Garanția pe ambalaje. De la anul vom plăti 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată din magazine

  • A fost publicată în Monitorul Oficial hotărârea prin care se introduce o nouă taxă pentru produsele ambalate în sticle
  • Mai precis, este vorba de SGR – sistemul de garanție-returnare
  • Pentru fiecare sticlă cumpărată, fie de alcool sau băutură non-alcoolică, vom plăti 0,5 lei per ambalaj
  • Banii vor putea fi recuperați la returnarea ambalajului în magazin
 
De anul viitor, românii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată, după ce a fost oficializată o lege în acest sens, săptămâna trecută.
 
Mai exact este o garanție de ambalaj, care se lasă indiferent de tipul lichidului din sticlă. Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, ce a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial nr. 955, stabilește că, din 1 octombrie 2022, se introduce și în țara noastră sistemul care funcționează în alte țări europene, respectiv sistemul garanție-returnare (SGR), prin care consumatorii trebuie să plătească magazinului o garanție în bani pentru orice ambalaj de băutură cumpărat, sumă pe care o vor recupera la returnarea ambalajului.
 
Începând cu data de 1 octombrie 2022 valoarea garanției este în cuantum de 0,5 lei pentru toate tipurile de ambalaj SGR. Garanția pentru ambalaje își va păstra valoarea de 50 de bani timp de un an de la introducerea ei, adică până la 30 septembrie 2023, ulterior, valoarea acesteia putând fi modificată anual de autoritățile de mediu.
 
Producătorii, prin intermediul administratorului SGR, sunt obligați să realizeze următoarele obiective minime anuale de returnare a ambalajelor SGR:
 
a) 65% sticlă, 65% plastic, 65% metal pentru perioada cuprinsă între data de 1 octombrie 2022 și data de 31 decembrie 2022;
b) 65% sticlă, 65% plastic, 65% metal pentru anul 2023;
c) 75% sticlă, 80% plastic, 80% metal pentru anul 2024;
d) 85% sticlă, 90% plastic, 90% metal, începând cu anul 2025.
 
SGR, unic la nivel național, intră în funcțiune începând cu data de 1 octombrie 2022 și este obligatoriu tuturor producătorilor și comercianților în condițiile prezentei hotărâri, aplicându-se atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar, în condiții nediscriminatorii, inclusiv în ceea ce privește posibilitatea participării efective a operatorilor economici la funcționarea sistemului și tarifele impuse acestora de către administratorul SGR.
 

Consumatorii sau utilizatorii finali pot restitui ambalajul SGR în cadrul oricărui punct de returnare organizat de către comercianți pe teritoriul României, indiferent de locul din care a fost achiziționat produsul ambalat și fără a putea fi condiționat de prezentarea bonului fiscal în vederea recuperării garanției, în condițiile prezentei hotărâri.
 
Garanția nu va fi restituită către consumatori sau utilizatori finali dacă ambalajul returnat:

a) nu are aplicat marcajul care indică apartenența la SGR, respectiv simbolul reprezentativ și codul de bare prevăzute la art. 22 alin. (1) sau dacă acesta nu este vizibil ori lizibil;
b) nu este returnat întreg ori este degradat sau deformat astfel încât nu se poate stabili apartenența la SGR;
c) nu este golit în întregime de conținut; sau
d) nu este returnat în termen de maximum 24 de luni de la data publicării pe pagina de internet a administratorului SGR a anunțului privind încetarea introducerii pe piață de către producător a produsului respectiv.
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Acționarii Black Waters SA au decis contractarea unui credit de investiții important în cadrul programului IMM Invest

06 Aug 2021 853

Cadrul legal al vânzărilor de bunuri către consumatori se modifică. Garanția legală va fi extinsă (document)

04 Sep 2020 830

Auto Haus Tudor SRL se va ocupa de servicii de reparații și întreținere a ambulanțelor Renault ale SAJ Constanța (document)

06 Aug 2020 2478

Vești bune! Restricțiile de circulație de pe Podul Agigea vor fi ridicate azi la ora 15.00

11 Jun 2020 1375

Federația Română de Fotbal a depus ultima scrisoare de garanție pentru găzduirea meciurilor de la Campionatul European

19 May 2020 2455

O firmă din Năvodari se va ocupa de service-ul unei instalaţii de inspecţie cu raze X la CN APM Constanţa (document)

13 Feb 2020 2462

Oil Terminal SA. S-a solicitat reducerea cuantumului garantiei globale pentru obtinerea autorizatiei de antrepozit vamal

12 Mar 2019 1218

CN APM Constanţa a încheiat un contract de servicii cu o societate din Năvodari (document)

14 Feb 2019 1239

Acționarii Oil Terminal SA au votat menținerea structurii de garanții imobiliare. Detalii

26 Nov 2018 1828

#citeșteDobrogea Rememorare. Constantin Brătescu, fondator al revistei „Analele Dobrogei“. 136 de ani de la naștere

29 Sep 2018 2304

Consiliul Judeţean Constanţa cumpără servicii de mentenanţă şi asistenţă tehnică pentru sistemul de raportare a fluxurilor financiare

12 Jun 2018 1213

Răspunsul Parchetului General după avizul negativ al CSM privind revocarea Laurei Codruța Kovesi

27 Feb 2018 997

50.000 de lei pentru schimbarea şi montarea mochetei din sediu Consiliul Judeţean Constanţa aruncă banii pe fereastră

27 Feb 2018 986

Contracte atribuite de Spitalul Judeţean Constanţa pentru întreţinere şi service echipamente medicale. Cine a câştigat

29 Jul 2017 2647

Băncile care vând imobilul în garanţie nu vor mai putea urmări clienţii cu credite ipotecare

17 Feb 2015 1549