Oficial! Noi măsuri de protecție sanitară pentru clienții restaurantelor și cafenelelor

Începând cu data de 01 septembrie a.c. sunt permise activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor, în interiorul clădirilor, precum și în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

În acest sens, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, împreună cu Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, a emis Ordinul pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor, din interiorul clădirilor, precum și, în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.
  • Astfel, operatorii economici din sectorul alimentației publice au următoarele obligații privind protecția clienților în spațiile în care aceștia au acces:
a) la intrarea în unitatea de alimentație publică se va face un triaj observațional al clienților, iar  accesul clienților cu semne vizibile de infecție respiratorie va fi interzis;
b) se vor asigura că la intrarea în unitatea de alimentație publică, pe mese și la grupurile sanitare există dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare;
c)  stabilesc circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienți în unitățile de alimentație publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (exemplu: înspre și dinspre toaletă);
d) portul măștii de către clienți este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unității de alimentație publică;
e) se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință;
f) se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității;
g) se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar și se limitează interacțiunea persoanelor stând în picioare;
h) se interzic activitățile de divertisment (dans) în cadrul unității de alimentație publică;
i) în unitățile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecție din plexiglas;
j) va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire;
k) se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficace și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți; se stabilește un număr de maximum  6  clienți care pot ocupa o masă, excepţie de la această regulă fac membrii de familie;
l) se asigură respectarea distanței între ocupanții meselor alăturate prin amplasarea meselor pe principiul  “o masa ocupată, una liberă”, în cazul unităților de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor din interiorul clădirilor, sau, după caz, respectarea distanţei de minimum 2 m între ocupanţii scaunelor meselor alăturate, în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor;
m) în funcție de amplasarea meselor şi cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unității de alimentație publică; acest număr va fi afișat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentație publică;
n) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul întocmit cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă), astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului. Excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi;

o) se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire;
p) informează clienții asupra regulilor de igienă, dezinfectare și distanțare fizică, precum și a necesității limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul;
q) asigură curățarea și dezinfecția cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spațiilor/suprafețelor unde au acces clienții, precum și a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei;

r) se asigură o protecție suplimentară a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate în spațiile de servire și consum, limitând accesul clienților la produse și preparate acestea fiind servite de personal care asistă servirea produselor din vitrine sau bufete;
s) utilizarea de semnalizări pentru a direcționa clienții pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulația, menținând în același timp distanța fizică între clienți de 1,5 m.
t) se asigură că se efectuează dezinfecția meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact;
u) se recomandă aerisirea cât mai frecventă a incintelor, prin deschiderea ferestrelor și/sau ușilor, cu folosirea sistemelor de aer condiționat în caz de caniculă. Se asigură un program de întreținere a echipamentelor de climatizare în concordanță cu recomandările producătorului. Se asigură curățarea și schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer condiționat, precum și curățarea frecventă a filtrelor de la sistemele de ventilație din lifturi, în locațiile unde accesul către unitatea de alimentație publică presupune folosirea acestuia.
Precizăm că reluarea activităților în restaurantele și cafenelele aflate în interiorul clădirilor, inclusiv în cazul celor din hoteluri, pensiuni sau alte unități de cazare, este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.

De asemenea, conform Hotărârii Guvernului pentru modificarea și completarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru clienții cazați, în județele/municipiul București în care, incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile depășește pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

Operatorii economici au obligaţia să respecte orarul de lucru cu publicul şi restricţiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Grupului de suport tehnico - ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă. Măsura se stabilește pentru unităţile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului şi/sau un număr în creştere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.
Activitatea în baruri, cluburi și discoteci nu este permisă.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Un restaurant din Vama Veche a pierdut la Tribunalul Constanța procesul cu primarul și consiliul local din Limanu

28 Mar 2024 286

Firme Constanța Un nou restaurant deschis în Năvodari. Iată cine îl conduce

23 Mar 2024 3048

Un nou restaurant, deschis în județul Constanța. Cine este fondator

23 Mar 2024 1439

Firme Constanța Un nou restaurant a fost deschis în Năvodari

22 Mar 2024 817

Grup Petrol Marin SA anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru imobil amplasat în oraș Năvodari

21 Mar 2024 310

Centrul de Pregătire, Odihnă și Recuperare Complex Flamingo Eforie Sud scoate la concurs mai multe posturi vacante

20 Mar 2024 623

Firme Constanța Nicolae Bucovală își deschide o firmă nouă!

20 Mar 2024 463

Cristian Popescu – Piedone a anunțat că va deschide lista de candidaţi PUSL pentru alegerile europarlamentare

17 Mar 2024 551

Mai multe puncte de lucru din Constanța ale Tomidana Prodcom SRL au fost închise

17 Mar 2024 496

APM Constanța Imobil de 9 etaje în Mamaia Nord! Documentația, depusă

15 Mar 2024 545

Investiții Constanța Marco Chim SRL, obligată de Municipalitate să elaboreze un Plan Urbanistic Zonal pentru desființarea Casei Sibiu din Satul de vacanță

12 Mar 2024 893

Răsturnare de situație la Curtea de Apel Constanța Aurel și Florin Butnaru pierd procesul cu AFI SRL! La mijloc, un imobil din Mamaia

10 Mar 2024 851

Constanța Control al comisarilor OPC la Restaurantul Noble din Murfatlar! Incredibil în ce condiții erau preparate alimentele (GALERIE FOTO)

08 Mar 2024 694

Eveniment de gală la Restaurant Zorile Primăria Cumpăna organizează o petrecere dedicată femeilor din localitate! (GALERIE FOTO+VIDEO)

08 Mar 2024 825

Un bărbat din Yemen și-a deschis un restaurant în municipiul Constanța

08 Mar 2024 573