Actualitate

Ajutoarele de deces pentru asiguraţi, achitate de Casa de Pensii. Câte au fost acordate în 2018

Până în luna ianuarie 2018, prin casele judeţene de pensii se achitau ajutoarele de deces numai pentru beneficiarii de drepturi de pensii. Ajutoarele de deces pentru asiguraţi se achitau de către angajatori, care, ulterior achitării sumelor cuvenite, solicitau deducerea acestora din contribuţia de asigurări sociale datorată.
 
Începând cu luna ianuarie 2019, casele judeţene de pensii au preluat şi activitatea achitării ajutoarelor de deces pentru persoanele asigurate. Procedura de obţinere a ajutorului de înmormântare pentru angajaţi este aceeaşi cu cea pentru obţinerea ajutorului de deces pentru pensionari. Astfel, în cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiază de ajutor de deces o singură persoană care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care, după caz, poate fi soţ supravieţuitor, copil, părinte, tutore, curator sau, în lipsa acestora, orice persoană care face această dovadă.
 
Cererile de acordare a ajutorului de deces, atât pentru pensionari cât şi pentru angajaţi, se pot depune de luni până vineri la ghişeul nr. 6 de la parterul instituţiei, după cum urmează: luni, marţi şi joi, în intervalul orar 8.00 - 14.00, miercuri, între 8.00 şi 16.00, şi vineri, între orele 8.00 şi 13.00.
 
Actele necesare sunt următoarele:
- cerere-tip şi declaraţie privind protecţia datelor, formulare care se pot achiziţiona de la unitatea xerox din incinta instituţiei sau pot fi descărcate de pe site-ul CJP Constanţa
- dovada suportării cheltuielilor de înmormântare pe numele solicitantului, în original
- actul de identitate al solicitantului în copie şi original
- certificatul de deces al pensionarului sau al asiguratului, în original şi copie.
 
În plus, pentru asiguraţi, mai sunt necesare o adeverinţă eliberată de angajator care să ateste calitatea de asigurat la data decesului şi un raport salariat - REVISAL. Plata sumelor cuvenite se face în aceeaşi zi pentru cererile depuse până în ora 11 sau în ziua următoare pentru cererile depuse după aceasta oră.
 
În anul 2018, prin Casa Judeţeană de Pensii Constanţa, au fost achitate 6.503 ajutoare în urma decesului pensionarilor şi 416 ajutoare în urma decesului asiguraţilor.
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Creşte valoarea ajutorului de deces. Ce a stabilit Guvernul României

11 Feb 2019 1413

Un cetăţean australian a decedat în timpul unei partide de vânătoare în parcul Ludeşti

20 Jan 2019 588

A trecut un an de la crima din gara Suceava. Un polițist a fost înjunghiat mortal. Ce mesaj transmit polițiștii din Constanța

20 Jul 2018 687

Interviu online cu Kristina Mutiş, purtător de cuvânt al Casei de Pensii Constanţa „Procedura de obţinere a ajutorului de înmormântare pentru angajaţi este aceeaşi cu cea pentru pensionari“

03 Feb 2018 2941

Doliu în presa din România. Un cunoscut jurnalist sportiv s-a stins din viaţă

04 Oct 2017 2836

Comisia de Muncă din Senat a plafonat ajutorul de deces pentru militari şi poliţişti. Cum a fost şi cum va fi

18 May 2017 12099

Cum a murit femeia care a căzut pe scările rulante. Precizări importante de la reprezentanții mall-ului

24 Jan 2017 1961

Un bărbat a murit după ce un tractor s-a răsturnat peste el

25 Nov 2016 1790

Tragedie la nuntă. Un bărbat a murit!

04 Sep 2016 1815

În ultima săptămână Salvamarii din Mamaia au salvat de la moarte peste 50 de persoane

23 Aug 2016 1239

Arhitecta-şefă şi directorul financiar, pe lista reclamanţilor Angajaţii de la Primărie, la judecată cu şeful, pentru ajutorul de deces

13 Sep 2011 1456

S-a majorat cuantumul ajutorului de înmormântare

10 Jan 2011 3714

Militar mort, din cauza ca nu i s-a deschis parasuta

09 Jun 2010 1226