Am studiat cu atentie comunicatul remis presei de domnul Vergil Chitac, in cadrul caruia am regasit dovezi scriptice clare care atesta ca Primarul Constantei, incercand sa acopere adevaratele intentii ale actualei administratii locale, foloseste in mod incorect anumite date si imprejurari necorespunzatoare adevarului asa cum vom arata in cele ce urmeaza:
1.
In ceea ce priveste ajustarea tarifelor:
- cererea de ajustare a tarifelor a fost depusa in luna aprilie a anului 2022 si inregistrata la Primaria Constanta
- cererea de ajustare contine inclusiv date privitoare la pierderea financiara din balanta punctului de lucru Constanta care se ridica la suma de 26.852.328,74 lei
- fara a intra in detalii legale compexe, pe scurt, Legea 101/2006 a salubritatii obliga autoritatea locala si confera dreptul operatorului sa-si recupereze integral cheltuielile de operare si sa i se asigure autonomia financiara
- prima reactie a Primariei referitoare la cererea noastra a venit dupa aproximativ doua luni, in data de 2 iunie 2022
- nici pana in ziua de azi, de 5 luni, nu s-a studiat cererea noastra, ci in scopul tergiversarii se invoca asteptarea unor puncte de vedere de la avocatii primariei
- de atunci si pana azi incusiv nu exista in ceea ce priveste cererea de ajustare decat o atitudine concreta de tergiversare, in scopul bine definit de a se produce inevitabila decapitalizare a firmei Polaris, in mod evident contrar prevederilor legale amintite mai sus.
In continuare vom arata atitudinea oarecum corecta a Primarului Constantei in ceea ce priveste celeritatea cu care se supun aprobarii ajustarile de tarife ale operatorului de salubritate Tracon.
2. Cazul Tracon
- Tracon SRL inainteaza cererea de ajustare a tarifului in data de 4.03.2022
- in data de 30.05.2022 (la doua luni) Primarul Constantei initiaza HCLM 253/2022 in vederea ajustarii tarifelor si acestora li se aproba o crestere de tarif de la
14 dolari/tona (65,45 de lei la cursul BNR din data ajustarii), la tariful de 127,97 lei pe tona. Un simplu calcul matematic arata ca aceeasi administratie, acelasi Primar diligent initiaza in mare viteza, pe care o consideram corecta, un proiect de HCLM care presupune
dublarea tarifului operatorului de salubritate Tracon, depozit ecologic.
- pentru o buna informare a presei si a platitorilor de taxe, aducem la cunostiinta publicului o informatie care poate nu are nicio relevanta, dar totusi o facem cunoscuta si anume tot in luna mai a anului 2022, acelasi operator Tracon solicita si i se aproba in judetul Sibiu un tarif de
90 de lei pe tona. Un nou calcul matematic arata ca pentru orasul Constanta cetatenii trebuie sa plateasca cu 41% mai mult pe depozitarea deseurilor decat cei din judetul Sibiu (ex. HCL al comunei Cristian, judet Sibiu nr. 53/2022). Acelasi Primar, dar dubla masura din motive pe care partial le cunoastem, dar nu avem probe suficiente sa le expunem publicului. Nu am vazut nicio zbatere a Primarului, niciun mesaj de forta impotriva Tracon, totul mergand ca uns. Nu am vazut nicio dezbatere in sedinta Consiliului Local in care Primarul Chitac sa invoce tot felul de acuzatii la adresa Tracon, asa cum o face in cazul oricarei sedinte de consiliu cand este in dezbatere o chestiune ce priveste Polaris. Si toate acestea in contextul in care Domnul Primar a initiat un proiect HCLM aprobat ulterior, prin care orasul Constanta va plati
in plus incepand din iunie 2022 aprox 2,16 milioane euro/an din bani publici, operatorului de salubritate depozit ecologic Tracon.
3. Pretinsul santaj despre care vorbeste domnul Primar
- este adevarat ca in nenumarate randuri i s-a comunicat domnului Primar de catre reprezentati ai firmei Polaris, ca viabilitatea economica a contractului nu este asigurata, ca Polaris asa cum reiese din documentele puse la dispozitia Primariei de luni de zile sufera o pierdere grava care ameninta in mod nedrept integritatea financiara a firmei si ca se vor lua masuri legitime, care respecta si contractul si Legea in sensul optimizarii costurilor, actiune care sa duca la evitarea blocarii totale a serviciului de salubritate.
- astfel noi colectam asa cum documentatia de atribuire a contractului prevede, o data pe zi in centru si la cel mult doua zile in celelalte zone ale orasului. (art.13 alin.3 din Caietul de sarcini)
- ne intrebam cum se poate vorbi de un santaj in contextul in care Polaris respecta prevederile contractuale si ii prezinta Primarului situatia financiara a contractului de salubrizare, asa cum de fapt reiese si din documentatiile depuse de noi la Primarie
- faptul ca noi prestam activitatea exact cum scrie in contract, este dovedit si de Directia de Sanatate Publica, ce a intreprins o actiune de control in ceea ce priveste modul de colectare a deseurilor. Aceasta a emis in urma controlului, procesul verbal cu nr. 0045015/22.08.2022 care are ca si concluzie ca "masura de aplicare a OMS 119/2014, se va face dupa momentul gasirii unei solutii legale cu UAT Constanta."
- este de altfel legala abordarea echipei de control, in contextul in care orice modificare a contractului se face prin act aditional si nu unilateral de primarie. Din 2014 de cand a aparut Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119, Primaria nu a avut nicio initiativa de modificare a contractului in sensul modificarii frecventelor de colectare.
- ii transmitem pe aceasta cale domnului Primar, chiar daca dansul considera ca aceasta inseamna santaj, ca vom continua sa respectam, prevederle contractuale si legale, mentinand frecventele din contract, frecvente ce se vor modifica de la 1 octombrie in sensul in care in toate zonele inafara de cele centrale, deseurile se vor ridica la 3 zile din platformele de colectare.
4. Mentiunea Primarului ca in Navodari sunt preturi mai mici de decat la Constanta. Succinta comparatie a tarifelor cele mai importante:
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: