Administratia Fondului pentru Mediu A fost lansată cea de-a doua etapă a Programului Iluminat Public 2022.

Foto: Facebook/AFMAdministratia Fondului pentru Mediu anunță lansarea celei de-a doua etape a Programului Iluminat Public 2022. 

Astfel, Administrația Fondului pentru Mediu lansează cea de-a doua sesiune de înscriere a solicitanților unități administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș sau municipiu în cadrul Programului Iluminat Public.

Perioada de depunere a cererilor de finanțare în aplicația informatică, împreună cu documentația aferentă, începe în 30 decembrie 2022, ora 10:00 și se va încheia în 31 ianuarie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului.

„Având în vedere faptul că în prima etapă a programului, fondurile alocate au fost solicitate integral, criza energetică cu care ne confruntăm în această perioadă, cât și interesul deosebit la nivel național acordat de către unitățile administrativ-teritoriale pentru accesarea proiectelor care vizează eficientizarea consumului de energie, am emis o dispoziție de organizare a unei noi sesiuni de înscriere în cadrul programului”.

Conturile create și utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului privind creșterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public aferente sesiunii din anul 2021 și 2022 rămân valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public.

Suma alocată sesiunii de finanțare este de 500.000.000 lei.
Finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează:

pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori - maximum 1.000.000 lei;
pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori - maximum 2.000.000 lei;
pentru oraşe - maximum 3.000.000 lei;

pentru municipii de rang 0 - municipiul Bucureşti - maximum 50.000.000 lei;
pentru municipii de rang I - maximum 6.000.000 lei;
pentru municipii de rang II - maximum 5.000.000 lei”.


Finanțarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiție și în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanți.

Dosarul de finanţare în etapa a doua va cuprinde următoarele documente:
a) cererea de finanţare nerambursabilă, semnată cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere, conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;
b) împuternicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal, după caz;
c) actul de identitate al reprezentantului legal sau al împuternicitului solicitantului;
d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitantul aprobat la Trezoreria Statului a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu, în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, şi reprezentând finanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului. Contul va avea cod /indicator bugetar 43.02.44/43.44.00;
e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau în Spaţiul Privat Virtual - SPV;
f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
g) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, sau Pagina 2 din 3 declaraţia pe propria răspundere de unde să rezulte că solicitantul şi-a îndeplinit toate obligaţiile la Fondul pentru mediu, respectiv a depus toate declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru mediu şi nu are sume datorate la data depunerii dosarului de finanţare; declaraţia va fi dată sub sancţiunea prevederilor penale privind falsul în declaraţii şi va fi asumată prin semnătură electronică de către reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia;
h) DALI/SF pentru obiectivul de investiţii propus, care este întocmit (ă) conform Hotărârii Guvernului nr. 907 /2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi trebuie să cuprindă şi următoarele:
1. evidenţierea situaţiei actuale:
(i) auditul sistemului actual, cu identificarea minimă a corpurilor de iluminat existente, a stâlpilor, a reţelelor de distribuţie;
(ii) identificarea consumului iniţial anual de energie în iluminat public (Ci), calculat conform art. 4 alin. (1) lit. g);
2. dovedirea parametrilor proiectaţi:
(i) rapoarte şi calcule/studii luminotehnice conform standardelor din seria SR EN 13201, cu respectarea încadrării în clasa de iluminat a drumului/străzii;
(ii) estimarea consumului final anual de energie în iluminat public (Cf), calculat conform art. 4 alin. (1) lit. h), rezultat din calculele luminotehnice în urma execuţiei proiectului.

Certificatul de urbanism, avizele şi acordurile nu sunt obligatorii la depunerea dosarului de finanţare. În situaţia în care anumite componente nu sunt considerate necesare în conţinutul DALI/SF, se va motiva de către proiectant în acest sens.

