Acționarii Portului Constanța se întrunesc luna viitoare la Ministerul Transporturilor. Urmează revocarea unor administratori provizorii dar și prelungirea altor mandate

  • Preşedintele Consiliului de Administraţie al CN APM - SA, Constanţa a convocat Adunarea Generală a Acţionarilor Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime“ - SA, Constanţa, în şedinţă ordinară, în data de 08.11.2022, ora 11.00, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
  • AGA va lua act de încetare mandat/revocare membri provizorii și va proceda la numirea unor membri provizorii în Consiliul de administraţie pentru o perioadă de 4 (patru) luni cu posibilitatea prelungirii pentru motive temeinice până la 6 (şase) luni precum și la prelungirea mandatelor unora dintre membri provizorii
 

În conformitate cu art. 117 din Legea societăţilor nr. 31/1990 şi art. 15 alin. 1 din Statutul CN APM - SA, Preşedintele Consiliului de Administraţie al CN APM - SA, Constanţa, convoacă Adunarea Generală a Acţionarilor Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime“ - SA, Constanţa, în şedinţă ordinară, în data de 08.11.2022, ora 11.00, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, bd. Dinicu Golescu nr. 38, Bucureşti.
 
Ordinea de zi a şedinţei ordinare este următoarea:
 
1. Propunere privind iniţierea şi promovarea unei Hotărâri de Guvern pentru actualizarea Anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006, ca urmare a actualizării documentaţiei cadastrale.
2. Luare act de încetare mandat/revocare membri provizorii.
3. Numire membri provizorii în Consiliul de administraţie pentru o perioadă de 4 (patru) luni cu posibilitatea prelungirii pentru motive temeinice până la 6 (şase) luni.
4. Prelungire durată mandate membri provizorii.
5. Stabilirea indemnizaţiei fixe brute lunare a membrilor provizorii numiţi în Consiliul de Administraţie.
6. Aprobarea formei şi conţinutului contractului de mandat/actului adiţional la contractul de mandat ce urmează a fi semnat cu membrii provizorii.
7. Mandatarea reprezentanţilor acţionarilor companiei să semneze contractul de mandat/actul adiţional la contractul de mandat cu membrii provizorii.
8. Mandatarea Directorului General al societăţii pentru a îndeplini toate formalităţile cerute de lege pentru înregistrarea şi asigurarea opozabilităţii către terţe persoane a hotărârilor adoptate de Adunarea Generală a Acţionarilor. Persoana împuternicită va putea delega altor persoane mandatul cu privire la îndeplinirea formalităţilor menţionate mai sus.
Orice cerere de completare cu noi puncte a ordinii de zi se va face cu respectarea dispoziţiilor art. 1171 alin. 1 - 3 din Legea nr. 31/1990, cu modificările şi completările ulterioare.
 

În conformitate cu art. 45. - (1) din O.U.G. nr. 109/2011, prin derogare de la prevederile art. 125 alin. (3) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu este necesară depunerea procurii înainte de data şedinţei adunării generale a acţionarilor.
 
Procurile pot fi comunicate şi pe cale electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică, până la închiderea şedinţei.

Acţionarii pot să îşi desemneze reprezentanţii şi prin mijloace electronice. În acest caz, procura şi notificarea au încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică.
 
Dreptul de vot se poate exercita direct, prin reprezentant, prin corespondenţă sau prin mijloace electronice, conform statutului companiei.
 
Începând cu data de 07.10.2022 toate materialele informative aferente problemelor incluse pe ordinea de zi, precum şi regulile privind organizarea şi desfăşurarea adunării generale (care include procedura de vot prin reprezentant şi procedura care permite votul prin corespondenţă) vor fi disponibile la sediul companiei din Incinta Port Constanţa, Gara Maritimă şi pe website-ul companiei. Acţionarii pot obţine, la cerere, copii ale documentelor referitoare la problemele incluse pe ordinea de zi.
 
Lista cuprinzând informaţii cu privire la numele, localitatea de domiciliu şi calificarea profesională ale persoanelor propuse pentru funcţia de administrator va fi disponibilă acţionarilor, începând cu data publicării prezentei convocări, putând fi consultată de către aceştia.
 
Acţionarii companiei, indiferent de participaţia deţinută în capitalul social, pot pune întrebări în scris privind punctele de pe ordinea de zi. Acţionarii pot transmite astfel de întrebări şi prin e-mail cu semnătură încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică.
 
Acţionarii înscrişi în registrul acţionarilor la data de referinţă 01.11.2022 pot participa la AGOA şi vota personal, prin reprezentant sau prin corespondenţă.
 
