Operațiunile cu mărfuri periculoase din portul Constanța sunt monitorizate și controlate de CN APM SA

 
Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri.
Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).
În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.
Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel:  
  • 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;
  • 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);
  • 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).
 
De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.
Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.
CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare.
DIRECTOR GENERAL,
Prof. univ. dr. ing. Costel STANCA
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitația pentru furnizarea și montarea sistemului de acostare cu geamanduri multiple în Portul Constanța, contestat la CNSC

08 Apr 2024 476

RAJA Constanța Atenție, se oprește apa în Palazu Mare!

25 Nov 2023 753

Avarie RAJA pe strada Popa Șapcă din localitatea 2 Mai. A fost întreruptă furnizarea apei

22 Aug 2023 754

Florin Goidea rămâne director adjunct în cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța

16 Aug 2022 3497

Imagini de la eveniment Ministrul german de Externe, Annalena Baerbock a mers în portul Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)

16 Jul 2022 1982

Avarie RAJA în Constanţa. Ce zonă a municipiului este afectată

28 May 2022 1674

Ce nu știți despre mititeii, muștarul şi berea consumate de 1 mai!

27 Apr 2022 1849

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, la Constanța Despre reabilitarea căilor ferate din Portul Constanța. De ce nu a putut ministrul să răspundă la o întrebare (VIDEO)

30 Mar 2022 2443

LIVE. UPDATE Constanța. Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu au sosit la sediul APC (GALERIE FOTO și VIDEO)

29 Mar 2022 2569

Ministrul Sorin Grindeanu, în vizită astăzi la Constanța

29 Mar 2022 1552

Baza Logistică Navală a cumpărat costum de protecție unic cu șapcă și cămașă de bord (DOCUMENT)

01 Feb 2022 2598

Imaginea zilei Ținuta premierului Florin Cîțu, la întâlnirea cu operatorii HoReCa de la Constanța

06 May 2021 4329

Document important în legătură cu serviciul de pilotaj în porturile Constanța și Mangalia. Ce spune Florin Goidea, directorul APC

02 Apr 2021 4155

Pilotajul, încotro?! Florin Goidea, directorul APC - „Nu ne jucăm cu Portul Constanța! Situația care s-a perpetuat nu va mai putea continua“

05 Jan 2021 4056

Incendiu la Poarta 1 a portului Constanța

21 Sep 2020 1434