Concluziile în urma auditului făcut de Comisia Europeană în Portul Midia

Concluzii îngrijorătoare ies la iveală în urma unui audit făcut de Comisia Europeană în Portul Midia. 

Peste 50% dintre vapoarele de export care operează în UE sunt autorizate de România, deși sistemul de inspecție a vapoarelor de export nu este capabil să reducă riscurile pentru animale din cauza condițiilor precare ale navelor, arată organizația Animals International, citând Comisia Europeană, potrivit Mediafax, citat de stiripesurse.ro.

Comisia Europeană a publicat luni raportul final de audit privind exportul cu animale vii din portul Midia. Raportul avertizează că vapoarele autorizate în România expun animalele la riscuri deosebite pe durata călătoriei spre țări terțe.

”Din raport reise că ANSVSA nu a pus informații, instrucțiuni și personal calificat la dispoziția veterinarilor pentru a inspecția tehnică a vapoarelor la echipamentele de ventilație, adăpare, drenaj și echipamente alternative. Practic, toate vechiturile au venit în România să se autorizeze ca să poată încarca animale din întreaga UE expunând animalele la riscuri extreme inevitabile”, a spus Gabriel Paun, directorul UE al Animals International.

Potrivit raportului, ANSVSA nu ține jurnale de călătorie pentru monitorizarea bunăstării animalelor și nu a putut face dovada că animalele sunt verificate înainte de a fi urcate pe vaport daca mai sunt apte pentru a continua călătoria.

”Dacă nu au murit în camioane în drumul spre port, atunci animalele sunt bătute și forțate să urce pe vapoare chiar dacă nu sunt apte pentru continuarea transportului. Am văzut asta de multe ori în port, iar în privința animalelor moarte la bordul vapoarelor nu se poate afla adevărul niciodată cu sistemul actual de monitiorizare”, a adăugat Păun care a fost vara trecută în Golful Persic pentru a observa starea animalelor exportate cu nava Al Suwaikh inspectată superficial de însuși președintele ANSVSA și pe care Comisia Europeană ceruse să nu i se permită încărcarea cu 70.000 de oi din cauza temperaturii și umidității extreme. ”Am vazut în Kuwait și Qatar sute de animale din România moarte sau muribunde din cauza călătoriei cu nava Al Shuwaikh venită prima oară în UE vara trecută în iulie. Este o navă uriașă, ca un titanic pentru animale și care fusese interzisă în Australia, dar pe care ANSVSA a autorizat-o fără a clipi”.

Doar tragediile cu animale exportate din România care s-au petrecut fie în portul Midia, fie în cel de detinație au ajuns la cunoștința publicului și au cutremurat întreaga lume. Este vorba de nava Trust 1 plecată de la Midia spre Iordania la bordul căreia au murit de sete peste 14.000 de oi sau nava Queen Hind care s-a răsurnat la scurt timp după auditul Comisiei Europene, chiar la plecarea din portul Midia omorând alte peste 14.600 de oi.


Sursă foto (cu rol ilustrativ): Arhivă ZIUA de Constanța

Citește și: Nava Queen Hind a fost dezeșuată, șenalul eliberat, oile incinerate. Încep procesele. Proprietarul navei și CN APM Constanța, protagoniști

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 409

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3800

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7107

Firme Constanța Midia Internațional SA. A fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor

26 Feb 2024 663

Vizat, Portul Midia! Administrația Porturilor Maritime Constanța a atribuit cu contract important (DOCUMENT)

24 Feb 2024 788

Baurzhan Nurgaliyev este noul administrator şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Midia Marine Terminal SRL, din Năvodari

07 Feb 2024 892

Act adițional Ministerul Apărării Naționale alocă noi fonduri pentru Șantierul Naval Midia SA (DOCUMENT)

25 Jan 2024 1260

Administrația Porturilor Maritime, contract cu Inaco Legal SRL, din Galați (DOCUMENT)

23 Jan 2024 809

Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)

16 Jan 2024 8165

Nemulțumiri după primele condamnări! Dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea ajunge la Constanța! (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

08 Jan 2024 1058

Averea și interesele lui Costel Bucur, director Operațiuni Portuare în Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (DOCUMENT)

29 Dec 2023 1482

Averea și interesele lui Adrian Daniel Gavruță, președintele Consiliului de Administrație al Administrației Porturilor Maritime SA! (DOCUMENTE)

21 Dec 2023 1546

Primele condamnări în dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea! Inculpați, Cazacioc Gelu Daniel și Cazacioc&Co SRL (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

11 Dec 2023 1649

Baza Logistică Navală Constanța și Șantierul Naval Midia SA au încheiat un contract ce prevede reparații și andocare la Nava NPR 190 (DOCUMENT)

07 Dec 2023 1055

Grup Servicii Petroliere Logistic SRL și-a mutat sediului social din Portul Midia, Năvodari, în Voluntari, Ilfov

16 Oct 2023 1175