Ministrul Educației, declarații despre rezultatele la Evaluarea Națională - Doar 6% au putut să scrie „perfect româneşte“

ministrul educatiei ultimii doi ani au fost o reala catastrofa educationala iar acest lucru se vede inclusiv
  • Alte observaţii semnalate de ministru au fost că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, 23 iunie 2022, că doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect un exerciţiu care viza scrierea corectă, la proba de Limba şi Literatura Română de la Evaluarea Naţională, adică, doar 6% au putut să scrie „perfect româneşte“, iar la Matematică 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi, informează Agerpres

„Dacă vorbim de detalierea itemilor la Limba şi Literatura Română, aş vrea să vă spun că itemii care au cel mai mare procent de rezolvare sunt: itemul 3 de la Subiectul I-B, care vizează identificarea sensului unui grup de cuvinte raportat la un context dat. 94% dintre elevi au reuşit să răspundă corect la acest item. Itemii 1, 2, 3, 4 şi 5 de la Subiectul I-A vizează identificarea informaţiilor din text. Între 87 şi 95% au reuşit să facă acest lucru. Aceştia au fost itemii care au generat rezultate bune în rândul elevilor", a spus Cîmpeanu într-o conferinţă de presă privind rezultatele înregistrate la Evaluarea Naţională.


Ministrul a arătat că au fost şi itemi cu un procent mic de rezolvare.

„Spre exemplu, itemul 8 de la Subiectul I-B. Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exerciţiu, care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele 'a vrea', 'a fi' sau substantivul 'stradă', adjectivul 'mândru' sau acordul pronumelui cu substantivul: 14% nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 43% dintre elevi ştiu să identifice verbele, 21% nu au identificat nici măcar un verb. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 37% dintre ei ştiu să identifice corect o propoziţie principală şi una atributivă. Aceasta este competenţa aferentă clasei a VIII-a“, a arătat Cîmpeanu.


Alte observaţii semnalate de ministru au fost că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat, iar 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie.

Referindu-se la proba de Matematică, Sorin Cîmpeanu a spus că itemii care a avut cel mai mare procent de rezolvare sunt itemul 3 de la Subiectul I, care vizează identificarea opusului numărului natural, 91% reuşind reuşit să răspundă corect la această întrebare".

„Itemii 1, 2 şi 6 de la Subiectul I şi itemii 1 şi 2 de la Subiectul al II-lea, care vizează identificarea unor elemente de bază din algebră şi geometrie, furnizate în contexte familiare - este vorba de ordinea operaţiilor cu numere naturale, de proporţie, de transferul în limbaj matematic al unei situaţii practice pentru a determina dacă un enunţ este adevărat sau fals, lungimi de segmente sau unghiuri opuse la vârf - a fost un subiect care a putut fi rezolvat între 84% şi 87% dintre elevi. Este o lucru bun“, a spus ministrul.


Pe de altă parte, Cîmpeanu a detaliat şi itemii cu cel mai mic procent de rezolvare la Matematică: itemul 4 b de la Subiectul al III-lea - doar 6% dintre elevi au rezolvat integral, corect itemul care viza modelarea unei configuraţii geometrice nefamiliare pentru a alege cea mai bună metodă de rezolvare şi folosire a asemănării triunghiurilor pentru a determina o relaţie între lungimile a două segmente.

Un procent mic de rezolvare a avut şi itemul 5 b de la Subiectul III - doar 12% dintre elevi au modelat o situaţie dintr-o configuraţie geometrică dată şi au folosit elemente de paralelism, proprietăţi ale trapezului dreptunghic, triunghiului dreptunghic şi ale centrului de greutate al unui triunghi pentru a determina lungimea unui segment, a explicat Sorin Cîmpeanu.

O altă observaţie referitoare la proba de Matematică evidenţiată de ministru este că 29% dintre elevi au fost punctaţi doar la Subiectele I şi II, care au conţinut doar itemi obiectivi, deci, nu au primit puncte pentru redactare.

„Cu alte cuvinte, 30% dintre elevi la această probă s-au rezumat la întrebările grilă. 15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la Subiectul 1 - rezultatul calculului: 10 plus 10 împărţit la 10. Este o concluzie tristă. 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi. Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate şi totuşi el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naşte în mod firesc întrebarea în ce măsură profesorii s-au ocupat de aceşti elevi, ştiut fiind faptul că începând cu clasa a V-a acest lucru ar fi trebuit să fie descoperit şi remediat. 47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6 de la subiectul al doilea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor, e o greşeală conceptuală. Deci, am putut să identificăm aceste greşeli tipice pentru a şti pe ce trebuie să insistăm. O să recomandăm profesorilor pe ce trebuie să insistăm“, a mai spus Sorin Cîmpeanu


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ziua Națională a Lecturii, moment de reflecție pentru elevii Școlii „Gheorghe Țițeica”

20 Feb 2023 961

Retrospective 2022 De la reluarea olimpiadelor școlare la schimbarea structurii anului școlar. Deciziile din 2022 din învățământul românesc

04 Jan 2023 1312

Constănțeanca Ligia Deca, propusă pentru funcţia de ministru al Educaţiei

03 Oct 2022 1710

Sorin Cîmpeanu nu se simte vizat de afirmaţiile preşedintelui Klaus Iohannis care a precizat că plagiatul este un fenomen toxic

03 Oct 2022 964

Are un apartament la Năvodari Sebastian Burduja va asigura interimatul la ministerul Educației. Date din CV, avere și interese (DOCUMENTE)

30 Sep 2022 1766

Sorin Cîmpeanu și-a anunțat demisia din funcția de ministru al Educației

29 Sep 2022 1179

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, acuzat de plagiat. Ce spun reprezentanţii Universităţii din Bucureşti

27 Sep 2022 1334

Sorin Cîmpeanu, anunț de ultim moment despre condițiile de funcționare a școlilor în perioada sezonului rece

26 Sep 2022 2498

Ministrul Educației „A fost agreeată creșterea de 4 ori a sumei acordate pentru transportul elevilor școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu“

23 Sep 2022 1330

Ministerul Educației a inițiat proiectul de Ordonanță de Urgență pentru modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale

15 Sep 2022 1440

Ministrul Educației „Asigurarea gratuității transportului elevilor și bursele sociale sunt de maximă importanță pentru Guvernul României“

10 Sep 2022 1870

Sorin Cîmpeanu, anunț de ultim moment despre reintroducerea uniformelor obligatorii

05 Sep 2022 1773

Ministrul Educației Cea mai ridicată rată de promovare a bacalaureatului, sesiune de toamnă din 2009 până în prezent

03 Sep 2022 1107

Cîmpeanu, anunț de ultimă oră despre resursele financiare din domeniul educației

02 Sep 2022 1062

Ministrul Sorin Cîmpeanu Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 - 2023, publicate

30 Aug 2022 1257