A fost descoperită o gaură neagră cu cea mai rapidă extindere din ultimii nouă miliarde de ani

• Astronomii au descoperit o gaură neagră cu cea mai rapidă extindere din ultimii nouă miliarde de ani, a anunţat miercuri Universitatea Naţională Australiană (ANU).

Gaura neagră, cu masa a trei miliarde de sori, consumă echivalentul unei Terre la fiecare secundă şi străluceşte de 7.000 de ori mai puternic decât toată lumina emisă de galaxia noastră, potrivit echipei internaţionale condusă de astronomi din cadrul ANU care a făcut descoperirea, notează Agerpres

„Astronomii vânează astfel de obiecte de mai bine de 50 de ani. Au descoperit mii de astfel de obiecte mai estompate, dar acesta, uimitor de luminos, s-a strecurat neobservat'', a spus Christopher Onken, cercetător principal în cadrul ANU, denumind gaura neagră descoperită ''un mare şi neaşteptat ac în carul cu fân''.

„Acum vrem să ştim de ce este diferită - s-a întâmplat ceva catastrofal? Poate două mari galaxii s-au ciocnit, canalizând o cantitate mare de materie cu care gaura neagră să se hrănească'', a spus Onken.

Christian Wolf, coautor al studiului, a spus că această gaură neagră record este un ''intrus''.

„Suntem destul de siguri că acest record nu va fi doborât. Nu ar fi posibil ca vreun obiect similar să mai fie ascuns pe undeva prin spaţiu'', a spus el.

Potrivit echipei, gaura neagră descoperită, cu o magnitudine vizuală de 14,5, este de 500 de ori mai mare decât gaura neagră din galaxia noastră, ceea ce înseamnă că poate fi observată cu uşurinţă de oricine deţine un telescop adecvat montat într-o zonă întunecată.

Studiul a fost publicat pe platforma arXiv.org şi trimis publicaţiilor editate de Societatea Astronomică din Australia

OMV Petrom, gata să sape două noi sonde de exploatare. Unde sunt localizate

09 Oct 2018 1813

Găurile negre, portal între lumi ?

09 Aug 2016 1538