Clarificari despre politele de asigurare oferite clientilor Romtelecom

In data de 16 aprilie 2010, Romtelecom si ASTRA Asigurari au demarat un proiect prin care Romtelecom a transmis unora dintre clientii sai persoane fizice o polita gratuita de asigurare a locuintei de la ASTRA Asigurari, incheiata pentru o perioada de 3 luni. Din pacate, modul in care am comunicat acest beneficiu nu a fost suficient de clar, ceea ce a generat neintelegeri si reactii negative din partea unora dintre clienti si tocmai de aceea dorim sa venim cu cateva clarificari suplimentare.

Despre proiectul initial

Romtelecom a dorit sa ofere clientilor sai un beneficiu gratuit in plus fata de serviciile oferite de companie, contractand aceste polite gratuite pentru clienti pe o perioada de trei luni. Mai exact, clientul beneficia, în cazul în care de-a lungul celor trei luni locuinta sa ar fi fost afectata de un incendiu, cutremur, inundatie etc, de o compensatie de pana la 20000 euro, fara a plati nimic în schimb. De altfel, exista deja patru oameni (unul în Bucuresti, unul în judetul Hunedoara si doi în judetul Vrancea) care urmeaza sa fie despagubiti, pe baza acestor polite, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele.

În plus, Romtelecom a obtinut de la aceeasi companie de asigurari un beneficiu suplimentar si optional pentru clienti, si anume: în cazul în care acestia erau interesati, puteau alege sa extinda polita dupa cele trei luni gratuite, la un pret special de 10 euro/an, cu 50% mai mic decat pretul de lista pentru polita Astra. Polita acoperea patru riscuri in plus fata de cele mentionate in legea care va introduce asigurarile obligatorii de locuinta.

În cazul în care clientii nu erau interesati sa beneficieze de polita gratuita pentru trei luni sau nu doreau ca datele lor sa fie transmise catre ASTRA Asigurari pentru a fi contactati în continuare, aveau posibilitatea sa informeze Romtelecom fie apeland 1930 (care e întotdeauna gratuit în reteaua companiei), fie vizitand unul dintre magazinele noastre. În orice caz, datele trimise catre Astra se refereau la nume, adresa si numar de telefon, date deja disponibile în orice carte telefonica.

Pe de alta parte, daca un client dorea sa beneficieze de oferta speciala si optionala de a extinde polita dupa cele trei luni gratuite, putea alege sa faca acest lucru exprimandu-si acordul cand era contactat telefonic in acest sens de catre un reprezentant al ASTRA Asigurari sau apeland numarul cu suprataxa 0903904905 (10 euro pe apel).

Cateva zeci de mii de clienti au apreciat aceasta oferta speciala si si-au exprimat deja acordul de a beneficia de o alta polita, anuala, de asigurare a locuintei, la pretul de 10 euro.

În cazul în care clientii ignorau polita initiala pe care au primit-o si nu erau interesati sa aiba nicio conversatie despre acest subiect, aceasta urma sa expire automat, la sfarsitul celor trei luni de gratuitate. Politele nu erau extinse sau facturate automat pentru clienti.

Pozitia Romtelecom fata de reactia autoritatilor

In data de 29 aprilie 2010, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) s-a pronuntat in mod intempestiv, solicitand denuntarea politelor gratuite de catre ASTRA Asigurari. Din pacate, aceasta decizie a fost luata de CSA fara sa ceara un punct de vedere si informatii relevante de la partile implicate. In ciuda acestui fapt, ulterior, ambele companii au adus in atentia Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor documente suplimentare si detalii clarificatoare privind parteneriatul incheiat intre ASTRA Asigurari si Romtelecom. Romtelecom ia in considerare toate masurile legale pentru a actiona in favoarea a ceea ce credem ca este interesul clientilor nostri.

In data de 5 mai 2010, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a decis ca Romtelecom nu a respectat intrutotul prevederile legale privind transferul datelor personale. Romtelecom a atacat deja hotararea in instanta, considerand ca a actionat in conformitate cu prevederile legale relevante. Totusi, pana la momentul in care instanta se va pronunta in acest caz, Romtelecom a hotarat sa suspende transmiterea datelor altor clienti catre ASTRA Asigurari.

In data de 14 mai 2010, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a transmis o scrisoare catre Romtelecom si Astra Asigurari, prin care solicita sa clarifice clientilor comunicarea despre politele de asigurare. In acest sens, Romtelecom a decis sa trimita o scrisoare de clarificare celor 791166 clienti care au primit polita de asigurare gratuita. Dintre toti acesti clienti, 0,06% au facut plangeri catre Romtelecom, cateva zeci de mii de clienti au ales sa contracteze o alta polita de asigurare pentru un an si exista deja patru oameni (unul în Bucuresti, unul în judetul Hunedoara si doi în judetul Vrancea) care urmeaza sa fie despagubiti pe baza politelor gratuite, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele. ASTRA Asigurari intentioneaza sa mentina validitatea politei gratuite de asigurare de care clientii beneficiaza pentru perioada de trei luni.

Informatii suplimentare

Oferirea asigurarii gratuite clientilor a reprezentat inca o modalitate prin care Romtelecom dorea sa le rasplateasca acestora loialitatea. Interesul companiei este sa-si serveasca cat mai bine posibil clientii, prin oferte cat mai avantajoase si beneficii gratuite oferite in plus fata de serviciile Romtelecom, inclusiv acordand sprijin pentru a parcurge mai usor perioada economica dificila din prezent.

Polita de asigurare a locuintei este al doilea beneficiu de acest gen pe care Romtelecom il acorda in parteneriat cu ASTRA Asigurari. In noiembrie 2009, compania a lansat pentru clientii sai optiunea de asigurare in caz de somaj, oferita gratuit oricarui nou client la activarea unui serviciu Romtelecom. Polita consta in subventionarea abonamentelor pentru serviciile Romtelecom pe o perioada de 6 luni, in cazul in care beneficiarul e afectat de somaj.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1211

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1254

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1291

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1224

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1387

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1527

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1982

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1592

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1533

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1458

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1630

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1874

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3810

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3140

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6218