Educația online - mit sau realitate? Un elev constănțean a analizat situația orelor online

  • Un elev de clasa a VII-a din cadrul Liceului Teoretic „Carmen Sylva” Eforie Sud, județul Constanța, a analizat situația orelor online.

„În urmă cu câteva zile, un elev de clasa a VII-a din cadrul Liceului Teoretic „Carmen Sylva” Eforie Sud a analizat situația orelor online care ar trebui să se organizeze și a constatat că, din cele 32 de ore de curs dintr-o săptămână de școală, a putut participa doar la 14 dintre ele, din cauza faptului că profesorii refuză să predea în mediul online, cu toate că unitatea de învățământ se află în scenariul hibrid.

Având în vedere situația excepțională în care ne aflăm la nivel național și luând în considerare modificările din sistemul de învățământ menite să asigure continuitatea parcursului educațional al elevilor în orice condiții considerăm inacceptabilă atitudinea profesorilor care refuză predarea în mediul online.

Astfel, aducem în vedere prevederile Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC nr. 5545/2020, dar și a modificărilor aduse asupra fișei postului cadrului didactic, care menționează că profesorii au în atribuții asigurarea continuității procesului didactic prin intermediul tehnologiei și al internetului. Practic, luând în considerare situația în care ne aflăm, în care procesul educațional trebuie să se mute în spațiul online pentru a proteja sănătatea tuturor actorilor implicați, este imperioasă implicarea profesorilor și a elevilor în desfășurarea orelor online, astfel încât să nu se înregistreze lacune în învățare, iar educația să poată continua în parametri optimi.

În acest sens, Consiliul Județean al Elevilor Constanța condamnă atitudinea cadrelor didactice care refuză predarea în mediul online și solicită direcțiunii Liceului Teoretic „Carmen Sylva” Eforie Sud și Inspectoratului Școlar Județean Constanța să întreprindă toate măsurile necesare, astfel încât derapajele de acest gen să nu mai existe în sistemul educațional”, a transmis Consiliului Județean al Elevilor Constanța, printr-un comunicat de presă.
 

„Astfel de atitudini superficiale, în care profesorii refuză cu vehemență predarea în mediul online și privează accesul la educație a zeci de elevi, ar trebui atent monitorizate și sancționate de către direcțiune. Un profesor care nu vrea să transpună în spațiul virtual conținuturile pe care le-ar preda, în mod normal, la clasă, are două opțiuni: fie solicită concediu fără plată până la sfârșitul pandemiei, fie își dă demisia din învățământ.”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Județean al Elevilor Constanța.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ziua Dobrogei – 2020. Celebrăm mereu Dobrogea, fie și online În sfârșit, ISJ Constanța publică astăzi rezultatele concursului „Tinerii Dobrogei”

22 Dec 2020 2125

În atenția profesorilor „Educația continuă” - sesiuni online susținute de autorii reperelor metodologice

09 Nov 2020 1949

#ConstanțaEsteBine Frumosul în lupta cu pandemia. Expoziție-experiment „De la figurativ la nonfigurativ”, oferită de Facultatea de Arte

20 Jun 2020 2445

Cristina Ivan, inspector şcolar „Educaţia şi Cultura n-au fost niciodată prioritare, pentru simplul motiv că nu sunt aducătoare de venituri“

18 Jul 2015 8332