Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, în linie dreaptă. Ce va presupune

  • Obiectivul constă în realizarea lucrărilor de extindere a cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia
  • În prezent dana nr. 12 are o lungime de 110 m
  • Dana nr. 10 se află în prelungirea danei nr. 11 și împreună au un cheu cu lungimea 293,67 m
  • Valoarea totală estimată a investiției (inclusiv TVA) este de 83.368.053,45 lei
 
Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională Proiectul de Hotărâre a Guvernului  pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor”.
 
Obiectivul constă în realizarea lucrărilor de extindere a cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor, care va impulsiona operatorii portuari să-și extindă activitățile de operare, manipulare, depozitare de mărfuri prin investiții suplimentare în capacitățile existente, ceea ce va conduce la creșterea volumelor de trafic derulate în zona Midia. Din extinderea danelor 10 și 12 va rezulta o suprafață de aproximativ 24.755 mp de teritorii câștigate asupra mării.   
 
Adoptarea și publicarea Hotărârii de Guvern pentru aprobarea  indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” este o condiție pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile prin POIM 2014 – 2020. 
 
Mai exact, în cadrul Master Planul Portului Constanța, Programul de măsuri pe termen scurt, pentru zona Midia este prevăzut obiectivul “Întărirea poziției actuale a Portului Midia în regiunea Mării Negre și a sistemului european de transport.” Proiectul „Extinderea cheurilor danelor 10 şi 12 din zona Midia, inclusiv consolidări ȋn spatele cheurilor” este promovat ca parte a unui proiect complex și etapizat de modernizare a infrastructurii zonei Midia și alinierea acesteia la standarde europene. Dezvoltarea infrastructurii de acostare prezintă o utilitate practică și implicit, un plus de valoare adus funcționalității zonei, în general prin dezvoltarea unui nod de transport al produselor petroliere și al mărfurilor lichide precum și ca un cluster pentru serviciile conexe și furnizorii de întreținere a utilajelor petroliere.
 
În prezent dana nr. 12 are o lungime de 110 m și este alcătuită din cheu din blocuri prefabricate din beton, cu o adâncime în bazin de -8,00 m, având în spate platforma de operare. Cheul se termină la partea de sud cu blocuri în trepte, care nu se află în aliniament cu dana, acestea trebuind înlăturate. De la capătul sudic al danei 12 se află un fel de golf, cu apă puțin adâncă, închis într-un dig cu înălțime mică. Prelungirea cheului danei nr. 12 presupune realizarea unui cheu fundat, similar cu cheul existent, cu o lungime de 306 m, precum și lucrări de dragaj pentru asigurarea adâncimilor de – 8mdMN atât în lungul cheului cât și pe șenalul de acces cu o lățime suficientă pentru manevrarea navelor. Materialul dragat se va utiliza pentru umpluturile din spatele prismului descărcător al cheului, pentru realizarea structurii viitoarei platforme.
 
Dana nr. 10 se află în prelungirea danei nr. 11 și împreună au un cheu cu lungimea 293,67 m. La capătul dinspre Est al acestor dane, în spatele cheului, este doar prismul de piatră pe o lungime de 86 m, între acesta și digul către dana 9 fiind format un golf cu lățimea de 83 m. Extinderea danei 10 se va realiza cu un cheu din blocuri, pe o lungime de 53,90 m, perpendicular pe cheul existent și se va completa până la digul danei 9 cu un taluz protejat cu blocuri de același tip ca protecția digului danei 9. Astfel se vor crea noi teritorii pentru exploatarea zonei Midia. Pentru asigurarea accesului navelor la cheu sunt necesare lucrări de dragaj pentru asigurarea adâncimilor de – 6 mdMN atât în lungul cheului cât și pe șenalul de acces cu o lățime suficientă pentru manevrarea navelor.
 
În cadrul obiectivului de investiții se vor realiza de asemenea lucrări pentru racordare și asigurarea de utilități pentru nave (alimentare cu apă și energie electrică. 
 
Valoarea totală estimată a investiției (inclusiv TVA) este de 83.368.053,45 lei (16.925.805,19 Euro, la cursul BCE din 20.07.2021, 1 Euro = 4,9255 lei), iar durata de execuție a acesteia este de 24 luni. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

 
Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții “Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” a fost avizat în CTE – CN APM SA Constanța cu Avizul nr. 150/22.09.2021, în CTE – MTI cu Avizul nr. 66/74/19.10.2021 și în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe cu Avizul nr. 52/29.10.2021.
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
 
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații Constanța CERONAV achiziționează sistem semnalizare incendiu pentru sediul de la Galați (DOCUMENT)

10 Apr 2024 360

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a inițiat procedura de consultare publică cu privire la o serie de proiecte de acte normative

18 Mar 2024 562

Discuții ale ministrului Afacerilor Interne cu reprezentanții aeroporturilor din țară, inclusiv Constanța și Tulcea

11 Mar 2024 469

Proiectul privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al CN APM Constanța, în transparență decizională

08 Mar 2024 672

Miza – penalități Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu SA Constanța cheamă în instanță Ministerul Transporturilor

15 Feb 2024 806

Noi discuții între ministrul Transporturilor și patronatele din transportul rutier

13 Feb 2024 567

Ministrul Transporturilor și oameni de afaceri din Kazahstan, în Portul Constanța (GALERIE FOTO)

31 Jan 2024 677

Guvernul a aprobat cadrul legal pentru creșterea siguranței în domeniul feroviar și achitarea de către România, prin Ministerul Transporturilor, a cotizațiilor restante la organizațiile internaționale din domeniul naval

31 Jan 2024 519

MAE Atenționare de călătorie în Republica Finlanda. Perturbări în domeniul transporturilor

31 Jan 2024 521

MAERepublica Finlanda - Grevă în mai multe sectoare ale economiei

31 Jan 2024 373

Continuă dialogul dintre ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și confederațiile și federațiile rerezentative din domeniul rutier

23 Jan 2024 599

Administrația Porturilor Maritime, contract cu Inaco Legal SRL, din Galați (DOCUMENT)

23 Jan 2024 816

Numărul călătorilor transportaţi de CFR Călători în anul 2023 mai mare cu 5% faţă de anul 2022

22 Jan 2024 537

Transportatorii se întâlnesc astăzi cu premierul Marcel Ciolacu. Despre ce se va discuta

17 Jan 2024 641

Dosar de anulare a unui act administrativ, la Tribunalul Constanța Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile vs. Ministerul Transporturilor

16 Jan 2024 626