Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia, în consultare publică


foto: Facebook/ CFR Infrastructura Constanța Tronsonul feroviar spre sudul litoralului va următorul proiect de modernizare și electrificare din Dobrogea.

În prezent, raportul privind impactul asupra mediului și studiul de evaluare adecvată pentru proiectul ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța-Mangalia”, propus a fi amplasat în extravilan și intravilan, în județul Constanța, în localitățile: Constanța, Agigea, Eforie, Techirghiol, Tuzla, Costinești, 23 August și Mangalia, se află în consultare publică și urmează ca Agenția pentru Protecția Mediului Constanța să decidă dacă va emite sau va respinge acordul de mediu., transmite CFR Infrastructura Constanța. 

Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată, va avea loc la sediul CNCF ”CFR” S.A. – Sucursala Regională de Căi Ferate Constanța, în data de 22.05.2023.

Primul proiect de electrificare din România a fost propus în anul 1913, pentru linia București-Ploiești-Brașov, dar s-a amânat, deoarece a început Primul Război Mondial.

Alte planuri privind electrificarea căii ferate au apărut în perioada interbelică, dar nici acestea nu au fost realizate din cauza izbucnirii marii crize economice mondiale, care a afectat și România.

S-a încercat reglementarea, pe plan național, a acțiunilor de electrificare a căilor ferate din România, prin acțiuni successive, în anii 1929 și 1934. În septembrie 1942, Direcția Generală a CFR a înființat Departamentul Electrificării, condus de inginerul Dimitrie Leonida., a mai transmis usrsa citată. 

Electrificarea căilor ferate românești a debutat în decembrie 1960, când maistrul Liviu Vintilă a montat, în stația Predeal, primul stâlp de electrificare la calea ferată. Lucrările pe tronsonul Brașov-Predeal, au fost finalizate în august 1963. A urmat linia Brașov-Ploiești-București, iar între anii 1970-1989 s-a urmărit electrificarea liniilor cu rampe mari, din zonele montane și a celor cu trafic intens.

Electrificarea a fost precedată de numeroase lucrări pentru adaptarea și sistematizarea construcțiilor și dotărilor feroviare, respectiv consolidarea podurilor și a terasamentelor, modificarea tipului de șină, sistematizarea stațiilor și traijelor, centralizarea electrodinamică a macazurilor și testarea locomotivelor electrice.


Deși prima cale ferată din Dobrogea a fost construită în anul 1860, abia după 117 ani s-a circulat cu locomotive electrice.

În Dobrogea, primele linii electrificate au fost finalizate în mai 1977, pe rutele Cernavodă Pod-Palas-Constanța, Palas-Constanța Port și Constanța Ramificația 1-Constanța Mărfuri., mai transmite sursa citată anterior. 

Ulterior, în anul 1984 a fost electrificată și linia Constanța - Agigea Ecluză, precum și liniile de racordaj Constanța Port - Constanța Ramificația 3 - Palas, Constanța Ram.3 - Constanța Ram.2, Constanța Ram.3- Constanța Ram. Vii.

Pe 21 noiembrie 1987, odată cu inaugurarea noilor poduri peste Dunăre de la Fetești-Cernavodă, erau electrificate și liniile de racordaj Fetești-Ramificație Borcea și Dunărea Ram.2 – Cernavodă Pod.

Printre avantajele electrificării căilor ferate se numără: reducerea consumului de combustibil fosil și a poluării, creșterea tonajului și a vitezei trenurilor, dar și îmbunătățirea confortului călătorilor, prin folosirea încălzirii electrice a vagoanelor.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

CFR Infrastructura Constanța Proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea și al podului feroviar de la Giurgeni. Imagini unice (FOTO)

21 Sep 2023 461

Calea ferată dintre Constanța și Mangalia va fi modernizată și dublată! Proiectul a primit acordul de mediu

15 Sep 2023 622

Scurta istorie a liniei de cale ferată Constanța - Anadalchioi. Iată de ce a dispărut

18 Aug 2023 741

UPDATE. Un tren de pe ruta București Nord - Constanța a accidentat mortal un bărbat (FOTO)

12 Aug 2023 2241

CFR anunță măsuri speciale de circulație din cauza temperaturilor ridicate!

18 Jul 2023 534

Imagini inedite cu Linia Constanța – Eforie - Mangalia (FOTO)

16 Jun 2023 1270

Linia de cale ferată care leagă Constanța și Tulcea pleacă din Medgidia. „Printre cele mai mari lucrări de artă ale țării noastre”

06 Jun 2023 1224

Fostul ministru Vlădescu, șapte ani de detenție la Curtea Supremă! Înalta Curte menține sechestrul pe mai multe bunuri din județul Constanța (MINUTA)

26 May 2023 820

Proiectul de modernizare a căii ferate pe tronsonul Portul Constanța - Valu lui Traian, contestat. CNSC obligă CFR SA să modifice parțial documentația

19 May 2023 1237

Ziua „Z“ Când va avea loc pronunțarea în dosarul care vizează plata lucrărilor la tronsonul de cale ferată București – Constanța! Cine sunt inculpații

03 May 2023 1188

Calea ferată dintre Constanța și Mangalia va fi modernizată și dublată! Iată când are loc dezbaterea publică

25 Apr 2023 1295

UPDATE USR Constanța face precizări importante despre infrastructura de transport rutieră şi cale ferată din judeţul Constanţa (FOTO)

10 Mar 2023 1197

COMPANIA NAȚIONALĂ DE CĂI FERATE “CFR” SA prin SC BAICONS IMPEX SRL - anunț de mediu

25 Nov 2022 1105

Guvernul a aprobat investiții de 5,3 miliarde de lei pentru infrastructura feroviară din portul Constanța

14 Nov 2022 854

Incendiu în Portul Constanța!

01 Nov 2022 1066