METRO Cash & Carry România pornește din nou în căutarea antreprenorilor care își ajută comunitatea

București, aprilie 2015: METRO Cash & Carry România dă startul celei de-a doua ediții a programului de responsabilitate socială METRO – Starurile Comunității. Competiția se adresează antreprenorilor care își împart succesul cu membrii comunității din care fac parte, prin acțiuni sociale, umanitare, de mediu sau educaționale. Prin cea de-a doua ediție a programului, METRO își propune să sublinieze importanța micilor afaceri în dezvoltarea comunităților locale, să încurajeze și să răsplătească inițiativele de responsabilitate socială la nivelul întreprinderilor mici și mijlocii.  Întreprinzătorii se pot înscrie în competiție în intervalul 23 aprilie - 23 iulie 2015. 
 
“Fie că vorbim despre parteneri care și-au transformat locația într-un centru de activități culturale pentru educarea comunității locale, de antreprenori care au pornit afaceri sociale pentru a ajuta grupuri defavorizate sau de restaurante care donau produse membrilor comunității, cazurile înscrise anul trecut ne-au impresionat prin dedicarea de care au dat dovadă antreprenorii față de comunitatea din care fac parte. Poveștile lor ne-au convins să continuăm căutarea modelelor locale, prin lansarea celei de-a doua ediție a competiției METRO – Starurile Comunității” a declarat Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry România. „Prin competiție, ne dorim să mulțumim persoanelor implicate în dezvoltarea comunităților locale”.
 
Răsplătind devotamentul față de comunitate și spiritul antreprenorial, METRO încurajează întreprinzătorii să se implice activ în dezvoltarea mediului din care fac parte.
 
METRO – Starurile Comunității în cinci pași: înscriere, votare, validare, evaluare, premii
 
În perioada 23 aprilie – 23 iulie, antreprenorii își pot înscrie poveștile în secțiunea dedicată – www.metro.ro/starurile-comunitatii. Poveștile care descriu implicarea în comunitate pot fi completate cu imagini și înregistrări video, pentru a atrage voturile publicului.  Publicul larg își poate susține proiectul preferat până în 23 iulie, când cele mai votate 10 proiecte vor intra în faza de validare și vizite pe teren. Proiectele validate vor ajunge apoi în finala METRO – Starurile Comunității și vor fi supuse evaluării unui juriu format din experți în zone cheie pentru competiție, precum antreprenoriat, comerț, zona neguvernamentală și media specializată.
 
Finaliștii vor câștiga premii în valoare totală de 70.000 de lei, în funcție de punctajul oferit de juriu, pe baza criteriilor din regulament. Astfel, premiul I constă în 30.000 de lei, premiul II – 20.000 de lei și premiul III – 15.000 de lei. În plus, ceilalți șapte finaliști vor fi recompensați cu vouchere de cumpărături în magazinele METRO Cash & Carry România, în valoare totală de 5.000 de lei.
 
Susținătorii METRO în căutarea starurilor comunităților
 
La fel ca în 2014, METRO – Starurile Comunității are parte de susținerea Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC), partenerul METRO în dezvoltarea competiției, responsabil pentru validarea celor 10 proiecte finaliste pe teren.
 

“Ne bucurăm să ne implicăm și anul acesta într-o inițiativă unică pe piața locală. Este pentru prima dată când o companie din România recunoaște importanța acțiunilor de responsabilitate socială dezvoltate de antreprenori”, a declarat Ionuț Sibian, Director Executiv al FDSC.
 
Brutăria CONCORDIA, afacere socială care asigură un circuit complet pentru ca tinerii dezavantajați, cu puține șanse de reușită, să se integreze pe piața muncii, a fost câștigătorul premiului primei ediții a METRO – Starurile Comunității. Fiind un adevărat exemplu de bune practici în susținerea unor grupuri dezavantajate social, CONCORDIA Development SRL se alătură în 2015 competiției, ca parte din juriu.

