Cheltuieli nelegale, la „Administrarea Parcului Industrial Mangalia“, anunță Curtea de Conturi

  • Informațiile sunt cuprinse în Raportul privind Finanțele Publice Locale pe anul 2019.
  • Spun inspectorii că au fost constatate abateri determinate de efectuarea unor cheltuieli nelegale în sumă de 244 mii lei și alte abateri cu caracter financiar-contabil, cuantificate la 139 mii lei.
  • Auditorii au amintit și „efectuarea unor plăți nelegale prin casieria entității în sumă de 57 mii lei reprezentând drepturi de natură salarială (prime și compensare concediu de odihnă neefectuat) acordate în perioada 2016 -2019 cu depășirea nivelului maxim aprobat prin bugetul de venituri și cheltuieli“.

Auditorii Curții de Conturi au fost în control la Societatea „Administrarea Parcului Industrial Mangalia“ SRL și, în urma verificărilor, au fost constatate cheltuieli nelegale și alte abateri cu caracter financiar-contabil.

Informațiile sunt cuprinse în Raportul privind Finanțele Publice Locale pe anul 2019.

Verificările la Societatea „Administrarea Parcului Industrial Mangalia“ au fost desfășurate în perioada 4 – 18 noiembrie 2020.

Spun inspectorii că au fost constatate abateri determinate de efectuarea unor cheltuieli nelegale în sumă de 244 mii lei și alte abateri cu caracter financiar-contabil, cuantificate la 139 mii lei.

În raport, auditorii financiari au explicat că, pentru o creanță de 139 mii lei provenind din perioada 2014-2015, societatea a efectuat în anul 2019 o compensare cu debitorul prin încheierea și derularea cu acesta a unui contract de prestări servicii de toaletare spații verzi, cu nerespectarea legislației specifice în domeniul compensărilor, cu depășirea prevederilor bugetare la capitolul Bunuri și servicii și cu nerespectarea principiilor de eficiență, economicitate și eficacitate.
 

Inventariere cu nerespectarea prevederilor legale

De asemenea, au mai arătat inspectorii că efectuarea inventarierii anuale în perioada 2015 -2019 a societății ar fi fost întocmită cu nerespectarea prevederilor legale aplicabile.

„S-a constatat că la dosarele de inventariere nu se regăsesc confirmări ale soldurilor conturilor de clienți și de furnizori, deși acestea au prezentat valori semnificative. De asemenea, s-a constatat că nu s-a efectuat inventarierea formularelor cu regim special“, potrivit informațiilor oficiale publicate.

Curtea de Conturi a amintit și neluarea tuturor măsurilor în vederea încasării debitelor restante, precum și nepromovarea unei politici în relația cu clienții societății bazată pe principii de eficiență, eficacitate și profitabilitate.

În documentul oficial este menționată și raportarea eronată, în situațiile financiare întocmite, a indicatorilor economici și a execuției bugetului de venituri și cheltuieli, în neconcordanță cu plățile efective realizate și înregistrate în evidența contabilă a entității.

Inspectorii au amintit și „efectuarea unor plăți nelegale prin casieria entității în sumă de 57 mii lei reprezentând drepturi de natură salarială (prime și compensare concediu de odihnă neefectuat) acordate în perioada 2016 -2019 cu depășirea nivelului maxim aprobat prin bugetul de venituri și cheltuieli“.


Nu în ultimul rând, mai spun auditorii Curții de Conturi, „s-a constatat nerespectarea prevederilor legale cu privire la efectuarea operațiunilor prin casieria entității în perioada 2015 -2020, operarea în evidența contabilă în anul 2015 a unor plăți în sumă de 100 mii lei pentru care nu există documente justificative privind realitatea efectuării acestora, neefectuarea controlului inopinat al casieriei precum și neexercitarea controlului financiar preventiv la nivelul societății“.

Penalitățile aferente prejudiciului creat în anul 2015 sunt de 87 mii lei, se mai arată în raportul oficial.


Citește și:

Supervizarea siguranței zborului în aviația civilă:
Ce a găsit Curtea de Conturi la Autoritatea Aeronautică Civilă Română

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UAT Cuza Vodă, supraestimare de peste un milion de euro a veniturilor proprii, spune Curtea de Conturi (DOCUMENT)

19 Mar 2024 575

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 589

Comuna Albești, creanțe de peste 60.000 de euro de la contribuabili de negăsit, spune Curtea de Conturi. Raportul din 2023 (DOCUMENT)

17 Mar 2024 535

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1520

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 643

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1151

Ţilincă Gheorghe, primarul din Casimcea (Tulcea), achitat! Dosarul, la Curtea de Apel Constanța. Legături cu Siluan Proiect SRL, firma fondată de preotul Iscru

10 Mar 2024 998

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 605

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 597

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 703

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 551

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 603

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 718

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 542

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 783