Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei
Legea privind publicitatea stradală poate fi aplicată
Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate,
elaborată la iniţiativa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului
(MDRT), va putea fi aplicată. În urma deciziei Curţii Constituţionale,
legea va intra în vigoare după modificarea de către Parlament a
datei-limită până la care mijloacele de publicitate pot fi menţinute în
amplasamentele autorizate, 1 ianuarie 2012, dată care, în prezent, este
anterioară promulgării legii.
MDRT a avut iniţiativa Legii privind
amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate ca urmare a
dezorganizării şi a modului haotic în care este realizată în prezent
publicitatea stradală în majoritatea localităţilor din ţară. Legea
stabileşte cadrul general prin care autorităţile administraţiei publice
locale vor putea elabora regulamentul local privind amplasarea
mijloacelor de publicitate şi adaugă condiţii mai restrictive gândite
pentru a proteja aspectul vizual al localităţilor şi siguranţa
cetăţenilor.
Legea va interzice, printre altele, acoperirea cu orice
mijloc de publicitate a suprafeţelor vitrate ale clădirilor, precum şi
amplasarea de mijloace de publicitate pe obiectele de artă monumentală,
pe clădirile reprezentând monumente istorice, pe arbori, pe zona
carosabilă a străzilor şi a drumurilor, în intersecţii, în sensurile
giratorii şi în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi
semnalizării rutiere. Legea mai prevede că regulamentul local privind
amplasarea mijloacelor de publicitate va fi corelat cu prevederile
documentaţiilor de urbanism aprobate, iar, în procesul de stabilire a
regulamentului, vor fi consultaţi şi specialişti din urbanism,
arhitectură, design şi peisagistică.
După promulgare, autorităţile
publice locale vor fi responsabile cu aplicarea prevederilor legii,
inclusiv cu desfiinţarea construcţiilor/amplasamentelor care nu vor
respecta prevederile legale. MDRT, prin instituţiile din subordine şi în
conformitate cu atribuţiile sale actuale, va urmări respectarea
prevederilor legale în ceea ce priveşte amplasarea mijloacelor de
publicitate stradală şi va putea interveni acolo unde se constată lipsă
de acţiune la nivel local.
Ministrul dezvoltării regionale şi
turismului, Elena Udrea, a explicat că această lege este absolut
necesară dacă se doreşte ca oraşele noastre să arate civilizat şi să fie
atractive şi sigure pentru turişti şi pentru locuitorii lor. „Am
întâmpinat o opoziţie foarte mare la adresa acestei legi din partea
reprezentaţilor industriei, care au interese de sute de milioane de
euro. Ca oricare cetăţean, însă, şi eu sunt deranjată de aspectul pe
care Capitala şi alte oraşe au ajuns să-l aibă din cauza miilor de
panouri, bannere şi firme care atârnă peste tot. Capitala, ca să iau cel
mai rău exemplu, arată astăzi ca un bazar în care ne-am scos cu toţii
cearşafurile la uscat. Nu interzicem publicitatea stradală, vrem doar să
o transformăm într-o activitate civilizată, care să nu agreseze vizual
cetăţenii şi să nu pună în pericol siguranţa publică. De multe ori,
panourile sunt amplasate în puncte cu vizibilitate pentru firma care-şi
promovează produsul, dar care afectează traficul auto şi pietonal. Dacă
vrem ca oraşele noastre să arate civilizat şi să fie atractive şi sigure
pentru turişti şi pentru locuitorii lor, această lege trebuia adoptată.
Niciunde în Europa nu este haosul de la noi în centrele oraşelor,
clădiri de patrimoniu acoperite de bannere publicitare, panouri care
ascund semne de circulaţie sau care blochează trei sferturi din
trotuare! Este o lege pe cât de contestată de cei cu interese, pe atât
de necesară oamenilor de rând!", a declarat ministrul Elena Udrea.
Biroul de presă
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: