19 Jun, 2022 21:55
1315
Atenție, falsificarea nu o fac producătorii serioși și responsabili, ci cei care vor să obțină un profit financiar păcălind consumatorii. Primul semn de suspiciune sunt etichetele care nu precizează proveniența ingredientelor și locul de producție. Apoi folosirea unor termeni generali în spatele cărora se pot ascunde ingrediente de proastă calitate este un nou semn de neîncredere. Dacă cumpărăm ulei de măsline presat la rece trebuie să știm de unde provin măslinele și cine l-a fabricat. Tot ulei vegetal este și uleiul de floarea-soarelui sau de rapiță, însă beneficiile pentru sănătate sunt diferite, iar prețul este incomparabil mai mic.
În dorința de a obține produse cat mai ieftine, industria alimentară se pretează la astfel de practici de producție și etichetare care pot creea consumatorului iluzia calității. Se merge și pe ideea că sănătatea nu ne este pusă în pericol, doar portofelul are de suferit. Din această competiție nedreaptă vor fi afectați producătorii artizanali, care fac produse de calitate în cantități limitate. Dacă nu ai volume mari și continuitate la raft, multe supermarketuri nu-ți vor lista produsul., mai punctează Bilic.
Până și noi, consumatorii, suntem vinovați. Încurajăm această situație prin lipsa de atenție și comoditatea noastră: ne mulțumim cu brânză TIP parmezan pentru că e mai ieftină și cu ulei de măsline, indiferent că este extravirgin sau în amestec. Cat despre crenvurști sau mezeluri diferența de calitate vine din ingrediente și rețetă, nu le putem declara pe toate nesănătoase. Mai nou războiul din Ucraina a dus și la o criză a uleiului de floarea-soarelui, deci să nu ne mirăm dacă în sticla de ulei vom găsi grăsime de cocos și de palmier. Sunt tot vegetale, ce mai contează că sunt saturate și cresc colesterolul în sînge?
Marketingul alimentar este construit pe iluzia calității și a sănătății. Însă nimeni nu ne poate scoate banii din buzunar cu forța. Faceți efortul să citiți etichetele cu atenție și cheltuiți pe produsele care își respectă cu adevărat promisiunea seriozității, transparenței și calității. Mai bine mai puțin și mai scump, în felul ăsta ne protejăm sănătatea și susținem producătorii cu adevărat responsabili., mai adaugă Mihaela Bilic.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: