În Portul Midia au ajuns macarale pentru ranfluarea navei. Detalii despre operațiune (galerie foto + video)

După ce zilele trecute s-a semnat contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei, asrăzi au ajuns în Portul Midia GSP Bigfoot 2 și GSP Granit.

GSP Bigfoot 2 este o barja semi submersibilă de 122 metri lungime și 30 m lățime. La bordul ei sunt încărcate mare parte din utilajele și materialele necesare operațiunii de verticalizare a navei, precizează Alin Vintilă, reprezentant GSP.

Odată cu ea a ajuns și macaraua plutitoare GSP Granit care va fi folosită pentru manipularea diferitelor materiale necesare operațiunii.

Imediat ce vremea va fi favorabilă va ajunge și GSP Neptun, macaraua de 1800 de tone.

Mâine, barja Bigfoot2 se va poziționa lângă epavă, după care va începe operațiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.

Bigfoot 2 va fi intra în submersie poziționâdu-se pe fundul bazinului portuar.

Adâncimea în zona respectivă e de circa patru metri, bordul barjei are șase metri. Astfel se va creea în mijlocul acvatoriului o bază de operațiuni stabilă. Concomitent se vor face inspecții la corpul navei cu scafandri pentru a evalua situația actuală. După terminarea sudurii și sosirea între timp a macaralei de 1800 de tone, epava va fi conectată cu cablurile vinciurilor de pe Bigfoot 2 și cablurile de ridicare ale macaralei.

Cablurile vinciurilor vor acționa ca să răsucească nava și macaraua o va ridica în acelasi timp.

Operațiunea de sudare va dura circa două-trei zile. Se va suda pe bordul unei nave răsturnate și asta presupune măsuri de siguranță suplimentare pentru oameni și utilaje.

De menționat că operațiunea nu blochează portul. Utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului. Traficul se va desfașura cu restricții de viteză și manevră.


Sursă foto: GSP

Citește și: Oficial de la CN APM Constanța A fost semnat contractul pentru ranfluarea și neutralizarea încărcăturii navei Queen Hind
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

A trecut un an de la semnarea contractului pentru ranfluarea navei Queen Hind, eșuată în Portul Midia

14 Jan 2021 966

Un an de la eșuarea navei Queen Hind, în Portul Midia. Cronologie, ranfluare și încercarea de a vinde epava

27 Nov 2020 1251

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în ședință. Pe ordinea de zi, planul pentru ecarisarea încărcăturii navei Queen Hind (galerie foto)

27 Feb 2020 1383

Ce spune directorul CN APM, Costel Stanca, despre ranfluarea navei Queen Hind din Portul Midia. Cum vor recupera banii

19 Feb 2020 2682

Nava eșuată în Portul Midia. Se analizează soluții pentru scoaterea apei din epavă

13 Feb 2020 1257

Portul Midia. Se continuă operațiunile în vederea verticalizării navei eșuate (galerie foto + video)

08 Feb 2020 5600

A fost convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență al județului Constanța. Ce teme s-au dezbătut

07 Feb 2020 1197

Ranfluări celebre. Cât a durat să fie scoase unele dintre navele scufundate. Unele zac şi acum pe fundul apelor (galerie foto)

06 Feb 2020 3542

Portul Midia Pregătiri pentru ranfluarea navei. Se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei (galerie foto)

03 Feb 2020 1365

UPDATE. Portul Midia Dificultăți în operațiunea de verticalizare a navei. Ce s-a întâmplat (galerie foto+video)

01 Feb 2020 2284

Portul Midia. Pregătiri pentru ranfluarea navei Vântul îngreunează manevrele cu macaraua (galerie foto)

28 Jan 2020 1283

UPDATE GSP continuă manevrele de pregătire pentru ranfluarea navei eșuate în portul Midia (galerie foto)

26 Jan 2020 2364

Portul Midia Continuă acțiunile pentru ranfluarea navei eșuate (galerie foto + video)

24 Jan 2020 1677

Portul Midia Acțiunile pentru ranfluarea navei eșuate continuă (galerie foto + video)

23 Jan 2020 1970

Are GSP experienţă în dezeşuarea navelor? Ce spun reprezentanţii firmei care se ocupă de nava din Portul Midia

23 Jan 2020 2340