Guvernul a aprobat achiziţonarea de nave pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare


Achiziția și modernizarea de nave pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare și pentru Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați au fost aprobate în ședința de guvern de astăzi.

Astfel, Executivul a adoptat două hotărâri prin care aprobă notele de fundamentare pentru achiziționarea a trei nave  pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare: o navă specializată de depoluare și două nave specializare SAR (search and rescue – căutare și salvare), toate acestea fiind construcții noi. 

Nava specializată de depoluare va fi o construcție monocorp, autopropulsată, destinată pentru:

-limitarea zonei poluate prin desfășurarea de baraje antipoluare;
-colectarea reziduurilor petroliere de la suprafața apei;
-împrăștiere de dispersanți, opțional;
-stins incendiu;
-remorcaj;
-transport de echipamente pe punte;
-asistență la lucrări offshore;
-colectare reziduuri solide;
-navă suport pentru scafandri.


 Prin achiziția unei nave specializate de depoluare, construcție nouă, vor fi aduse la îndeplinire obligațiile statului care derivă din acorduri și convenții internaționale, referitoare la pregătirea, intervenția și cooperarea în caz de poluare a mediului marin.

Valoarea investiției pentru construcția navei specializate de depoluare este de 41,346 milioane lei, iar durata de realizare, de 15 luni.
Cele două nave specializate SAR vor fi construcții monocorp, autopropulsate, pentru navigația maritimă la o distanță de până la 250 de mile marine față de locurile de adăpost și vor fi proiectate, echipate și certificate în concordanță cu regulile speciale ale unei societăți de clasificare membră IACS (Asociația Internațională a Societăților de Clasificare).

Achiziția celor două nave specializate SAR va ajuta statul român să-și îndeplinească obligațiile care-i derivă din Convenția Internațională din 1979 pentru căutarea și salvarea vieții omenești pe mare la care România a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 115/1998.

Valoarea totală a investiției pentru construcția celor două nave SAR este de 50,6 milioane lei, cu durata de realizare de 12 luni.
De asemenea, Executivul a aprobat notele de fundamentare pentru modernizarea și retehnologizarea remorcherelor maritime Hercules și Perseus.

Remorcherul maritim multifuncțional cu clasă de gheață Hercules, aflat în dotarea Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare, a fost construit în perioada 1986-1988 și a fost utilizat la activitățile specifice de căutare și salvare a vieții omenești pe mare, salvare și remorcare a navelor maritime aflate în pericol și operațiuni de depoluare și a fost solicitat de-a lungul timpului să efectueze și operațiuni de spargere a gheții pe sectorul maritim al Dunării. 

Deoarece remorcherul Hercules era depășit tehnologic și nu mai corespundea din punct de vedere tehnic, pentru a-și obține certificatele de navigație și a-și relua rolul în condiții minime de siguranță era necesară retehnologizarea și modernizarea. Aceste lucrări au demarat în anul 2013, valoarea estimată a investiției fiind de 36,5 milioane lei. La nivelul lunii decembrie 2016 serviciile de modernizare și retehnologizare, din contractul inițial, erau executate 95%. Pe parcursul procesului de modernizare a apărut necesitatea suplimentării volumului de lucrări, astfel încât valoarea totală a investiției ajunge la 47,417 milioane lei. Durata restului de execuție a investiției este de 16 luni.

Remorcherul maritim multifuncțional cu clasă de gheață Perseus -6.600 CP se află în dotarea Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați. A fost construit în anul 1989 la Șantierul Naval Brăila și se impune modernizarea și retehnologizarea lui. Investiția are o valoare de 44,86 milioane lei și o durată de 36 de luni.
Finanțarea tuturor acestor proiecte de investiții se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE Intervenție de urgență pe Marea Neagră în apropiere de Mangalia! O ambarcațiune a ARSVOM, chemată în ajutor (GALERIE FOTO+VIDEO)

21 Apr 2024 681

În Portul Mangalia Două drone de tip avion au intrat în dotarea Poliției de Frontieră (Galerie FOTO)

17 Apr 2024 592

​LIVE TEXT. Eveniment important la Mangalia Două drone de tip avion, cu decolare verticală, intră azi în dotarea Poliţiei de Frontieră (GALERIE FOTO+VIDEO)

17 Apr 2024 1390

Chestorul general de poliţie Bogdan Despescu, secretar de stat, şi șeful Poliţiei de Frontieră din România vin mâine la Mangalia!

16 Apr 2024 547

Amenzi în Portul Constanța! Patru operatori de cereale, sancționați de Garda de mediu

12 Apr 2024 526

Militar prins în trafic fără permis de conducere. A căzut singur in plasa polițiștilor, în Constanța

07 Apr 2024 1136

INS Aproape 70 milioane tone mărfuri au fost încărcate/descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime, în 2023

07 Apr 2024 424

UPDATE Alertă noaptea trecută în Portul Constanța Sud-Agigea! Un marinar, decedat (GALERIE FOTO+VIDEO)

23 Mar 2024 2587

#citeșteDobrogea Colonelul Anton Barbieri, un comandant italian pentru flota statului român

19 Mar 2024 2550

A fost alertă pe Marea Neagră! Un incendiu a izbucnit la bordul unei nave cu uree în rada portului Sulina

02 Mar 2024 828

Garda de Coastă Peste 1.000 metri de plase mono-filament cu 243 kilograme de pește scoase dintr-o zonă strict protejată a Biosferei Deltei Dunării

01 Mar 2024 472

Echipajul unei nave aflate în Portul Constanța, în grevă! Marinarii, toți din Ucraina, sunt nemulțumiți că nu li se plătesc salariile

20 Feb 2024 763

Autoritatea Navală Română bagă în reparații capitale pontonul din Brăila! Iată cine se va ocupa de lucrări (DOCUMENT)

18 Feb 2024 3643

Izobat Delta SRL, administrată de Hubati Tudor, director adjunct al Administrației Zonei Libere Sulina, contract la Garda de Coastă! (DOCUMENT)

17 Feb 2024 588

Descoperire la punctul de trecere a frontierei Constanța Polițiștii identifică un bărbat din Siria cu mandat european de arestare

17 Feb 2024 706