Referitor la piesele desenate, se vor prezenta: plan de încadrare în zonă, plan de situaţie cu situaţia existentă (identificarea străzilor din proiect, a stâlpilor de iluminat echipaţi cu corpuri de iluminat existente, inclusiv puterile nominale ale corpurilor, şi, după caz, a stâlpilor care nu sunt echipaţi cu corpuri de iluminat), plan de situaţie cu situaţia propusă (identificarea străzilor din proiect şi a stâlpilor de iluminat pe care vor fi montate corpurile de iluminat propuse, inclusiv puterile nominale ale acestora);
i) hotărârea consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti/judeţean/organului de decizie al solicitantului, care va conţine:
1. aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici;
2. acordul privind asigurarea şi susţinerea cheltuielilor implementării proiectului şi care nu sunt finanţate de AFM;
j) audit energetic al obiectivului de investiţie, elaborat de un auditor electroenergetic/complex sau manager energetic de localităţi; se va depune, în copie, şi atestatul auditorului/ managerului energetic, valabil la momentul elaborării auditului energetic. Concluziile auditului energetic trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele informaţii:
1. numărul total al stâlpilor care intră în componenţa sistemului de iluminat pe care se intervine cu ocazia implementării proiectului, numărul total al corpurilor de iluminat existente şi distribuţia acestora pe străzile din comună/oraş/ municipiu, precum şi puterea totală instalată a acestora, calculată conform art. 4 alin. (1) lit. w), şi consumul iniţial anual de energie în iluminat public, calculat conform art. 4 alin. (1) lit. g);
2. numărul total al corpurilor de iluminat propuse a fi achiziţionate şi montate prin proiect, distribuţia acestora pe străzile din comună/oraş/municipiu, precum şi puterea totală instalată a acestora, calculată conform art. 4 alin. (1) lit. x), şi consumul final anual de energie în iluminat public, calculat conform art. 4 alin. (1) lit. h);
3. economia de energie, calculată conform art. 4 alin. (1) lit. o), şi cantitatea de emisii de CO_2 redusă, calculată cu factorul de conversie fCO_2 = 0,265 kg CO_2/kWh.
#afm #programe
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Știri Constanța Unde vor fi amplasate cele 18 stații de reîncărcare pentru mașini electrice din municipiu?

06 Aug 2023 895

Au început înscrierile pentru programul Rabla din România! Aplicația, suprasolicitată de „numărul foarte mare de accesări“

31 Jul 2023 921

Știri Constanța. Cum te poți înscrie în cadrul programului Rabla local pentru stimulentul în valoare de 3.000 de lei

27 Jul 2023 3129

Constănțenii cu mașini mai vechi de 15 ani vor avea ocazia să le caseze contra sumei de 3000 de lei

14 Jun 2023 1337

Piața Pescăruș va fi reamenajată. A fost depus proiectul la APM Constanța

15 Dec 2022 1615

Administratia Fondului pentru Mediu anunță lansarea celei de-a doua ediții a Programului Rabla pentru Electrocasnice. Ce sume sunt disponibile

09 Nov 2022 1274

Administrația Fondului pentru Mediu a amânat programul de casare al autovehiculelor uzate

03 Nov 2022 1135

Programul privind casarea autovehiculelor uzate din Municipiul Constanța. Când începe procesul de înregistrare?

11 Oct 2022 1552

Rabla pentru electrocasnice revine în iunie. Cele 3 produse pentru care puteți primi vouchere în prima saptămână

15 Jun 2022 1483

A treia etapă a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, pentru persoanele juridice, începe astăzi

01 Apr 2022 1352

Primăria Cumpăna a reluat lucrările de execuție din cadrul proiectului de modernizare a sistemului de iluminat public stradal în Cumpăna

10 Feb 2022 2107

„Executarea ar pune în pericol execuția bugetară“ Municipiul Constanța, executat silit pentru 2,8 milioane de euro! Primarul, reclamant la Înalta Curte (DOCUMENT)

31 Jan 2022 4548

Listele cu dosarele aprobate în programele Rabla Clasic, Rabla Plus şi Iluminat Public au fost publicate

06 Jan 2022 1250

Curtea de Apel a decis Municipiul Constanța, bun de plată! Continuă executarea silită!

10 Dec 2021 2228

Executarea silită a Municipiului Constanța, pe masa Curții de Apel! Când se dă verdictul. Miza e de aproape 3 milioane de euro!

30 Nov 2021 1712