Actualitate

În Portul Midia au ajuns macarale pentru ranfluarea navei. Detalii despre operațiune (galerie foto + video)

După ce zilele trecute s-a semnat contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei, asrăzi au ajuns în Portul Midia GSP Bigfoot 2 și GSP Granit.

GSP Bigfoot 2 este o barja semi submersibilă de 122 metri lungime și 30 m lățime. La bordul ei sunt încărcate mare parte din utilajele și materialele necesare operațiunii de verticalizare a navei, precizează Alin Vintilă, reprezentant GSP.

Odată cu ea a ajuns și macaraua plutitoare GSP Granit care va fi folosită pentru manipularea diferitelor materiale necesare operațiunii.

Imediat ce vremea va fi favorabilă va ajunge și GSP Neptun, macaraua de 1800 de tone.

Mâine, barja Bigfoot2 se va poziționa lângă epavă, după care va începe operațiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.

Bigfoot 2 va fi intra în submersie poziționâdu-se pe fundul bazinului portuar.

Adâncimea în zona respectivă e de circa patru metri, bordul barjei are șase metri. Astfel se va creea în mijlocul acvatoriului o bază de operațiuni stabilă. Concomitent se vor face inspecții la corpul navei cu scafandri pentru a evalua situația actuală. După terminarea sudurii și sosirea între timp a macaralei de 1800 de tone, epava va fi conectată cu cablurile vinciurilor de pe Bigfoot 2 și cablurile de ridicare ale macaralei.

Cablurile vinciurilor vor acționa ca să răsucească nava și macaraua o va ridica în acelasi timp.

Operațiunea de sudare va dura circa două-trei zile. Se va suda pe bordul unei nave răsturnate și asta presupune măsuri de siguranță suplimentare pentru oameni și utilaje.

De menționat că operațiunea nu blochează portul. Utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului. Traficul se va desfașura cu restricții de viteză și manevră.

Sursă foto: GSP

Citește și: Oficial de la CN APM Constanța A fost semnat contractul pentru ranfluarea și neutralizarea încărcăturii navei Queen Hind
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în ședință. Pe ordinea de zi, planul pentru ecarisarea încărcăturii navei Queen Hind (galerie foto)

27 Feb 2020 1057

Ce spune directorul CN APM, Costel Stanca, despre ranfluarea navei Queen Hind din Portul Midia. Cum vor recupera banii

19 Feb 2020 2347

Nava eșuată în Portul Midia. Se analizează soluții pentru scoaterea apei din epavă

13 Feb 2020 958

Portul Midia. Se continuă operațiunile în vederea verticalizării navei eșuate (galerie foto + video)

08 Feb 2020 5143

A fost convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență al județului Constanța. Ce teme s-au dezbătut

07 Feb 2020 932

Ranfluări celebre. Cât a durat să fie scoase unele dintre navele scufundate. Unele zac şi acum pe fundul apelor (galerie foto)

06 Feb 2020 2985

Portul Midia Pregătiri pentru ranfluarea navei. Se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei (galerie foto)

03 Feb 2020 1034

UPDATE. Portul Midia Dificultăți în operațiunea de verticalizare a navei. Ce s-a întâmplat (galerie foto+video)

01 Feb 2020 1915

Portul Midia. Pregătiri pentru ranfluarea navei Vântul îngreunează manevrele cu macaraua (galerie foto)

28 Jan 2020 995

UPDATE GSP continuă manevrele de pregătire pentru ranfluarea navei eșuate în portul Midia (galerie foto)

26 Jan 2020 2067

Portul Midia Continuă acțiunile pentru ranfluarea navei eșuate (galerie foto + video)

24 Jan 2020 1381

Portul Midia Acțiunile pentru ranfluarea navei eșuate continuă (galerie foto + video)

23 Jan 2020 1628

Are GSP experienţă în dezeşuarea navelor? Ce spun reprezentanţii firmei care se ocupă de nava din Portul Midia

23 Jan 2020 2041

CN APM Constanţa se ocupă de nava eşuată în Portul Midia. Când ar urma să fie scoase cadavrele oilor

12 Dec 2019 2130

ANR Lucrările de ranfluare a navei răsturnate vor fi preluate de „Administrația Porturilor Maritime" S.A. Constanța

06 Dec 2019 1090