Marea Neagră Comandantul GSP Falcon Victor Marina raportează salvarea a zece marinari naufragiați

• Comandantul GSP Falcon Victor Marina raportează salvarea și transportarea în siguranță la mal a zece marinari naufragiați la 76 mile marine în largul Mării Negre.

Ieri, 11 martie a.c. GSP Falcon a intervenit prompt la apelul de urgență lansat de echipajul cargo-ului Volgo Balt 179. În doar 10 minute de la recepționarea SOS-ului GSP Falcon a ridicat ancora. Participarea GSP la operațiunea de salvare s-a încheiat în această dimineață, ora 07:00 (12 martie), cu transportarea în siguranță a echipajului salvat, la dana de pasageri a Portului Constanța.

Am recepționat mesajul de ajutor. Ultimul mesaj pe care l-am primit a fost “ne scufundăm”, după care liniște totală. Nu a răspuns nimeni la chemările noastre. Am decis împreună cu colegii mei de pe comandă și să ne deplasăm către locul naufragiului. Am informat conducerea companiei și autoritățile de la care am primit undă verde și încurajări, cum era firesc. Am plecat cât am putut de repede la o distanță de aproximativ 18 mile nautice. La 6:50 am văzut prima plută. Am fost bucuroși că am văzut pluta pentru că nu a folosit nimeni mijloace vizuale sau auditive de semnalizare. În plută se afla o singură persoană. Ridicarea acestuia la bord s-a făcut cu un mijloc specific transferului de personal offshore. Persoana era șocată de cele întâmplate. Mulțumim lui Dumnezeu că am reușit să ajungem suficient de repede încât să îi salvăm pe cei zece. Ne pare nespus să rău că nu am avut cum să îi salvăm pe toți, a declarat comandantul navei GSP Falcon, Victor Marina.

Raportul, succint, al participării GSP Falcon la operațiunile de salvare a echipajului Volgo Balt 179.

La 10 minute de la primirea mesajului de urgență GSP Falcon a ridicat ancora și s-a deplasat rapid la locul naufragiului.

Volgo Balt 179 nu a răspuns chemărilor GSP Falcon. Ultimul mesaj recepționat: ne scufundăm.

GSP Falcon a fost desemnat On Scene Comander. La comanda operațiunilor de căutare și salvare.

Zece marinari au fost salvați din apele mării.

Singura femeie din echipajul ucrainean evacuată de urgență cu elicopterul GSP, în urma agravării stării sale de sănătate.

Restul de nouă marinari au primit îngrijiri la spitalul navei GSP Falcon și au fost transportați în condiții de siguranță și securitate la dana de pasageri din Portul Constanța.

Cu regret, anunțăm că doi membri ai echipajului ucrainean au fost găsiși fără suflare la locul naufragiului. Am reușit să recuperăm un trup neînsuflețit, transportat de asemenea în Portul Constanța.

Un membru al echipajului este dispărut în apele mării.

După peste 8 ore de căutări, GSP Falcon a transportat marinarii naufragiați la port, operațiunea fiind continuată de ambarcațiunile autorităților române.

Condoleanțele noastre se îndreaptă către familiile îndurerate în urma pierderii celor trei marinari din naufragiul Volgo Balt 179, a mai transmis  comandantul.

UPDATE

Oficial de la Forțele Navale

Fregata „Regina Maria” a încheiat acțiunile de căutare a membrilor echipajului navei „Volgo Balt 179”, scufundată joi, 11 martie, și își continuă deplasarea, în Marea Neagră, pentru a se integra, în cursul nopții de vineri, 12 martie, în Gruparea Navală Permanentă a Alianței Nord-Atlantice SNMG-2 (Standing NATO Maritim Group).

Nava militară românească a predat către nava Gărzii de Coastă MAI 0201 comanda operațiunii de cercetare în raioanele indicate de Centrul de Coordonare Maritimă Constanța (MRCC), structura coordonatoare a operațiunilor de căutare.

