Bursa.roÎn cazul vânzării Şantierului Naval din Mangalia, Ministerul Economiei ignoră regulile bursei, iar ASF se face că nu vede

După ce Tudose a spus că statul va prelua şantierul, Ministerul Economiei susţine că îşi analizează opţiunile, deputatul USR Mihai Cătălin Botez a interpelat Ministerul Economiei pe acest subiect.
       
Ministerul Economiei ne-a transmis, săptămâna trecută, că analizează aspectele privind preluarea Şantierului Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), respectiv exercitarea dreptului de preferinţă pentru pachetul majoritar scos la vânzare de coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), deşi fostul premier Mihai Tudose spusese că statul vrea să preia şantierul.
     
Astfel, şi Ministerul Economiei, şi fostul premier au contrazis informaţiile dintr-un document public, postat la Bursa de Valori Bucureşti de Şantierul Naval "2 Mai" Mangalia (listat sub simbolul STNM), compania prin care statul român are o participaţie de 49% din DMHI.
     
Pe 19 decembrie 2017, Şantierul Naval "2 Mai" anunţase, printr-un raport la BVB, că Adunarea Generală a Acţionarilor a decis ca societatea să nu îşi exercite dreptul de preemţiune, în lipsa unei decizii de la Guvern.
     
Compania nu a revenit cu un nou raport de informare a investitorilor, ca să clarifice situaţia, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), supraveghetorul pieţei de capital, tolerează această confuzie, deşi ar trebui să ia măsuri pentru informarea corectă a investitorilor, dacă nu chiar să sancţioneze comunicările false.
     
Iţele sunt şi mai încurcate, căci toamna trecută, coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) au decis să îşi vândă participaţia de 51% la Daewoo Mangalia către olandezii de la Damen Shipyards Group (acţionarii şantierului Damen Galaţi).
     
În aceste condiţii, la solicitarea de informaţii privind acest subiect, Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, unitate aflată în subordinea Ministerului Economiei, ne-a transmis: "Soarta Şantierului Naval din Mangalia, cel mai important obiectiv economic din sudul judeţului Constanţa, urmează să fie decisă în viitorul apropiat, urmând să se adopte o decizie în acest sens, în cel mai scurt timp".

Citeşte mai mult: bursa.ro.

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Transelectrica are, de astăzi, cinci administratori provizorii noi ai Consiliului de Supraveghere

23 Jun 2021 415

Acord de exclusivitate Exxon-Romgaz pentru vânzarea Blocului Neptun-Zona de Apă Adâncă din Marea Neagră

19 Jun 2021 2004

Socep Constanța. A fost prelungit mandatul directorului general

17 Jun 2021 809

Președinte de Consiliu de Administrație nou la Neptun-Olimp SA

17 Jun 2021 2000

AGA SN 2 Mai SA Mangalia a ales administratorii provizorii și a stabilit indemnizația acestora

06 Jun 2021 2502

Socep Constanța. A fost prelungit mandatul directorului adjunct operațiuni

20 May 2021 2360

Scandalul între Oil Terminal și sindicat continuă. S-a ajuns la Tribunal

13 May 2021 3130

Schimbări în CA-ul și conducerea Societății Naționale de Transport Gaze Naturale Transgaz

11 May 2021 2086

Producție în creștere pentru Rompetrol Rafinare

06 May 2021 932

Surpriză la Oil Terminal Constanța. Unul din administratori renunță la mandat

05 May 2021 2758

Este oficial. Portul Constanța nu va fi listat pe bursă!

29 Apr 2021 2554

Schimbări în conducerea executivă a Șantierului Naval Orșova-Sucursala Agigea

04 Apr 2021 2130

Transgaz a anunțat valoarea dividendului brut pe acțiune și data începerii plății către acționari

23 Mar 2021 2245

Fost prefect de Constanța în Consiliul de Administrație al Romgaz. Din ce comitet face parte

19 Mar 2021 2635

OMV Petrom a semnat Contractul de împărțire a producției pentru Perimetrul II offshore din Marea Neagră

11 Mar 2021 2449