, care este sublimă la nivelul judeţului, dar lipseşte cu desăvârşire! Cu toate că, din anul 2017, la nivelul Consiliului Judeţean există o direcţie pentru turism, chiar şi un serviciu de analiză strategică şi creşterea competitivităţii, serviciu care, la acel moment, era prezentat drept un model unic la nivel de administraţie locală la nivel naţional, iar angajaţii săi urmau să colecteze şi să analizeze informaţii din mediul intern şi extern pentru creşterea competitivităţii administraţiei judeţene.
 
Cu toate acestea, Consiliul Judeţean este nevoit să apeleze contra cost la serviciile INCDT Bucureşti pentru o strategie de turism. Să presupunem că oamenii de la Direcţia de Turism nu au competenţe să realizeze strategii, ci doar să le implementeze. Vom vedea.
Interesant este faptul că acest contract atribuit Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism (INCDT Bucureşti) are o valoare de 130.000 de lei, în condiţiile în care în anul 2017, acelaşi Institut a realizat un studiu pentru realizarea Master-Planului de investiţii al Ministerului Turismului, care a costat undeva până în 80.000 de lei. Un studiu realizat la nivel naţional. A mai trecut un an, or mai fi crescut tarifele Institutului. Aşteptăm să vedem defalcată această strategie, să ne facem o părere.
 
Revenind însă la strategie, în anunţul de atribuire, Consiliul Judeţean precizează că prin „strategia integrată de dezvoltare durabilă a turismului în judeţul Constanţa, pentru o perioadă de 10 ani, respectiv 2019-2028, se va crea o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional. Astfel, documentaţia elaborată va avea importanţă strategică, vizând dezvoltarea durabilă şi sustenabilă a turismului în judeţul Constanţa pe o perioadă de 10 ani”. 


Despre Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism

Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism are sediul în Bucureşti, strada Apolodor, nr. 17, Sector 5. Potrivit site-ului institutului, acesta are ca obiect principal de activitate consultanţa în domeniul turismului şi efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, de interes public şi naţional, care privesc dezvoltarea şi promovarea turismului românesc şi oferă servicii atât pentru proiecte naţionale, cât şi pentru proiecte externe.
 
Beneficiarii institutului sunt autorităţi publice locale, centrale, agenţi economici privaţi, Ministerul Turismului, alte ministere etc. Tot de pe site-ul institutului aflăm că echipa care se ocupă de strategii este relativ mică, vreo 19 angajaţi, cu tot cu şofer, inspector resurse umane, contabil, secretară şi director general.
Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism a luat fiinţă în aprilie 1971 ca Centrul de Studii şi Proiectare pentru Promovarea Turismului - instituţie publică de interes naţional, în subordinea Ministerului Turismului. De-a lungul timpului, a suferit modificări din punctul de vedere al formei de organizare.
 
Din 2004, de pe timpul guvernării Năstase, INCDT funcţionează în baza HGR nr. 1122/2004, conform OG nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, modificată şi completată prin Legea nr. 324/2003.

 
Potrivit paginii web a INCDT, Consiliul de Administraţie al institutului care funcţionează în subordinea Ministerului Cercetării este format din: Timotin Victor - preşedinte, director general al INCDT; Tudorache Doru Marian - membru, preşedinte al Consiliului Ştiinţific al INCDT;
Cazac Liliana - membru, reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale;

Gherman Adriana - membru, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; Grecu Mihaela - membru, reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice; Gorgăneanu Gabriel - membru, specialist, director tehnic - Transilvania Travel.

Şi Primăria Constanţa a plătit 85.000 de lei pentru strategia locală de dezvoltare şi promovare a turismului

Vă reamintim că, recent, o strategie de dezvoltare şi promovare a turismului a fost realizată pentru Primăria Constanţa de un grup de experţi în turism, în politici de dezvoltare, în urbanism şi amenajarea teritoriului, în economia turismului şi în programare culturală şi marketing ai SRL-ului Agorapolis.
Primăria Constanţa a atribuit, pe 17.08.2017, contractul pentru elaborarea strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu. Prin realizarea acestui serviciu, se creează o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil, astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional.

Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului cuprinde o parte de analiză şi diagnostic al punctelor tari şi slabe identificate la nivelul municipiului, coordonarea, planificarea şi necesitatea implementării anumitor proiecte care vor conduce la dezvoltarea durabilă a turismului în zonă, precum şi o componentă de identificare a surselor de finanţare.

Pentru această licitaţie au fost primite două oferte. Valoarea finală a achiziţiei a fost de 85.000 de lei fără TVA. Câştigătorul contractului este Agorapolis SRL, cu sediul social în Constanţa. Potrivit Registrului Comerţului, societatea este deţinută de Mihaela Puşnava. Tot ea este şi administrator al societăţii, care are ca domeniu principal de activitate „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de acestea“.
 
Despre toate procedurile publice cu impact asupra județului Constanța, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteți citi accesând categoria „Combaterea criminalității în achizițiile publice“.

Citeşte şi:
 

După municipalitate, şi Consiliul Judeţean Constanţa pregăteşte terenul pentru a comanda o strategie pentru dezvoltare turistică a judeţului

Constanţa. Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu a fost finalizată. Primăria vă invită să o consultaţi. Care sunt obiectivele pe termen mediu şi lung? (document)
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Proiectul Strategiei Industriale a României, pentru perioada 2023 – 2027, în dezbatere publică

29 Dec 2023 539

Chestionar rapid. Locuitorii județului Constanța, invitați să participe la elaborarea strategiei de dezvoltare durabilă 2021-2027

11 Feb 2021 2931

București Primăria Municipiului Constanța participă la Târgul de Turism al României

19 Feb 2020 2287

Ce se va întâmpla cu cetățile antice? Strategia turismului pentru județul Constanța, realizată fără aportul unui istoric sau al unui arheolog (document)

03 Oct 2019 2337

Judeţul Constanţa a plătit 30.000 de euro ca să afle că litoralul şi-a pierdut atractivitatea. CJC va aproba strategia de relansare turistică. Ce se va întâmpla cu ea? (documente)

17 Sep 2019 3961

Turismul balnear din România - șanse de revigorare?

08 Aug 2019 1863

Conducerea Consiliului Judeţean, interpelată de consilierul Bola - „De ce am plătit, din bani publici, o strategie judeţeană în turism care nu este gata şi despre stadiul căreia nu suntem informaţi?“ (document)

26 Jun 2019 3145

Stelian Ion (USR) - „Puţin probabil ca staţiunea Mamaia să atingă măcar performanţele staţiunilor de pe litoralul bulgăresc!“

09 May 2019 2328

Rareş Bogdan (PNL) - „În timp ce milioane de români au fost alungaţi din ţară, nu există o strategie care să coreleze educaţia cu piaţa forţei de muncă“

03 May 2019 1763

Strategia de Dezvoltare și Promovare a Turismului în municipiul Constanța intră la vot în Consiliu Local Municipal. Ne-a costat 85.000 de lei!

25 May 2018 1943

CJC a făcut degeaba consultarea pentru „Strategia de Dezvoltare a Turismului“ Bogdan Bola (PNL) - „În județul Constanța, turismul este admirabil, sublim, dar lipsește cu desăvârșire!“

12 May 2018 3421

După municipalitate, şi Consiliul Judeţean Constanţa pregăteşte terenul pentru a comanda o strategie pentru dezvoltare turistică a judeţului

07 Apr 2018 2660

Ce spune fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre, despre Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa (document)

08 Mar 2018 2824

Primăria Constanţa organizează dezbatere publică pe marginea strategiei de dezvoltare şi promovare turistică. Vezi când are loc întâlnirea?

28 Feb 2018 1814

Constanţa. Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu a fost finalizată. Primăria vă invită să o consultaţi. Care sunt obiectivele pe termen mediu şi lung? (document)

14 Feb 2018 5411