Universitatea Ovidius se implică în proiectul internațional Tourism 4.0



Tourism 4.0 for Black Sea (T4BS)  este un proiect dedicat dezvoltării turismului în mod sustenabil, destinat arealului Mării Negre. Este o inițiativă care pune locuitorii locali și calitatea vieții lor în centrul ecosistemului turistic în locul turiștilor.

TIM (TOURISM IMPACT MODEL) este un instrument care folosește date reale pentru a crea o imagine obiectivă, prin evaluare și planificare, a impactului turismului într-un ecosistem local și asupra diferitelor aspecte sociale, încurajând colaborarea între diferiți actori pentru modelarea și optimizarea turismului.
Are ca obiectiv măsurarea, analiza și predicțiile fluxurilor turistice, combinând mai multe date sursă (de la operatorii de rețele de telefonie mobilă, controalele la frontier, statistici, plăți de taxe turistice și social media). Este un algoritm Artificial Intelligence complex, cu o interfață grafică ușor de înțeles.
O interfață de utilizator simplă va afișa fluxurile de trafic: încărcări excesive de trafic, abateri sezoniere, intrări / ieșiri către destinație, mișcare în destinație etc. și va putea  să  afișeze analize în intervalul de timp selectat (an, lună, săptămână, zi), prognoze bazate pe date istorice, ponderate de parametri speciali (weekend, vreme, sărbători, în alte țări etc.).
Portal generator de date
În cadrul acestui proiect au fost centralizate date de la instituții publice locale, direcții de statistică etc. Este vorba despre informații referitoare la protecția mediului, trafic rutier, consum electricitate, consum apă, generare de deșeuri, rețele de telefonie mobilă, actori principali în turism.
Cu ajutorul tehnologiilor emergente, platforma va permite schimb de date între părțile interesate (furnizori de turiști, agenți de turism, furnizori de tehnologie, comunități locale, Guvern, turiști).
Pe baza acestor analize și prognoze, destinațiile turistice și furnizorii de servicii se pot pregăti în mod adecvat pentru perioade de creștere a numărului de vizite, redirecționare fluxuri turistice către zonele mai puțin aglomerate și asigură astfel un impact pozitiv mai mare al turismului și un echilibru in dezvoltarea durabilă.
PAȘI urmați de fiecare participant (inclusiv Universitatea Ovidius Constanța)
1.    Definirea micro regiunii;
2.    Definirea sursei;
3.    Aplicarea unor chestionare și centralizarea lor (chestionarul are 300 de indicatori, 67 de întrebări);
4.    Validarea rezultatelor și centralizarea unor recomandări oferite de experți (opțional).


Proiect pilot la Constanța și Tulcea

Proiectul pilot din România s-a făcut la Sfântu Gheorghe (Tulcea) și Constanța. Alegerea unei localități rurale și a uneia urbane, de importanță economică crescută, ambele cu activitate turistică de impact, contribuie la creșterea gradului autenticitate a analizei.
La momentul de față, centralizarea rezultatelor din Sfântu Gheorghe este aproape de final, iar cel dedicat orașului Constanța va disponibil autorităților interesate spre finalul proiectulul (în ocotombrie 2021).

Despre Tourism 4.0

Primul pilot Tourism 4.0 a fost implementat de Slovenia în stațiunea Bled și a folosit Big Data Analisys ca tehnică de analiză. Slovenia a furnizat partea tehnologică având deja calculatoarele care folosesc High performance data analytics (HPDA). În Ucraina aceste chestionare s-au aplicat pentru Odessa si Valcovo.
Principalii parteneri ai proiectului sunt Tourism Institute, Georgia; Marketing Development, Romania; NGO Agricola, Ukraine; Ovidius University of Constanta, Romania;  HCL, Greece.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Studentă la Universitatea „Ovidius” Constanța Andreea Lungan, medaliată cu bronz la Concursul Studențesc de Matematică SEEMOUS

16 Apr 2024 245

Istoriografia română la ceas de sărbătoare Profesoara UOC Viorica Moisuc - Nonaginta Annis!

15 Apr 2024 381

La Universitatea „Ovidius” Constanța se va lansa volumul „Regionalizarea. Către un model de bună guvernanță a României”

14 Apr 2024 509

Servicii de consultanţă în domeniul digitalizării S-a semnat protocolul încheiat între Consorțiul CiTyInnoHub și Instituția Prefectului - Județul Constanța (FOTO)

12 Apr 2024 392

ISJ Județul Constanța, lider în țară la numărul de proiecte acceptate, depuse de liceele agricole

12 Apr 2024 513

Workshop la Muzeul de Artă Constanța dedicat Zilei Mondiale a Artei

12 Apr 2024 331

Universitatea Ovidius din Constanța a găzduit testarea candidaților înscriși la Concursul național organizat de ANFP

05 Apr 2024 673

Competiția de comunicare pentru tineri cercetători, „Games of Science 2024”, la Universitatea Ovidius din Constanța

04 Apr 2024 455

Studenți ai Facultății de Psihologie din cadrul Universității Ovidius Constanța, în practică în școlile din Constanța. Despre ce le vor vorbi elevilor

02 Apr 2024 532

Universitatea Ovidius din Constanța, membru fondator al Asociației Școala Națională pentru Energie Nucleară – SNEN

02 Apr 2024 477

Ziua Internațională a Francofoniei, celebrată la Universitatea Ovidius din Constanța

29 Mar 2024 511

Universitatea Ovidius din Constanța angajează. Iată ce post este scos la concurs

29 Mar 2024 895

Polițiștii în vizită la Universitatea Ovidius din Constanța

28 Mar 2024 676

ÎPS Teodosie, primele declarații despre procesul cu Universitatea Ovidius – „Eu cu salariul meu făceam milostenie“ (VIDEO)

25 Mar 2024 1416

ÎPS Teodosie, proces cu Universitatea Ovidius! Prejudiciul, estimat la circa 30.000 de euro. Ce reprezintă suma solicitată

22 Mar 2024 854