Camera de Conturi Constanța, acțiune de audit și la UATC Mereni. Care au fost principalele constatări și ce spune primarul (DOCUMENT)


 
  • În urma controlului, opinia exprimată a fost opinie contrară, deoarece situațiile financiare în ansamblul lor nu reprezintă fidel performanța financiară a UATC Mereni.
 
Camera de Conturi Constanța a făcut publică sinteza rezultatelor acțiunii de audit desfășurate la Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Mereni.
 
Auditul financiar asupra contului anual de execuție bugetară al UATC Mereni a fost efectuat în perioada 26 mai - 30 iunie 2021. Camera de Conturi Constanța a prezentat apoi informații sintetice privind indicatorii bugetari ai entității verificate, structura și sumele estimate ale abaterilor constatate, principalele constatări, măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate, opinia de audit / concluzii, dar și măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi.
 
Sinteza completă o puteți consulta în secțiunea „Documente“ a acestui articol.
 
„Suntem în procedură de execuție a celor semnalate de Curtea de Conturi. Avem termen până în luna iunie, iar deficiențele sunt aproape finalizate, 80% dintre ele le-am rezolvat. Avem însă și unele probleme în cazul cărora ne-am adresat instanței de judecată, care va da soluția“, a declarat Dumitru Guriță, primarul comunei Mereni. 
 
Principalele constatări
 
Exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare
„Menținerea nejustificată în contul 231 a unor active corporale recepționate“.
 
Referitor la aprobarea hotărârilor de consiliu

„În anul 2021 ordonatorul principal de credite a stabilit nelegal, prin HCL, acordarea unor facilități care constau în atribuirea din patrimonial public a U.A.TC. Mereni a unor suprafețe de teren agricol, pentru două persoane ce au calitatea de angajați în cadrul Postului de Poliție Rurală Mereni“.
 
Modul de stabilire, evidențiere și urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul și la termenele stabilite de lege

„Entitatea, prin compartimentul de specialitate, nu a întreprins măsuri de executare silită a creanțelor bugetare prevăzute de normele legale, respectiv nu au fost emise înștiințări de plată si somații pentru debitele restante, fapt ce a dus la prescrierea debitelor în sumă de 22 mii lei pentru nu număr de 96 de contribuabili“.
 
Modul de stabilire, evidențiere și urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul și la termenele stabilite de lege
„Pentru un număr de 66 de persoane (creanțe bugetare în sumă de 255 mii lei) entitatea s-a limitat la trimiterea înștiințărilor de plată și somațiilor, iar pentru un număr de 673 persoane (creanțe bugetare în sumă de 416 mii lei), entitatea nu a aplicat nicio procedură de executare silită, existând riscul ca acestea, în sumă totală de 671 mii lei, să se prescrie“.
 
Calitatea gestiunii economico-financiare
„Nu au fost respectate prevederile Decretului Lege privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor.
În anul 2015 în cadrul entității auditate s-au efectuat plăți în sumă de 122 mii lei, peste nivelul obligațiilor asumate prin contract, reprezentând lucrări agricole.
Transferul unei persoane a avut la bază un act administrativ adoptat nelegal, entitatea fiind prejudiciată cu suma de 20 mii lei, reprezentând salariului net încasat nelegal de aceasta, în perioada 30.07.2018 - 31.01.2019“.
 
Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate
 
„- Cu notă contabilă, au fost înregistrate activele fixe corporale în contul 212 „Construcții”;
- s-a încasat din suma totală de 23 mii lei suma de 617 lei conform chitanțelor anexate;
- entitatea a început să întocmească registrul de casă zilnic. A fost înregistrată cu notă contabilă diferența de garanție gestionară în sumă de 3,5 mii lei și a fost depusă în contul de garanții deschis la Raiffeisen Bank suma de 0,5 mii lei cu ordin de plată reprezentând prima tranșă. Entitatea a încheiat cu gestionarul angajamentul de plată, în vederea reținerii ratelor până la incidența sumei de 3,5 mii lei;
- ordonatorul principal de credite a emis dispoziție prin care s-a dispus efectuarea inventarierii și proces-verbal privind instruirea comisiei de inventariere“.
 
Opinia de audit / Concluzii
 
„Opinia exprimată a fost opinie CONTRARĂ, deoarece situațiile financiare în ansamblul lor nu reprezintă fidel performanța financiară a U.A.T.C. Mereni“.
 
Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi
 
„- respectarea prevederilor OMFP pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia;
- stabilirea, prin fișa postului, a sarcinilor privind executarea silită și elaborarea unei proceduri de executare silită care să continue și etapele de indisponibilizare și valorificare a bunurilor imobile precum și aplicarea de sechestre pe bunurile mobile și valorificarea acestora;
- stabilirea unui calendar privind colectarea debitelor restante precum și a unui program de inspecție fiscală în vederea prevenirii creșterii debitelor restante;
- reverificarea tuturor debitorilor, analizarea în ședința consiliului local și luarea măsurilor legale ce se impun;
- recuperarea prejudiciului în sumă de 23 mii lei reprezentând debite prescrise pentru care nu au fost întreprinse măsurile de executare silită;
- respectarea prevederilor Decretului cu privire la disciplina de casă și a prevederilor Legale în vigoare;
 - depunerea diferenței de 3 mii lei în contul de garanții conform angajamentului de plată;
 - ordonatorul de credite va întreprinde măsurile legale care se impun în vederea întocmirii unei proceduri proprii de inventariere a patrimoniului, efectuarea inventarierii anuală a patrimoniului cu respectarea tuturor prevederilor legale și înregistrarea în contabilitate a rezultatelor acesteia;
 - recuperarea, în termenul de prescripție, a prejudiciului în sumă de 20 mii lei reprezentând cheltuieli de natură salarială;
- stabilirea întinderii prejudiciilor reprezentând plăți efectuate peste limita prevăzută în contract, precum și recuperarea acestora în condițiile legii“.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Sursa foto: ZIUA de Constanța
 
Citește și:
 
Audit financiar al Camerei de Conturi Constanța la UATC Ion Corvin. Principalele constatări. Ce spune primarul comunei (DOCUMENT)

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1612

Județul Constanța Audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale UATC Ghindărești. Raportul Camerei de Conturi (DOCUMENT)

10 Mar 2024 955

Camera de Conturi Constanța Audit efectuat asupra situațiilor financiare raportate de comuna Pantelimon pentru anul 2022. Concluzii (DOCUMENT)

09 Mar 2024 622

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 658

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 666

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 783

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 658

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 778

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 823

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 616

Audit financiar la Primăria Dobromir, județul Constanța Camera de Conturi a constatat o inventariere defectuoasă a mijloacelor de transport auto din cadrul primăriei (DOCUMENT)

07 Mar 2024 585

Deficiențe cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare găsite de angajații Camerei de Conturi Constanța la primăria 23 August (DOCUMENT)

06 Mar 2024 708

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 874

Control la primăria Ostrov efectuat de Camera de Conturi Constanța. Ce nereguli au fost sesizate (DOCUMENT)

06 Mar 2024 562

Erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare Curtea de Conturi Constanța, control efectuat, anul trecut, la Primăria Gârliciu (DOCUMENT)

06 Mar 2024 626