04 Dec, 2019 09:48
2887
"În ceea ce priveşte dezeşuarea şi ranfluarea navei, noi am avut un termen dat către armatorul navei, care sâmbătă, în jurul prânzului, ar fi trebuit să prezinte un plan (...). Acesta nu a răspuns solicitării noastre, a dat undeva pe data de 30 seara un mesaj pe mail prin care ne informa că în cursul zilei de ieri, 2 decembrie, va veni cu acest plan de ranfluare. Acest lucru nu s-a întâmplat nici în cursul zilei de ieri.
În continuare, Căpitănia Midia împreună cu CNAPM încearcă şi fac căutări în bazin spre a identifica eventuale cadavre care ies în zonă. Ce pot să vă spun cu claritate este că dacă până mâine, în jurul prânzului, armatorii sau asiguratorii navei nu prezintă un plan de ranfluare şi nu se apucă imediat de aceste operaţiuni, vom fi nevoiţi în conformitate cu Ordonanţa 42/97 republicată, să dăm această activitate, această obligaţie de dezeşuare şi ranfluare, către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa", a spus Mezei, într-o şedinţă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, întrunit la Instituţia Prefectului - judeţul Constanţa.
"Nimeni nu poate să estimeze astăzi cât de costisitoare poate fi această operaţiune. Ca să vă spun aşa ca idee, în primă fază s-a vorbit de o primă ofertă care a fost făcută înainte de a se face calcule referitor la modul cum se va ranflua această navă, a fost o ofertă de la Grup Servicii Petroliere, undeva la 1.840.000, cu cinci zile durând operaţiile. Ulterior, când au văzut greutatea cadavrelor animalelor, au mărit această sumă, nu o cunosc astăzi la cât se ridică, iniţial a fost 1.840.000, la care se adăuga fiecare zi peste cele cinci zile cu nişte costuri estimate la 235.000 pe zi, de euro", a spus Alexandru Mezei.
"Această navă, ca primă etapă, trebuie golită de cadavrele de la punţile 6 şi 7, trebuie izolate compartimentul maşini, silozul de furaje şi spaţiile de încărcare, în speţă magaziile de sub puntea 6 trebuie izolate cât mai bine, tras cu pompe de mare capacitate apă din ele, creată flotabilitate navei şi apoi, cu o macara, să i se dea un moment de redresare.
Oricum, nava în poziţie normală, (...), nu mai poate fi adusă pentru că trebuie să vă gândiţi la faptul că toate animalele care sunt în punţile de jos, toate sunt adunate pe bordul tribord, pe dreapta.
Deci nu ai cum să te duci să le îndrepţi pe alea. Apoi, vorbim de o greutate iniţială a mărfii, vorbim de 691 de tone. S-au scos 300-400 de animale, vorbim aici şi de cele vii şi de cele moarte, se vor mai scoate, gândiţi-vă că acea marfă avea un 691 de tone la iniţial, acum vorbim de o altă greutate, pentru că acele animale, blana îmbibată cu apă, deci greutatea unei oi nu mai e 47 de kilograme, ci poate să fie mai mult", a afirmat reprezentantul ANR.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: