Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia, în consultare publică


foto: Facebook/ CFR Infrastructura Constanța Tronsonul feroviar spre sudul litoralului va următorul proiect de modernizare și electrificare din Dobrogea.

În prezent, raportul privind impactul asupra mediului și studiul de evaluare adecvată pentru proiectul ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța-Mangalia”, propus a fi amplasat în extravilan și intravilan, în județul Constanța, în localitățile: Constanța, Agigea, Eforie, Techirghiol, Tuzla, Costinești, 23 August și Mangalia, se află în consultare publică și urmează ca Agenția pentru Protecția Mediului Constanța să decidă dacă va emite sau va respinge acordul de mediu., transmite CFR Infrastructura Constanța. 

Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată, va avea loc la sediul CNCF ”CFR” S.A. – Sucursala Regională de Căi Ferate Constanța, în data de 22.05.2023.

Primul proiect de electrificare din România a fost propus în anul 1913, pentru linia București-Ploiești-Brașov, dar s-a amânat, deoarece a început Primul Război Mondial.

Alte planuri privind electrificarea căii ferate au apărut în perioada interbelică, dar nici acestea nu au fost realizate din cauza izbucnirii marii crize economice mondiale, care a afectat și România.

S-a încercat reglementarea, pe plan național, a acțiunilor de electrificare a căilor ferate din România, prin acțiuni successive, în anii 1929 și 1934. În septembrie 1942, Direcția Generală a CFR a înființat Departamentul Electrificării, condus de inginerul Dimitrie Leonida., a mai transmis usrsa citată. 

Electrificarea căilor ferate românești a debutat în decembrie 1960, când maistrul Liviu Vintilă a montat, în stația Predeal, primul stâlp de electrificare la calea ferată. Lucrările pe tronsonul Brașov-Predeal, au fost finalizate în august 1963. A urmat linia Brașov-Ploiești-București, iar între anii 1970-1989 s-a urmărit electrificarea liniilor cu rampe mari, din zonele montane și a celor cu trafic intens.

Electrificarea a fost precedată de numeroase lucrări pentru adaptarea și sistematizarea construcțiilor și dotărilor feroviare, respectiv consolidarea podurilor și a terasamentelor, modificarea tipului de șină, sistematizarea stațiilor și traijelor, centralizarea electrodinamică a macazurilor și testarea locomotivelor electrice.


Deși prima cale ferată din Dobrogea a fost construită în anul 1860, abia după 117 ani s-a circulat cu locomotive electrice.

În Dobrogea, primele linii electrificate au fost finalizate în mai 1977, pe rutele Cernavodă Pod-Palas-Constanța, Palas-Constanța Port și Constanța Ramificația 1-Constanța Mărfuri., mai transmite sursa citată anterior. 

Ulterior, în anul 1984 a fost electrificată și linia Constanța - Agigea Ecluză, precum și liniile de racordaj Constanța Port - Constanța Ramificația 3 - Palas, Constanța Ram.3 - Constanța Ram.2, Constanța Ram.3- Constanța Ram. Vii.

Pe 21 noiembrie 1987, odată cu inaugurarea noilor poduri peste Dunăre de la Fetești-Cernavodă, erau electrificate și liniile de racordaj Fetești-Ramificație Borcea și Dunărea Ram.2 – Cernavodă Pod.

Printre avantajele electrificării căilor ferate se numără: reducerea consumului de combustibil fosil și a poluării, creșterea tonajului și a vitezei trenurilor, dar și îmbunătățirea confortului călătorilor, prin folosirea încălzirii electrice a vagoanelor.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Guvern Se va moderniza calea ferată Predeal – București – Constanța. Valoarea investiției este de 2,16 miliarde lei (DOCUMENT)

04 Apr 2024 849

Contract pentru îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval din Portul Constanța. Ce valoare are

21 Mar 2024 501

Droguri de mare risc într-un tren care venea spre Constanța! Începe procesul

18 Feb 2024 632

Constanța Primăria face demersuri pentru a construi pasarela pietonală peste liniile de cale ferată în zona Liceului Lucian Blaga (GALERIE FOTO)

08 Feb 2024 688

SRCF Constanța, demersuri pentru stabilizarea unui versant pentru calea ferată din Portul Constanța

28 Jan 2024 770

Sucursala Regională CF Constanța atribuie un contract de lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța (DOCUMENT)

02 Jan 2024 1087

Bani pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ce vizează calea ferată dintre Constanța și Mangalia

21 Dec 2023 768

Cumpărări directe Constanța CNAPM Constanța cumpără lucrări de reparații aparate de cale și linii

19 Oct 2023 732

Timp de aproximativ o lună vor avea loc lucrări de reparații la nivelul SRCF Constanța! Cum se va circula pe calea ferată (GALERIE FOTO)

04 Oct 2023 774

CFR Infrastructura Constanța Proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea și al podului feroviar de la Giurgeni. Imagini unice (FOTO)

21 Sep 2023 949

Calea ferată dintre Constanța și Mangalia va fi modernizată și dublată! Proiectul a primit acordul de mediu

15 Sep 2023 1431

Scurta istorie a liniei de cale ferată Constanța - Anadalchioi. Iată de ce a dispărut

18 Aug 2023 1120

UPDATE. Un tren de pe ruta București Nord - Constanța a accidentat mortal un bărbat (FOTO)

12 Aug 2023 2829

CFR anunță măsuri speciale de circulație din cauza temperaturilor ridicate!

18 Jul 2023 849

Imagini inedite cu Linia Constanța – Eforie - Mangalia (FOTO)

16 Jun 2023 1751