Ministerul Transporturilor vrea să mărească distanţa de revizie pentru vagoanele CFR Călători

Ministerul Transporturilor a publicat în transparenţă decizională proiectul de ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea anexei Ordinului ministrului Transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1817/2005 privind aprobarea instrucţiunilor privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare - nr. 250.
 
Verificarea stării tehnice a vagoanelor de călători din compunerea trenurilor se execută prin revizii tehnice şi probe de frână efectuate de personalul de specialitate vagoane din cadrul operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile din Anexa „Instrucţiuni privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr.250” Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.1817/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1039 şi 1039 bis din 23 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.
 

Peste 700 de vagoane, modernizate

 
De la punerea în aplicare a prevederilor menţionate până în prezent, structura parcului de vagoane a fost îmbunătăţită prin introducerea în circulaţie a unor vagoane nou construite şi modernizate, dotate cu instalaţii şi subansambluri care au ridicat nivelul de siguranţă în exploatare şi calitatea serviciilor publice de transport. De exemplu, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA au fost puse în circulaţie după anul 2005 un număr de 270 de vagoane nou construite şi 730 de vagoane modernizate.
 
În vederea menţinerii în continuare a unui grad ridicat de siguranţă a circulaţiei, precum şi a siguranţei calităţii serviciilor, se propune modificarea art. 6 alin (5) din cadrul Anexei „Instrucţiuni privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr.250” Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.1817/2005, în sensul eliminării distanţei minime de 300 km între două revizii tehnice consecutive şi a majorării distanţei maxime între două revizii tehnice consecutive de la 450 km la 550 km, precum şi abrogarea alin (6).
 
Modificările propuse survin ca urmare a faptului că în prezent, pentru a confirma menţinerea în stare corespunzătoare a subansamblurilor care concură la siguranţa circulaţiei, pentru traseele mai lungi de 450 km este obligatorie efectuarea reviziei tehnice în tranzit. Din cauza dispunerii geografice a subunităţilor de vagoane sunt situaţii când acest tip de revizie tehnică se efectuează la distanţe de cca.150-200 km faţă de staţia unde s-a efectuat revizia tehnică la compunere, fapt ce conduce la reluarea lucrărilor efectuate de revizorul tehnic de vagoane.
 

Reviziile la vagoane

 
Majorarea distanţei maxime între două revizii tehnice consecutive cu 100 km reprezintă o distanţă minimă propusă ca urmare a analizei statistico-tehnice a defectărilor depistate cu ocazia reviziilor tehnice în tranzit, cât şi a celor depistate cu ocazia defilării trenurilor pentru o perioadă de şapte ani, perioadă de când au fost iniţiate lucrări majore de reabilitare a parcului de vagoane.
 
De asemenea, Agenţia de Investigare Feroviară Română - AGIFER nu a constatat, ca urmare a investigărilor efectuate, defecte la vagoane de călători care au circulat pe distanţe mai mari de 600 km care ar fi avut drept cauză revizii tehnice la trenuri cu efecte majore în producerea de accidente şi incidente feroviare sau perturbări grave în regularitatea circulaţiei trenurilor.
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații Constanța CFR Călători SA pune la bătaie peste 130.000 de euro pentru servicii de curățenie la dormitoarele de personal și spațiile administrative din stațiile SRTFC Constanța (DOCUMENT)

09 Apr 2024 638

​Rompetrol Rafinare a început revizia generală a rafinăriei Petromidia de la Năvodari

08 Mar 2024 741

Licitații Constanța Cât costă revizia tehnică periodică a instalației de utilizare gaze naturale în Port Constanța Nord (DOCUMENT)

26 Nov 2023 951

Continuă înlocuirea conductelor rețelei de transport a agentului termic în Constanța

21 Sep 2023 758

Midia Marine Terminal a finalizat cu succes lucrările la terminalul offshore

01 Sep 2023 985

O legendă americană a anilor ’50, la RAR. Angajații au avut parte de o surpriză (GALERIE FOTO)

08 Feb 2023 1283

Ce firmă din Constanța va asigura serviciile de modernizare a navei Dragor Maritim (DOCUMENT)

11 Jan 2023 1690

Trenuri insalubre oprite de la funcționare de Protecția Consumatorilor, la București

30 Sep 2022 1148

Spitalul Clinic Județean Constanța cumpără proteze ortopedice printr-o nouă negociere fără publicare prealabilă (DOCUMENT)

14 Jul 2022 1505

Spitalul Clinic Județean Constanța cumpără proteze ortopedice prin negociere fără publicare prealabilă (DOCUMENTE)

13 Jul 2022 1873

Programul lucrărilor de revizie a rețelei de distribuție a energiei electrice din județul Constanța

17 Jun 2022 1179

IGPR Infotrafic Lucrări de reparații pe Autostrada A1 Sibiu-Deva și pe DN7 Râmnicu Vâlcea-Sibiu

18 May 2022 767

Centrul de Scafandri Constanța, investiție de 360.000 de euro pentru Nava maritimă pentru scafandri Grigore Antipa! Ce firmă și-a adjudecat contractul (DOCUMENT)

06 May 2022 2975

Atac cibernetic asupra Rompetrol. Nu au fost afectate datele privind conturile clienților

03 May 2022 1669

Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanța angajează. Ce post este vacant

24 Apr 2022 2288