Acţionarii îşi pot exercita opţiunea prin transmiterea votului prin corespondenţă până la data de 07.11.2022, ora 09.00, voturile prin corespondenţă fiind transmise la sediul CN APM.
 
În cazul neîndeplinirii cvorumului necesar pentru prima convocare AGA, se reprogramează şedinţa în data de 09.11.2022, ora 11.00, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, bd. Dinicu Golescu nr. 38, Bucureşti, se arată în anunțul publicat în Monitorul Oficial partea a IV-a nr. 4.171 din data de 05.10.2022.
 
Cifrele Portului Constanța
 
Pachetul majoritar de acțiuni al CN APM Constanța SA, de 80%, este deținut de Ministerul Transporturilor, în timp ce Fondul Proprietatea are o cotă de participare la beneficii și pierderi de 20%.
 
Potrivit Registrului Comerțului, auditorul CN APM Constanța SA este compania TSG Romania Assurance & Advisory Business Services SRL, din București, reprezentată de cetățeanul britanic Seferis Christodoulos Constandinou.
 
CN APM Constanța SA se ocupă de activități de servicii anexe transportului pe apă și are mai multe sucursale în Portul Constanța.
 
În Predeal, compania deține un Centru de Pregătire Profesională.
 
În anul 2019, Administrația Porturilor Maritime a raportat 872 de angajați, un profit net de peste 108 milioane de lei și cifra de afaceri a fost de aproape 350 de milioane de lei.
 
În 2020, numărul angajaților a scăzut la 855, dar profitul a înregistrat o creștere la peste 130 de milioane de lei. Cifra de afaceri a scăzut la 345 de milioane de lei.
 
În 2021, s-au înregistrat creșteri pe toate planurile: numărul angajaților a crescut la 889, profitul a ajuns la 130.460.821 de lei, față de 130.290.270 de lei, iar cifra de afaceri a crescut și ea la peste 418 milioane de lei.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

AGA din iunie 2022 Acționarii Portului Constanța s-au întrunit la Ministerul Transporturilor. Mandate prelungite pentru conducerea portului. Componența actuală a CA

 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Rezultatul licitației pentru servicii de pază, organizată de Universitatea Ovidius, anulat de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor

02 Feb 2023 622

Cât alocă Consiliul Județean Constanța pentru studiile de fezabilitate pentru amenajarea Centrului multietnic de afaceri și turism Dobrogea de la Eforie Sud?

01 Feb 2023 588

Moștenirea de milioane de euro de la Constanța a Institutului Pasteur, deținută de un SRL administrat de nașul lui Dragnea Jr., scoasă la licitație de lichidatorul judiciar

25 Jan 2023 1304

Jurnalista constănțeană Steliana Bajdechi împlinește 61 de ani. Drumul de la inginerie la cariera în presă

21 Jan 2023 1113

Procedura de concesiune a serviciului de salubrizare a localităților județului Constanța a fost contestată la CNSC. De decizii au fost luate?

20 Jan 2023 793

LIVE Prima conferință din acest an a filialei USR Constanţa. Sunt prezentate rapoartele de activitate și abordate teme de actualitate locală (FOTO)

19 Jan 2023 844

Ministrul apărării naționale, întrevedere cu ambasadorul Ucrainei în România

18 Jan 2023 657

Ghidul pentru utilizarea cardurilor de energie a fost lansat. Ce condiții trebuie să le îndeplinească beneficiarii pentru a primi acasă cardul și cum se pot face plăți?

16 Jan 2023 1122

Licitația pentru actualizarea PUZ-urilor stațiunii Mamaia și cartierelor Veterani și Palazu Mare, în atenția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor

12 Jan 2023 801

Energie verde pentru CT BUS. Compania vrea să dezvolte un parc fotovoltaic pentru alimentarea autobuzelor electrice și clădirilor administrative

09 Jan 2023 781

Primăria Mangalia concesionează un teren de 1.000 mp cu parcare pe o stradă reabilitată printr-un proiect transfrontalier

09 Jan 2023 831

Europrotect Security SRL a atacat licitația pentru servicii de pază la imobilele aparținând Consiliul Județean Tulcea. Ce verdict a primit?

07 Jan 2023 686

Firma familiei Butnaru a contestat licitația pentru servicii de catering organizată de Primăria Mihai Viteazu în cadrul Programului de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolari și elevi

07 Jan 2023 925

Primăria a comandat două PUZ-uri. Unul pentru zona Campus iar celălalt pentru taluzul municipiului Constanța

07 Jan 2023 2179

Retrospectivă 2022. Județul Constanța, finanțare prin PNRR în cadrul programelor de dezvoltare, transport și sănătate

04 Jan 2023 775