A început operațiunea de pregatire a corpului epavei Queen Hind, din Portul Midia, pentru verticalizare

Luni, 20 ianuarie 2020, a început operațiunea de pregatire a corpului epavei Queen Hind, din Portul Midia, pentru verticalizare. Se vor suda pe bordul ei elementele de multiplicare a forței cu care vor acționa vinciurile amplasate pe barja GSP Bigfoot 2 și elementele de prindere pentru macaraua GSP Neptun, după cum au transmis reprezentanții firmei care se ocupă de ranfluarea navei.

„Operațiunea de sudură este una complicată pentru că se efectuează pe bordajul înclinat al epavei. Personalul este asigurat cu centuri și lucrează în reprize scurte din cauza frigului. Se estimează ca sudura va dura circa 3 zile cu condiția să nu se înrăutățeasca vremea, precipitațiile mai ales pot afecta lucrarea. La încheierea operațiunii se vor testa sudurile cu procedeu NDT pentru a se confirma rezistența prinderilor înainte de aplicarea forțelor de rotire și ridicare”, au mai punctat reprezentanții societății.

Amintim că, pe 14 ianuarie, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a semnat, cu Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.    Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare.

Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operațiunile nu pot fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau restricțiilor impuse de Căpitănie sau alte autorități relevante, transmite CN APM SA.
       
Procedura de selecție a început pe 31 decembrie 2019, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța invitând 9 companii din țară și străinătate, trei dintre ele depunând oferte.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nemulțumiri după primele condamnări! Dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea ajunge la Constanța! (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

08 Jan 2024 1071

Primele condamnări în dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea! Inculpați, Cazacioc Gelu Daniel și Cazacioc&Co SRL (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

11 Dec 2023 1666

VIDEO În ce stadiu este dosarul navei Queen Hind, eșuată în Portul Midia. Procurorii din Constanţa, cercetări pentru neglijență în serviciu, față de faptă

06 Sep 2023 1782

Schimbări în Global Safety SRL, din Constanța! Legături cu nava Queen Hind, eșuată în Portul Midia

15 Sep 2022 1496

Dosar penal pentru neglijență în serviciu, in rem! Procurorii cer expertiză tehnică în cazul navei Queen Hind, eșuată în Portul Midia (VIDEO)

15 Mar 2022 4393

Procurorii din Constanța au deschis un dosar penal după ce nava Queen Hind a eșuat în Portul Midia. Stadiul cercetărilor

27 Jan 2021 2600

Epopeea fără de sfârșit Queen Hind. Oile de pe navă, aruncate într-o groapă comună la Tulcea. Ce spunea șeful ANSVSA atunci

23 Jan 2021 2397

A trecut un an de la semnarea contractului pentru ranfluarea navei Queen Hind, eșuată în Portul Midia

14 Jan 2021 2238

Un an de la eșuarea navei Queen Hind, în Portul Midia. Cronologie, ranfluare și încercarea de a vinde epava

27 Nov 2020 2828

Licitația pentru vânzarea navei Queen Hind nu s-a ținut. Care a fost motivul

20 Oct 2020 2254

Nava Queen Hind, scoasă, din nou, la licitație. Prețul, scăzut drastic

05 Oct 2020 4028

Nava Queen Hind, eșuată în Portul Midia, scoasă la vânzare de executorul judecătoresc. Care este prețul de pornire (document)

26 Jun 2020 4018

Obiectivele de infrastructură pe agenda vizitei ministrului Lucian Bode în județul Constanța (galerie foto)

22 May 2020 2171

Decizie surpriză a instanței cu privire la procesul dintre proprietarul navei Queen Hind și CN APM Constanța

05 May 2020 4064

Nava Queen Hind a fost dezeșuată, șenalul eliberat, oile incinerate. Încep procesele. Proprietarul navei și CN APM Constanța, protagoniști

22 Apr 2020 4782