La ce trebuie să fim atenți când facem cumpărături de Black Friday. Sfaturi importante de la ANCOM

  • Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) informează cetățenii în legătură cu problemele ce pot fi întâmpinate când fac cumpărături de Black Friday.

ANCOM le recomandă utilizatorilor să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. ANCOM avertizează că pot apărea întârzieri la livrare din cauza numărului mare de comenzi.

Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune.

Este important ca utilizatorii să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip şi să acorde o atenţie sporită acestor promoţii, avertizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.

În perioada dedicată ofertelor promoţionale de Black Friday, devenită deja tradiţională şi pe piaţa telecom din România, utilizatorii au tendinţa de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora (...) Creşterea numărului de achiziţii de diverse produse din perioada Black Friday influenţează semnificativ activitatea de curierat din România. În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariţia unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului. ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziţionează produsul şi să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată, precizează instituţia.


Reprezentanţii ANCOM informează cumpărătorii și în legătură cu livrarea produselor.

În cazul în care întânmpină proleme legate de livrarea produselor și nu s-a putut ajunge la o solușionare pe cale amiabilă, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută.

În situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului. În situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă de comerciantul de la care au fost achiziţionate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută, se menţionează în comunicatul citat.


În ceea ce privește abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, utiliztaorii trebuie să analizeze o serie de aspecte, precum:
  • costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite;
  • intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului;
  • perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipate.

Sursă foto: Arhivă ZIUA de Constanța
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

De Black Friday la Brick, reduceri substanțiale la sute de produse

13 Nov 2023 725

IPJ Buzău Recomandări ale polițiștilor buzoieni pentru a fi evitate fraudele la cumpărături de Black Friday

10 Nov 2023 541

IPJ BacăuInformează cetățenii cu privire la riscul de victimizare în cazul cumpărăturilor on line.

10 Nov 2023 455

De Black Friday, reduceri la hotelurile din stațiunea Mamaia, pentru vara 2024!

10 Nov 2023 787

Black Friday 2023. Cine a început deja campania

10 Nov 2023 773

De "Black Friday 2023", numărul de tranzacţii online ar putea crește de 20 de ori față de o zi obişnuită

05 Nov 2023 798

Editorial V-ați făcut lista pentru Black Friday?

05 Nov 2023 1113

Black Friday 2023 Cumpărături online în siguranță. Cum să eviți fraudele și înșelăciunile

05 Nov 2023 801

Recomandări pentru Black Friday. Iată ce trebuie să știm

03 Nov 2023 967

Încă două săptămâni de înscrieri pentru posturile de soldat/gradat profesionist! Câte locuri sunt la Constanța

16 Jun 2023 1655

Editorial Black Friday sau cum să arunci cu banii pe care nu îi ai

12 Nov 2022 2087

Black Friday la Emag Șase mașini, aproximativ 4 kg de aur și peste două tone de carne cumpărate până în jurul prânzului

11 Nov 2022 1402

Black Friday cu discounturi substanţiale la autovehicule rulate din gama premium la Das Welt Auto Constanța

11 Nov 2022 1399

Black Friday. În "Minutul de aur" au fost raportate 7.150 de tranzacţii

11 Nov 2022 1311

Black Friday 2022. Recomandările Poliţiei Române pentru cumpărături online în siguranţă

10 Nov 2022 1079