Mircea Burlacu, liderul FNSP „Dacă portul vechi va fi transformat în port al cazinourilor, câţi dintre salariaţi vor mai avea loc de muncă?“

Nicio zi fără un schimb de replici dure între Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), Organizaţia patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP). Conducerea Portului Constanţa a dat, ieri, publicităţii un comunicat de presă în care atrage atenţia asupra faptului că „protestele Organizaţiei patronale Operatorul Portuar împreună cu Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare nu reprezintă opoziţia comunităţii portuare, fiind deturnate în interesul a câtorva persoane“. CN APMC susţine că nu există niciun document public care să ateste că „Operatorul Portuar“ este unica voce a operatorilor din Portul Constanţa şi că această „reprezentativitate nu este demonstrată nici prin numărul de membri, şi nici prin puterea financiară a patronilor“. De asemenea, conducerea companiei precizează că, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Protecţiei Sociale, „Operatorul Portuar nu este o organizaţie patronală reprezentativă şi nici nu a depus un dosar în acest sens“.

Totodată, CN APMC subliniază că cei care protestează zilnic, de aproximativ o lună, în faţa sediului companiei ar fi, de fapt, salariaţi la aceleaşi patru sau cinci companii din port, companii care n-ar avea nicio legătură cu FNSP. Mai mult, conducerea Portului Constanţa menţionează că, de fapt, costurile deplasării de săptămâna trecută, la Bucureşti, acolo unde câteva sute de muncitori din port au protestat în faţa Ministerului Transporturilor, ar fi fost suportate de aceste firme, şi nu de FNSP. „Altfel, FNSP ar trebui să suporte plata acestor membri, iar din informaţiile vehiculate pe piaţă, costurile sunt suportate de firmă“, se arată în comunicat. Mircea Burlacu, preşedintele FNSP, este criticat şi el, pe motiv că nu ar reprezenta interesele membrilor de sindicat, ci pe acelea ale câtorva patroni din port. Comunicatul CN APMC este semnat de directorul general al Portului Constanţa, Valeriu Ionescu.

„Dacă noi nu suntem reprezentativi, atunci cine ar fi?!“

În replică, Ştefan Muntoiu, purtătorul de cuvânt al organizaţiei patronale „Operatorul portuar“, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa: „Dacă noi nu suntem reprezentativi, atunci cine ar fi?! Operatorul Portuar reprezintă 85% dintre operatorii din Portul Constanţa, raportându-ne la suprafaţă şi la trafic. Când spunem, spre exemplu, Comvex, spunem 26% din traficul atras în Portul Constanţa. Ne batem în comunicate de presă în loc să rezolvăm problema“, a explicat Muntoiu. Purtătorul de cuvânt al „Operatorului Portuar“ a declarat şi că actuala conducere a Portului Constanţa „pare să piardă din vedere cel mai important aspect, anume faptul că există operatori portuari care au nemulţumiri majore“. „Din păcate, acesta este stilul lor de a «rezolva» o problemă“, a arătat Muntoiu.

„Se doreşte desfiinţarea a 4.000 de locuri de muncă“ 

La rândul său, Mircea Burlacu, liderul FNSP, a declarat că, prin cel mai recent comunicat de presă dat publicităţii, „CN APMC încearcă să dezinformeze, pentru că nu cunoaşte modul de organizare al federaţiilor, al organizaţiilor sindicale“. „FNSP este reprezentativă la nivel sectorial în activitatea de transport naval şi servicii conexe, transporturi aeriene şi servicii conexe, nemaiexistând în acest sector altă federaţie reprezentativă. FNSP reprezintă interesele lucrătorilor portuari cu excepţia celor care au făcut din slugărnicia faţă de CN APMC o profesie“, explică Burlacu.

Liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare a afirmat şi că echipa de conducere din Portul Constanţa ar avea, de fapt, „interese obscure, de grup“. „FNSP nu poate sta cu mâinile în sân atunci când se doreşte desfiinţarea a 4.000 de locuri de muncă. Dacă portul vechi va fi transformat în port al cazinourilor, al iahturilor şi al cluburilor de noapte, îi întreb pe directorii portului câţi dintre actualii salariaţi vor mai avea loc de muncă. Portul vechi o să aparţină administraţiei locale, nu autorităţii portuare. Nu în ultimul rând, îl provoc pe Valeriu Ionescu, directorul general al companiei, la o discuţie televizată, dacă este de bună credinţă“, a precizat liderul FNSP.
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Scrisoare deschisă către Iohannis și Ponta Operatorul Portuar și sindicatele din Portul Constanța cer demiterea actualei conduceri

25 Aug 2015 2283

Operatorul Portuar Constanța și FNSP solicită implicarea autorităților pentru remedierea problemelor din Portul Constanța

12 Aug 2015 1725

Raportul Corpului de Control, solicitat oficial printr-o adresă Portul Constanţa, subiect tabu în Ministerul Transporturilor

19 Jun 2015 2389

Conflictul continuă Operatorii din Portul Constanţa strigă după ajutor la preşedintele Iohannis

06 Jun 2015 1630

Raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor privind activitatea din Portul Constanţa, finalizat în două săptămâni

07 May 2015 2655

CN APMC, obligată să plătească cheltuielile de judecată Portul Constanţa pierde procesul cu administraţia Mazăre

01 May 2015 2794

Scandal-monstru în Portul Constanţa Operatorii, îndemnaţi să nu mai plătească facturile pentru tariful de utilizare a domeniului portuar (document + galerie foto)

23 Apr 2015 3139

Trei săptămâni de când Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică activitatea din Portul Constanţa

07 Apr 2015 2143

Poveste fără sfârşit Operatorul Portuar şi conducerea CN APMC se „duelează“ în comunicate de presă

31 Mar 2015 2136

Scandalul din Portul Constanţa ajunge în capitală. 500 de angajaţi protestează în faţa Ministerului Transporturilor

25 Mar 2015 2086

Ruptură totală între operatori şi conducerea CNAPMC „Echipa Mazăre are oameni după chipul şi asemănarea ei în Portul Constanţa”

14 Mar 2015 2811

UPDATE 2. Proteste reluate în Portul Constanţa Sindicaliştii cer Ministerului Transporturilor schimbarea conducerii APMC

10 Mar 2015 2573

Conducerea CN APMC invită sindicaliştii la dialog „Operatorul Portuar“ şi FNSP au declanşat protestele în Portul Constanţa (galerie foto+video)

10 Mar 2015 3024

Proteste la CN APMC „Au primit dispoziţie să transforme Portul Constanţa în zonă de plăceri şi să-i distrugă potenţialul economic“

05 Mar 2015 3175

„Produce deja prejudicii operatorilor portuari“ „Operatorul Portuar“ şi FNSP cer revocarea Master Planului pentru Portul Constanţa

11 Feb 2015 1979