 
„Participarea la METRO - Starurile Comunității 2014 a reprezentat pentru CONCORDIA Development o experiență extraordinară, oferindu-ne posibilitatea de a face cunoscută povestea Brutăriei CONCORDIA. Toate reușitele noastre sunt posibile cu ajutorul voluntarilor și datorită implicării companiilor cu viziune, deschise către susținerea unor programe de acest fel. De aceea, considerăm că proiecte precum cel dezvoltat de METRO contribuie la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile defavorizate și la producerea unor schimbări pozitive acolo unde oamenii au nevoie de ajutor.
 
Îi încurajăm pe toti cei care doresc să participe în competiție, fiind foarte important ca inițiativele lor să fie cunoscute și recunoscute, precum și să încercăm să întărim pe termen lung implicarea oamenilor în susținerea comunităților în care trăiesc”, a declarat Alice Stavride, Administrator CONCORDIA Development SRL și Director Administrativ al Organizației Umanitare CONCORDIA.
 
Și anul acesta, METRO Cash & Carry România are parte de susținerea unor experți din domeniile antreprenoriat, comerț, zona neguvernamentală și media. Aceștia formează juriul “METRO – Starurile Comunității 2015”:
 
Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry Romania
Radu Merică, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană 
Marius Ghenea, antreprenor român, Profesor de Inovație și Antreprenoriat, autorul cărții “Antreprenoriat”
Lăcrămioara Botezatu, Redactor-șef CSRmedia.ro
Ionuț Sibian, Director Executiv Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC)
Alice Stavride, Administrator CONCORDIA Development SRL și Director Administrativ al Organizației Umanitare CONCORDIA 
METRO – Starurile Comunității – o inițiativă la nivel internațional
 
METRO – Starurile Comunității face parte din strategia companiei de responsabilitate socială și este în linie cu noua poziționare – YOU&METRO - care însumează eforturile companiei de a deveni cei mai buni parteneri ai întreprinzătorilor independenți.
 
Inițiativa a pornit în 2014, cu ocazia aniversării a 50 de ani de METRO Cash & Carry la nivel internațional. Competiția a fost implementată în 17 țări, unde echipele METRO s-au implicat în identificarea și recunoașterea antreprenorilor care au înscris, în total, 1.400 de proiecte de susținere a comunităților locale. Participanții ediției din 2014 s-au bucurat de sprijinul publicului larg, poveștile înscrise însumând peste 1.2 milioane de voturi.
 
 
METRO Cash & Carry este reprezentată în 26 de ţări cu peste 750 de magazine cash & carry. Cu peste 117.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 31 miliarde € în anul financiar 2013/2014. METRO Cash & Carry este o divizie de vânzări a METRO GROUP, unul dintre liderii comerţului la scară mondială. În anul financiar 2013/2014, vânzările METRO GROUP au atins cifra de 63 miliarde €. Compania numără aproximativ 250.000 de angajaţi şi operează aproximativ 2.200 de locaţii în 30 ţări. Performanţa METRO GROUP se bazează pe forţa diviziilor sale de vânzări care operează în mod independent pe piaţă: Metro/Makro Cash & Carry – liderul internaţional în comerţul cu ridicata cu auto-servire, hypermarket-urile Real, Media Markt şi Saturn – lider pe piaţa bunurilor electronice şi electrocasnice din Europa şi magazinele universale Galeria Kaufhof. Informaţii suplimentare pe: www.metrogroup.de.
METRO Cash & Carry România este parte integrantă a METRO Cash & Carry Internaţional şi a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără magazine în 24 de oraşe. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Brăila, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda. Informaţii suplimentare pe: www.metro.ro.
 
 
 
Adina Tîmplaru
Head of Corporate Communications
 
METRO Cash & Carry România
E-mail: adina.timplaru@metro.ro; pr@metro.ro
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.