Enel România premiază câştigătorii programelor educaţionale „Play Energy" şi „We are energy"

pe3.jpgPentru al patrulea an consecutiv, Enel România îi premiază pe tinerii care au dovedit cea mai mare implicare în activităţi de responsabilizare asupra problemelor privind durabilitatea mediului şi interculturalitatea.

Premiile au fost decernate în cadrul unei gale de premiere la care au participat reprezentanţii din conducerea Enel România, alături de personalităţi publice, inclusiv din domeniul ştiinţei, dar şi vedete de televiziune.

pe5.jpgConstanţa, 16 decembrie 2010 - Programele educaţionale „Play Energy" şi „We are energy" reprezintă o iniţiativă educaţională a companiei Enel ce vizează informarea, conştientizarea şi familiarizarea tinerei generaţii cu privire la domenii complexe şi incitante precum energia, mediul şi interculturalitatea.

În urma jurizărilor regionale şi naţionale, pe secţiunile gimnaziu şi liceu au fost desemnate cele 6 clase câştigătoare ale concursului „Play Energy". Marii câştigători ai celei de-a patra ediţii a concursului sunt elevii clasei a XI-a A de la Colegiul Naţional Mihai Viteazul din Slobozia, judeţul Ialomiţa, coordonaţi de profesoara Elena Dragomir.

pe6.jpgEchipa de elevi a realizat un proiect complex plecând de la mitul lui Don Quijote şi lupta cu morile de vânt. De la mori de vânt până la turbine eoliene, elevii aufăcut o legăturăsubtilă realizând un site complex, cuo multitudine de aplicaţii practice, inclusiv forum, ştiri şi un joc online interactiv.Proiectul cuprindeo paralelă între sistemul energetic spaniol şicel de la „Parcul Solar Gura Ialomiţei", dardezvăluie şi o lume fantastică, inedită,în Povestea Planetei Coal sau în Povestea viteazului El Luki.Desenele autentice făcute de elevi întregescproiectul şi îi conferă o identitate aparte.

Pentru performanţa obţinută, ei vor fi recompensaţi cu o excursie la Roma, Italia, unde vor participa şi la festivitatea finală, care reuneşte câştigătorii concursului, din fiecare ţară participantă. Şi elevii clasaţi pe locurile II şi III au fost la rândul lor premiaţi cu produse electronice şi rechizite ecologice.

„Ne bucură faptul că, de la an la an, numărul elevilor români care îşi manifestă interesul faţă de teme precum energia, ecologia, durabilitatea mediului şi interculturalitatea este tot mai mare, iar lucrările propuse sunt bine documentate şi foarte interesante. Prin intermediul acestor concursuri, Enel, cel mai important investitor privat în sectorul energetic din România, îşi reafirmă şi întăreşte angajamentul de a se implica activ atât în domeniul economic, cât şi în cel educaţional, prin încurajarea tinerei generaţii de a-şi canaliza energia creatoare spre ştiinţă şi inovare", apreciază Claudio Zito, CEO Enel România.

Programul „Play Energy" reprezintă o iniţiativă educaţională ce vizează implicarea tinerei generaţii în studierea energiei şi ecologiei. Tema concursului din acest an a fost „Pe urmele energiei". Aflată la cea de-a patra ediţie, competiţia s-a bucurat de un real succes atât în rândul elevilor, cât şi al cadrelor didactice. Aproximativ 300 de şcoli şi licee din Bucureşti, Banat şi Dobrogea au participat la ediţia de anul acesta a programului „Play Energy". Au fost realizate 342 de proiecte individuale şi de grup ce includ materiale filmate, jocuri, desene, proiecte de cercetare, machete, etc. Peste 35.000 de elevi au beneficiat de materiale informative, resurse şi oportunităţi de relaţionare cu numeroşi copii din alte ţări, pentru a-şi crea o imagine cuprinzătoare asupra energiei şi utilizării ei raţionale, în viaţa de zi cu zi.

„Play Energy" este un program dezvoltat de Enel la nivel internaţional, de la ţările europene în care compania de utilităţi este prezentă (Slovacia, Bulgaria, Italia, România, Grecia, Rusia) până în Statele Unite ale Americii, Panama, Costa Rica, Chile şi Guatemala.

Cel de-al doilea program, „We are energy", reprezintă un program intern al companiei Enel destinat copiilor angajaţilor companiei, organizat la nivel internaţional. Obiectivul principal al acestui program este educarea tinerei generaţii în spiritul valorilor sociale precum protecţia mediului înconjurător sau interculturalitatea. Tema concursului din acest an a fost „Durabilitatea mediului". Prin intermediul proiectelor realizate, copiii au propus soluţii inedite de creare şi păstrare a unui mediu cât mai curat.

Câştigătorii concursului au avut posibilitatea de a călători în străinătate şi de a se bucura de o vacanţă inedită, alături de copii de aceeaşi vârstă din alte ţări. Pe parcursul celor două săptămâni petrecute într-o tabără de vară în Italia, cei 14 copii care au reprezentat România, cu vârste între 8 şi 17 ani, alături de tineri din alte 9 de ţări, au fost antrenaţi în diverse activităţi: ateliere de creaţie şi lecţii de cinema, plimbări şi excursii. În perioada petrecută în tabără, copiii au realizat, cu ajutorul experţilor de la Academia Internaţională de Film şi Televiziune, Cinecittà NUCT, filme de scurtmetraj, având ca temă centrală „Durabilitatea mediului".

La gala de premiere organizată de Enel România, câştigătorii au fost susţinuţi de câţiva dintre artiştii îndrăgiţi de ei, printre care Smiley, alături de invitaţii speciali, vedetele de televiziune Răzvan şi Dani, prezentatorii evenimentului.

Enel va derula aceste două proiecte şi în viitor, propunându-şi să implice cât mai mulţi participanţi în descoperirea şi aprofundarea unor teme precum energia, ecologia şi valorile culturale. Prin acţiuni de responsabilitate socială, compania va continua să îşi asume angajamentul în ceea ce priveşte valori cheie ale Enel, precum performanţă, investiţii şi sprijin pentru comunitate.

Enel este cea mai mare companie italiană în domeniul energiei electrice şi cea de-a doua companie europeană de utilităţi, în funcţie de capacitatea instalată. Este un jucător integrat, activ în sectorul energiei electrice şi al gazelor naturale. Enel este prezentă în 40 de ţări din întreaga lume, având o capacitate de producţie de 95.000 MW, şi vinde energie electrică şi gaze naturale către peste 61 milioane de clienţi.

În România, Enel este cel mai important investitor privat din sectorul energiei electrice, având circa 2,6 milioane clienţi, 93.000 km de reţea şi aproximativ 5.000 angajaţi. Enel vindeenergie electrică prin Enel Energie şi Enel Energie Muntenia. Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Distribuţie Muntenia sunt companiile care se ocupă de gestionarea şi modernizarea reţelei de energie electrică în aceste trei regiuni.Enel operează şi în sectorul energiei regenerabiledin Româniaprin Enel Green Power.

 

Biroul de presă Enel România


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1205

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1248

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1286

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1218

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1379

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1515

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1977

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1583

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1527

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1450

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1622

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1866

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3794

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3130

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6199