Cerințe pentru navigatori Dorel Constantin Onaca, Membru al Boardului de conducere al Agenției Europene de Siguranță Maritimă - „Este o luptă contracronometru pe care putem să o câștigăm sau să o pierdem”



Europa își repornește motoarele economiei, iar asta deja e vizibil.

Semnalele din ultima săptămână arată că  Europa își cere oamenii înapoi și oamenii își cer dreptul la muncă.  Germania a anunțat, acum câteva zile, că are nevoie de sute de mii de lucrători pentru muncile agricole. Vor mai pleca in Italia și Franța, care deja au nevoie, de câte 200.000 de muncitori pentru muncile agricole.  Uzina Dacia Mioveni a anunțat că-și va relua activitatea, în scurt timp. 

Guvernul a dat liber la muncile agricole și a redeschis piețele, prin Ordonanță Militară – ceea ce e foarte bine – dar s-a uitat de navigatori. Navigatorii aștepta și ei Ordonanță Militară pentru deblocarea activităților comerciale din porturi. Dacă guvernul are in vedere de a  debloca economia etapizat, sa  pregăteasca o Ordonanta Militara si  pentru navigatori. Este esențial pentru economia României!

Federația Internațională a Transportatorilor a solicitat autorităților din România, încă din data de 02.04.2020 implementarea de urgență a măsurilor stabilite de International Maritime Organisation (IMO) după Adunarea G-20. 

SLN a cerut Ordonanță Militară, care:
• Să recunoască personalul navigant maritim (navigatori profesioniști și personal maritim), indiferent de cetățenie când sunt în jurisdicția lor, ca „lucrători-cheie” care oferă un serviciu esențial. 
• Să se acorde personalului navigant maritim (navigatorilor și personalului maritim), toate scutirile necesare și adecvate de la restricțiile naționale de deplasare sau de circulație, pentru a facilita ȋmbarcarea sau repatrierea acestora – acest lucru înseamnă că navigatorii să se poată deplasa cu mijloace sigure (transport special numai pentru navigatori) de la aeroport la navă, de la navă la aeroport sau de la aeroport la domiciliu fără a efectua carantina impusă persoanelor care vin din zone roșii, eventual cu izolare la domiciliu 14 zile pentru cei ce revin acasă din voiaj). Testarea COVID-19 obligatorie înainte de urcare la navă sau înainte de a pleca din țară pentru navigatorii români care pleacă la schimb de echipaj. 
• Acceptarea, printre altele, a documentelor de identitate oficiale ale navigatorilor, registrele de debarcare, certificate STCW, contracte de muncă pentru navigatori și scrisori de ȋmbarcare de la angajatorul maritim, ca dovadă cǎ este un navigator profesionist, acolo unde este necesar, în scopul efectuǎrii schimburilor de echipaj – aceasta înseamnă că dacă un navigator care trebuie să coboare de la o navă dintr-un port românesc și îi lipsește un document sau este expirat, oricare din documentele enumerate mai sus pot fi socotite ca act de identificare a navigatorului respectiv și acceptat pentru repatriere. 
• Permiterea navigatorilor profesioniști și personalului maritim să debarce de pe navele din port și să tranziteze teritoriul Romaniei (adică la un aeroport) în scopul schimburilor și repatrierii echipajului – aceasta înseamnă asigurarea unui transport special numai pentru navigatori către aeroport 
• Implementarea protocoalelor adecvate de aprobare și screening pentru navigatorii care doresc să debarce de la nave în scopul schimburilor de echipaj și a repatrierii. 

• Furnizarea de informații navelor și echipajelor cu privire la măsurile de protecție de bază împotriva COVID-19 pe baza avizelor OMS. 
Era foarte simplu să se lucreze și la această Ordonanță Militară, astfel încât să fie deblocată activitatea navigatorilor. 

 „Este o luptă contracronometru pe care putem să o câștigăm sau să o pierdem, în funcție de viteza de reacție a actualului guvern. Navigatorii așteaptă o Ordonanta Militara prin care să fie desemnați drept personal esențial sau „key-workers”, pentru ca activitatea maritimă să păstreze un ritm în parametri optimi”, a transmis Av.dr. Dorel Constantin Onaca, Membru al Boardului de conducere al Agenției Europene de Siguranță Maritima ( EMSA).

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

fara nume

14 Apr, 2020 18:23

Foarte coret ati vorbit

Articole asemanatoare

Steve Trowsdale, șeful Inspectoratului ITF Londra, la Constanța! Discuții despre cursuri privind depresia la navigatori (FOTO)

26 Mar 2024 534

Bosînceanu, despre PUSL Constanța- „Au o șansă să intre în CLM și pot chiar să negocieze“

09 Feb 2024 1023

Reacția liderului SLN, la informațiile Sindicatului Europol, referitor la traficul de droguri din portul Constanța - „Navigatorii nu se ocupă cu trafic de droguri“ (VIDEO)

21 Dec 2023 955

Sindicatul Liber al Navigatorilor Ce declară Mihălcioiu, președintele SLN, legat de nava capturată, cu un român la bord

20 Nov 2023 928

Marinar din Constanța, decapitat pe o navă aflată într-un port din China (GALERIE FOTO)

29 Aug 2023 3624

Dede Perodin, consilier local PSD Constanța. Avere și interese (DOCUMENTE)

03 Jul 2023 1757

Surprize sub brad, pentru copii, pregătite de Sindicatul Liber al Navigatorilor! Număr record de pachete, în acest an

17 Dec 2022 2453

Liderul SLN, Adrian Mihălcioiu, despre navigatorii români aflați în porturile și șantierele navale din China (VIDEO)

20 Apr 2022 1726

ZIUA-n amiaza mare Liderii SLN - „Navigatorii, uitați de autoritățile române”

18 Dec 2021 2920

ZIUA LIVE Liderii SLN. „Ne face plăcere să avem membri de sindicat din toate zonele”

17 Dec 2021 1633

Liderii SLN, invitați la ZIUA-n amiaza mare

16 Dec 2021 2051

Sindicatul Liber al Navigatorilor, moment emoționant la monumentul „Crucea Marinarilor”

15 Aug 2021 2314

Comandant român de navă reținut în Cipru. Care ar fi motivele. Reacția SLN

03 Aug 2021 3284

Sindicatul Liber Navalistul, protest la Ministerul Economiei

08 Jun 2021 2051

„Anunțăm plecarea în ultimul voiaj” Doliu în lumea marinarilor. Mesajul Sindicatului Liber al Navigatorilor

23 Jan 2021 5199