Pe timpul desfășurării acțiunilor de căutare, fregata a parcurs peste 220 de mile marine, în drumuri paralele, acoperind o suprafață de aproximativ 500 km², iar elicopterul Puma Naval de la bordul navei a survolat peste 450 km² din raioanele repartizate în planurile de căutare transmise de către MRCC.

Fregata „Regina Maria” a desfășurat acțiunile de căutare a persoanelor dispărute în mare împreună cu navele MAI 0201 (Garda de Coastă), SAR „Artemis” (Agenția Română pentru Salvarea Vieților Omenești pe Mare, ARSVOM) și GSP „Falcon” (Grup Servicii Petroliere). Pe timpul nopții de joi spre vineri, 11/12 martie, căutările au decurs fără rezultate. Vineri, 12 martie, în timpul acțiunilor diurne de căutare, nava MAI 0201 și fregata „Regina Maria” au găsit câte o plută de salvare, dar fără persoane înăuntru, iar elicpterul Puma Naval 141 a identificat diferite obiecte plutitoare, nesemnificative pentru semnalarea vreunei prezențe umane în apa mării.

După predarea conducerii operațiunilor de cercetare din raionul în care nava „Volgo Balt 179” s-a scufundat, fregata „Regina Maria” a început deplasarea spre sud, pentru a se integra în Gruparea Navală Permanentă a Alianței Nord-Atlantice SNMG-2 (Standing NATO Maritim Group), care operează în Marea Neagră, în următoarele trei săptămâni.

Nava este comandată de comandorul Adrian Gobjilă, are un echipaj alcătuit din 238 de militari și va desfășura, până la sfârșitul lunii martie, misiuni NATO de monitorizare a traficului naval, în apele internaționale ale Mării Negre, împreună cu alte cinci nave aliate din Bulgaria, Grecia, Spania și Turcia, în cadrul SNMG-2, sub conducerea Comandamentului Maritim Aliat al NATO (MARCOM)

Ti-a placut articolul?

Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

MApN Primele trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat azi

29 Nov 2023 786

MApN Aeronave ale Forțelor Aeriene şi Spaţiale Franceze, în misiune la Baza 86 Aeriană Borcea

16 Oct 2023 649

Aeronave F-16 Fighting Falcon americane în misiune la Baza 86 Aeriană Borcea

22 Sep 2023 848

Ministerul Apărării a atribuit contractul pentru reparații și andocare la nava Dragor Maritim 29 afectat de explozia unei mine de război (DOCUMENT)

25 Apr 2023 1382

Firmele lui Brotac, fost polițist și detectiv particular au câștigat contractul de pază al dotărilor urbane precum și accesul persoanelor în interiorul Primăriei Constanța (DOCUMENT)

12 Apr 2023 2562

SpaceX a lansat o navetă cu patru astronauți către Stația Spațială Internațională (VIDEO)

02 Mar 2023 1061

O sondă lunară privată japoneză a fost lansată de la Cape Canaveral (VIDEO)

11 Dec 2022 1695

O nouă misiune externă de Poliție Aeriană Întărită sub comandă NATO pentru Forțele Aeriene Române

27 Nov 2022 1366

Constanța Lista navelor avizate pentru sosire în porturile maritime românești. Sub ce pavilion sunt

05 Nov 2022 1126

Când are loc dezbaterea publică organizată pentru investiția de la Mereni a firmei Falcon Wind SRL

04 Oct 2022 1726

UPDATE Nava militară avariată de o mină pe Marea Neagră a ajuns în Portul Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)

09 Sep 2022 2422

Alertă pe Marea Neagră! O navă militară din cadrul Forțelor Navale Române, cu 75 de militari la bord, avariată după ce lovit o mină

09 Sep 2022 2729

Forțele Navale Române Încă o mină de război, găsită în apele teritoriale ale României. Cine a descoperit-o (VIDEO)

08 Sep 2022 1813

Ministrul apărării naționale, Vasile Dîncu, va participa la ceremonia militară și religioasă prilejuită de Ziua Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene