Sfaturi pentru consumatori în perioada reducerilor de preţuri - 12 ianuarie 2015

Se ştie că în data de 15 ianuarie încep reducerile de preţuri. La acestă dată demarează  reducerile de preţuri în sistem  „vânzare de soldare/solduri”
                                      
Perioadele de soldari se stabilesc de comerciant, intre urmatoarele limite:
 a) perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna- iarna;
 b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara– vara.

 
În aceste intervale de timp, operatorul economic poate desfăşura un „exerciţiu comercial de vânzare de soldare” doar de 45 zile.
 
Vânzările promoţionale se  pot desfăşura pe parcursul întregului an.
 
 „Recomand consumatorilor să acorde mare atenţie la  achiziţionarea  produselor  cu preţ redus şi  să fie atenţi la toate detaliile, sunt situaţii când publicitatea promovată  nu se poate proba”, declară comisarul şef  adjunct Mihai Perifan.
 
Consumatorii trebuie să:
  •  sa verifice daca oferta mai este valabila in momentul respectiv;
  •  sa verifice daca reducerea de preturi anuntata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca pretul afisat este cel facturat);
  •  la achizitionarea pachetelor promotionale de tipul „3 la pret de 2”, trebuie sa verifice pretul individual al produselor, care trebuie sa existe in mod obligatoriu la vanzare, pentru a-l putea compara cu pretul pachetului promotional;
  • sa solicite informatii suplimentare atunci cand au nelamuriri privind orice campanie publicitara facuta prin orice mijloace (in cadrul magazinului, prin afise sau pliante, prin anunturi pe site etc);
  • sa stie ca orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
    - fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
    - fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare;

    - fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale etc).

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1211

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1255

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1291

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1224

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1388

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1527

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1982

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1592

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1534

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1460

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1632

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1874

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3816

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3140

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6220