Conform ANR16 firme puteau intra în nava Medy după scafandrii Zarafu şi Ispas

scafandrii.jpgClubul de asigurări P&I l-a contactat pe administratorul de la Atlantis Mar Group SRL pentru ca firma acestuia să desfăşoare lucrări specifice în cazul cargoului turcesc Medy

Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, cei doi scafandri dispăruţi în Marea Neagră în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele epavei cargoului turcesc Medy, sunt de negăsit. Conform datelor furnizate de către site-ul Autorităţii Navale Române, 16 firme au avize de scafandrerie şi puteau cerceta sala maşini, unde se presupune că se află trupurile neînsufleţite ale celor doi. Una dintre firmele „capabile“ se numeşte Aqua Blue Diving SRL şi este administrată, conform Vrajitorul.eu, de Jan Dumitru Godeanu. Acesta a făcut parte din prima echipă care a filmat cargoul Medy, în seara zilei de 9 septembrie.

O altă firmă autorizată de ANR pentru a face lucrări de scafandrerie este SC Atlantis Mar Group, unitate condusă de Nicolae Tudor. Deşi clubul londonez de asigurări P&I l-a contactat pe administratorul de la Atlantis Mar Group SRL pentru ca firma acestuia să desfăşoare lucrări specifice în cazul cargoului turcesc Medy, totul a rămas la nivel declarativ. „Au existat două discuţii telefonice, atât! Noi nu avem bază logistică să cercetăm sala maşini. În schimb, cei de la SC Shark SRL pot. Nu ne putem juca, acolo“, a mai explicat scafandrul Nicolae Tudor. Lista firmelor acreditate de Autoritatea Navală Română continuă cu SC Iulius RL SRL (patronată de Liviu Iulius Rusu), Midia Marine Terminal SRL, Mistral Saab SRL - condusă de Liviu Dumitru Ionescu şi Ion Florin Ionescu, Posedion CO SRL, unde şef este Valentin Nicola, Sea Star Diving Service - condusă de Vasile Sima şi Prodive Services ai cărei scafandri au efectuat prima inspecţie a cargoului scufundat Medy la solicitarea clubului londonez de asigurări. Din câte se pare, singura firmă capabilă să cerceteze sala maşini a navei Medy este societatea comercială Shark SRL, condusă de Gabriel Lucian Bălan şi de Gheorghe Oancea, acesta din urmă fiind şi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Scafandrilor şi Salvamarilor Profesionişti din România. Shark a obţinut avizul Căpităniei Portului să se scufunde în epavă încă de aproximativ trei săptămâni, însă din cauza obligaţiilor contractuale, după cum spun şefii unităţii, „perierea“ cargoului se lasă aşteptată. ANR a mai avizat şi SC Ştef&Fan Comp pentru a executa lucrări de scafandrerie, la fel cum a făcut-o şi în cazul următoarelor firme: SC SD On Plonge SRL, GL Atlanta H.V. CO SRL,  GL Cosma, GL Transnautic Diving Service şi DTS Cressi Impex SRL. Amintim că nava specializată în intervenţii cu scafandri „Grigore Antipa“, aparţinând Centrului 39 Scafandri din Forţele Navale a cercetat, în perioada 13 - 17 septembrie, epava cargoului Medy. 

Iată ce spun autorităţile 

Scafandrii militari au făcut o inspecţie vizuală, atât cu echipe de scafandri, cât şi cu robotul subacvatic (ROW) la ambele borduri ale epavei, de la prova la pupa, precum şi o scanare cu sonarul pe o distanţă de 20 de metri în jurul epavei, a fost inspectat castelul epavei de la puntea de comandă până la puntea principală, fiind vizualizat cu proiectorul fiecare hublou al cabinelor epavei, s-au căutat eventuale urme şi indicii (fir ghid, uşi blocate sau legate cu saulă) pe unde ar fi putut intra în epavă cei doi scafandri dispăruţi. De asemenea, a fost verificată comanda de navigaţie a epavei, puntea bărcilor, puntea dunetă, puntea teugă şi puntea principală. A fost verificată ieşirea de urgenţă din sala maşinilor, aceasta fiind situată pe puntea principală şi acoperită în întregime cu fierul vechi căzut din cele două magazii prova. Scafandrii militari au pătruns în epavă pe la nivelul punţii dunetă şi s-au verificat cabinele şi culoarele (acestea fiind foarte înguste şi greu accesibile) care duceau spre sala maşinilor. Nu a fost găsit niciun indiciu care să arate faptul că pe acolo ar fi trecut cei doi scafandri. 


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

CURIOSUL

19 Oct, 2010 16:22

DACA EXISTA ATATEA FIRME CAPABILE DE ACEST LUCRU DE CE NU SI-AU OFERIT AJUTORUL. DE CE,, MUSIU"MEZEI A INTERZIS ACCESUL LA EPAVA.? DACA UNUL DIN COPII MAI ,,MARILOR 'PORTULUI CTA PATEA ASA CEVA ERA MOBILIZARE GENERALA CU APLICAREA TUTUROR PLANURILOR DE INTERVENTIE SI PARAINTERVENTIE,DAR ASA ....

IN ATENTIA AUTORULUI ARTICOLULUI

19 Oct, 2010 16:05

UN SCAFANDRU AL MARINEI A AJUNS PRIN COS LA SALA MASINILOR,DAR VIZIBILITATEA E F. REDUSA .PTR. DOVADA A LASAT LA INTRARE 2 FESTILE CU CARE A LUMINAT . ASTA NU SCRIE IN RAPORT.

Articole asemanatoare

13 ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas

10 Sep 2023 5342

12 ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas

09 Sep 2022 1894

„Pământul este mai sărac, iar cerul are un înger în plus“ Zece ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas

09 Sep 2020 7346

Nouă ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas

09 Sep 2019 1884

Opt ani de la moartea scafandrilor Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas

09 Sep 2018 1962

Constanţa. Şapte ani de la moartea scafandrilor Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu. Au murit în interiorul epavei navei Medy

09 Sep 2017 5588

Prima inspecţie a „cavoului“ scafandrilor Zarafu şi Ispas Unul dintre şefii de la Prodive Services, condamnat pentru evaziune fiscală

28 Feb 2015 2199