Liderul SLN, Adrian Mihălcioiu, de Ziua Internaţională a Marinei Comerciale „Avem în faţă multe provocări. Ne dorim ca navigatorii români să fie acoperiţi legal“

Pentru a evidenţia importanţa navigaţiei în lume, dar şi problemele cu care se confruntă domeniul în contextul globalizării, Sindicatul Liber al Navigatorilor a marcat, joi, Ziua Internaţională a Marinei Comerciale.
 
Tema aleasă pentru acest an a fost „Conectarea navelor, porturilor şi oamenilor“, tocmai pentru a oferi oportunitatea concentrării asupra numeroşilor actori implicaţi în domeniile navigaţiei şi logisticii.

Potrivit SLN, sectorul maritim ar trebui să joace un rol semnificativ pentru crearea condiţiilor de creştere a prosperităţii şi stabilităţii pe uscat, prin promovarea comerţului pe mare. Evenimentul de ieri a început cu un scurt mesaj video adresat tuturor navigatorilor.
 
„Este o provocare pentru noi, sindicatele, deoarece suntem ultimul apărător al muncitorilor, al celor care lucrează în transporturi, împotriva unor abuzuri, unor legi care încearcă să muşte din drepturile acestor lucrători. La nivel global, companiile de shipping s-au globalizat, la fel şi operatorii portuari. Aşadar, ne-am globalizat şi noi. ITF a deschis de curând un office la Singapore. Mai avem câte un office în America, Asia, Europa, America de Sud şi Londra. Trebuie să răspundem provocărilor globalizării şi să apărăm drepturile oamenilor, iar astăzi, cu ocazia aniversară, marcăm şi punctele pe care le avem de îndeplinit.
 
SLN, ca organizaţie-structură a ITF şi ETF la nivel internaţional, îşi propune să aibă navigatori români mai bine plătiţi. Există în Europa o criză a locurilor de muncă, încercăm să facem front comun pentru a impune UE anumite criterii astfel încât navigatorii români să fie competitivi. Se lucrează la acest punct şi avem un membru în Comisia de Dialog Social de la Bruxelles. Este bine, dacă nu ai om acolo, nu ai acces la informaţii şi aştepţi să primeşti de la Guvern ceea ce cred ei că trebuie implementat sau nu“, a declarat, ieri, Adrian Mihălcioiu, liderul SLN. 

Proiect menit să ajute cadeţii 

Potrivit liderului SLN, urmează să fie lansat proiectul „Cadetul român“, cu scopul de a-i ajuta pe studenţi să îşi termine complet cadeţia, mai exact cele 12 luni necesare. „SLN lansează proiectul «Cadetul român». Ne-am propus să începem un proiect aproape pe cont propriu. Ca partener de proiect, deocamdată, avem doar Universitatea Maritimă din Constanţa. Desigur, sperăm, ca împreună, să reuşim să cofinanţăm un număr de studenţi, între 30 şi 50, care au fost deja într-o bursă a cadeţiei pe proiecte europene, gen Erasmus, şi să continuăm cu ei, pe lângă cele şase luni, până la împlinirea cadeţiei. De săptămâna viitoare, începem negocierile cu unele companii, pentru a vedea cine este să dispus, iar dacă proiectul va reuşi - şi eu cred că va reuşi -, vom da un exemplu pentru toţi şi îi vom ruga pe toţi ceilalţi actori să vină să includă acest mini-proiect la nivel naţional“, a adăugat Adrian Mihălcioiu.
 
„SLN apără drepturile navigatorilor români. Avem în faţă multe provocări. Ne dorim ca navigatorii români să fie bine acoperiţi legal, oriunde ar naviga“, a declarat Adrian Mihălcioiu.
 
Acesta a mai precizat că în fiecare lună există 100 de cazuri de navigatori care suferă din cauza legislaţiei. „Navigatorii nu ştiu să negocieze toate clauzele unui contract de muncă. Ei se uită la salariu şi la perioada de îmbarcare. Însă în contract sunt multe clauze pe care navigatorii nu le înţeleg“, a explicat liderul SLN. Navigatorii români au nevoie de un contract colectiv de muncă. Ne dorim să reuşim acest lucru“, a completat liderul SLN.
 
În România, potrivit lui Adrian Mihălcioiu, la ora actuală există 35.000 de brevete de navigatori. „Din aceştia, 24.000 sunt activi, adică navighează pe mare. Din cei 24.000, 16.000 sunt navigatori, iar restul - personal auxiliar, care navighează pe vase de croazieră. România, la ora actuală, are 12.000 de ofiţeri activi, care navighează“, a precizat liderul SLN.
 

 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Steve Trowsdale, șeful Inspectoratului ITF Londra, la Constanța! Discuții despre cursuri privind depresia la navigatori (FOTO)

26 Mar 2024 448

Știri Portul Constanța Sfârșitul grevei. Salariile navigatorilor de pe nava ARNO, plătite la zi

21 Feb 2024 690

Știri Portul Constanța UPDATE. Grevă a navigatorilor de la bordul unui vas sub pavilion Germania! „Muncă fără plată este sclavie, iar sclavia a fost abolită“

21 Feb 2024 578

Echipajul unei nave aflate în Portul Constanța, în grevă! Marinarii, toți din Ucraina, sunt nemulțumiți că nu li se plătesc salariile

20 Feb 2024 702

Reacția liderului SLN, la informațiile Sindicatului Europol, referitor la traficul de droguri din portul Constanța - „Navigatorii nu se ocupă cu trafic de droguri“ (VIDEO)

21 Dec 2023 903

Surprize sub brad, pentru copii, pregătite de Sindicatul Liber al Navigatorilor! Număr record de pachete, în acest an

17 Dec 2022 2399

S-au împlinit 35 de ani de când Nava Fundulea a fost atacată de 10 rachete cu napalm

25 Nov 2022 10997

Liderul SLN, Adrian Mihălcioiu, despre navigatorii români aflați în porturile și șantierele navale din China (VIDEO)

20 Apr 2022 1647

ZIUA-n amiaza mare Liderii SLN - „Navigatorii, uitați de autoritățile române”

18 Dec 2021 2887

Bombardarea navei Fundulea, rememorată la „ZIUA-n amiaza mare“

25 Nov 2021 2659

ZIUA LIVE. Carnetul de marinar ar urma să fie valabil cinci ani. „Îmbunătățiri“ aduse de criza Covid pentru navigatori

22 Apr 2021 2673

Amintiri despre comandantul Traian Băsescu, de pe Biruința. „Era unul dintre comandanții de top ai flotei naționale“

22 Apr 2021 4669

ZIUA LIVE. Adrian Mihălcioiu, lider Sindicatul Liber al Navigatorilor „Ne vom lupta să nu fie obligatorie vaccinarea pentru personalul navigant”

21 Apr 2021 2159

ZIUA LIVE. Navigatorii români și criza Coronavirus. Despre vaccinare și drepturile personalului navigant

20 Apr 2021 3909

Interviu cu inspectorul ITF Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, despre criza „Covid“, resimțită de pe mare „Au fost mii de membri ai echipajelor ţinuţi o lună, două sau trei în condiţii aproape mai rău ca la închisoare“

04 Jul 2020 5341