Digitalizarea instituțiilor Pensionarea online este posibilă în România! Cum poți să ieși la pensie cu doar câteva clickuri

 
  • Casa Națională de Pensii Publice are un nou pachet pentru cei care doresc să se pensineze
  • Pe pagina oficială a instituției, există o secțiune prin care beneficiarii pot depune documentația online pentru pensionare
  • La final, toată discuția cu personalul CNPP se face pe e-mail
  • Singurul drum la Casa de Pensii se face pentru ridicarea deciziei de pensionare
Pandemia cu noul coronavirus a dus la digitalizarea serviciilor oferite de mai multe instituții publice din România. Astfel, de curând, persoanele care vor să iasă la pensie mai au de făcut un singur drum la casele teritoriale de pensii. 
De acum, cererea pentru dreptul la pensie și depunerea actelor necesare se pot face prin e-mail, fără să mai fie nevoie să se deplaseze la sediile instituțiilor, a precizat ministrul muncii. Singurul drum pe care îl au de făcut beneficiarii este pentru a ridica decizia de pensionare. 
Acesta este doar unul dintre demersurile care urmează să fie făcute pentru ca persoanele fizice și cele juridice să poată rezolva online cât mai multe probleme legate de serviciile oferite de Ministerul Muncii.
Beneficiarii care doresc să depună online documentele pentru obținerea pensiei au două variante: intră în contul personal, accesează secțiunea "Completare formulare" și se selectează tipul de cerere dorit, sau intră direct în secțiunea special dedicată de pe site-ul CNPP, în cazul în care nu au un cont creat.
Documentele depuse sunt analizate de către departamentele din cadrul casei teritoriale de pensii și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email.
Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei de pensii județene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare. 
„Se poate! Cu muncă serioasă, se poate face schimbarea în bine!
“Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii” – aceasta este schimbarea pe care am cerut-o în relația cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Națională de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Sociale) sau de măsuri active de ocupare (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă). Au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetățenii și persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare și, după analiza acestora și emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programați (la o dată și oră stabilită de comun acord) pentru a-și ridica decizia/înscrisul final. O singură dată vin la instituție. 
Casa Națională de Pensii Publice este prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice

Aici, orice cetățean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces. Trebuie doar să completeze datele personale și să încarce documentele necesare (cererea pentru înscriere la pensie, carnetul de muncă, adeverințe de vechime în muncă, etc.). Solicitantul selectează cărei case teritoriale de pensii se adresează. Aceste documente sunt analizate de către departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei județene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare.
Aceste servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmând ca, până la 15 august, și restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, să fie accesibile în format electronic. 
Rezultat: timp câștigat, evitarea aglomerației la sediul instituțiilor, eficientizarea comunicării cu publicul.
Comunicarea electronică cu instituțiile MMPS rămâne doar o opțiune a solicitanților, aceștia putându-se prezenta în continuare, ca și până acum, la sediul instituțiilor pentru soluționarea cererii lor”, a scris Violeta Alexandru pe Facebook.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 13 februarie 2024

14 Feb 2024 663

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 27 noiembrie 2023

29 Nov 2023 812

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 6 septembrie 2023

07 Sep 2023 1205

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 4 septembrie 2023

05 Sep 2023 1423

Licitații Constanța Pepiniera Neptun SRL a semnat mai multe contracte cu Primăria Mangalia în ultimii 2 ani

23 Jun 2023 1086

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 20 iunie 2023

21 Jun 2023 1230

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 21 aprilie 2023

24 Apr 2023 1494

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 19 septembrie 2022

20 Sep 2022 2818

Răducu Mazăre, despre bunica pe care a iubit-o foarte mult "Ea a intrat în spital in ziua în care unchiul meu a primit condamnarea" (VIDEO)

16 May 2022 13532

15 parlamentari au demisionat din PNL, împreună cu fostul președinte, Ludovic Orban . Printre aceștia și un deputat de Constanța

23 Nov 2021 1845

Violeta Alexandru, fost ministru al Muncii, despre incendiul de la Spitalul de Boli Infecțioase Constanța „În sistemul public, mereu e de vină altcineva”

01 Oct 2021 1739

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 16 august 2021

19 Aug 2021 3306

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 06 august 2021

10 Aug 2021 2515

Ciprian Ciucu, noul șef al organizației PNL București

24 Jul 2021 2916

Serviciul de stare civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 02 iunie 2021

03 Jun 2021 2749