Oil Terminal, victima lui Iacobov

Mihai Lupu, directorul general al SC Oil Terminal, a iesit ieri in fata presei aratand acuzator cu degetul catre cei care vor sa distruga firma * El spune ca principalii artizani ai unei eventuale inchideri si eventual a vanzarii acesteia sunt PSD, Ministerul Finantelor, Vama si RAFO Onesti * Toti cei vizati se afla in atentia PNA * Din cauza unor interpretari eronate ale legislatiei, Oil Terminal are de platit in solidar cu rafinaria lui Corneliu Iacobov peste opt sute de miliarde de lei * Societatea constanteana a contestat actele constatatoare la Directia de Solutionare a Contestatiilor a Ministerului Finantelor, insa aceasta plangere nu a fost solutionata in favoarea lor * Curtea de Apel a admis cele doua capete de cerere, respectiv suspendarea executarii si anularea actelor constatatoare, mai ales ca pentru marfa livrata au fost emise doua acte constatatoare, unul de catre Vama Iasi si unul de catre Vama Constanta * Curtea de Apel Constanta a dispus judecarea pe fond pe data de 29 septembrie a.c., lucru care a nemultumit Directia Vamala Constanta, care a facut recurs la Inalta Curte de Casatie, aceasta dandu-le castig de cauza * Mihai Lupu a declarat ca incepand cu 13 iulie, Oil Terminal este la cheremul unui executor judecatoresc, care poate vinde oricand societatea * Lupu mai spune ca va face plangere penala impotriva celor care se fac vinovati de tot ce se intampla acum la Oil Terminal

In perioada 2002-2003, SC Oil Terminal si-a derulat activitatea fara sa fie nevoita sa plateasca TVA, in baza certificatului de atestare a suspendarii platii taxei pe valoare adaugata nr 26 din data de 7 august 2002, certificat emis de Directia Generala de Politica si Legislatie Fiscala din cadrul Ministerului Finantelor Publice si valabil pe o perioada de un an. Beneficiarul acestui certificat de atestare era SC RAFO SA Onesti. Mihai Lupu, directorul executiv al Oil Terminal, a declarat ca in acea perioada s-au pompat catre RAFO Onesti 1,3 milioane tone de titei, fapt constatat in baza proceselor verbale de pompare. Pentru aceasta situatie dificila in care se afla societatea este vinovata si vechea conducere, care nu a tinut cont de articolul 44 din Codul Vamal care prevede ca in cazurile fortuite, daca livrezi marfa catre beneficiar, esti obligat sa comunici Vamii, in aceeasi zi, ca marfa a fost transferata. Reprezentantii Vamii au facut o verificare la Oil Terminal dupa expirarea perioadei de 50 de zile, pentru a constata daca sunt stocate in rezervoarele Oil Terminal cele 1,3 milioane de tone de titei. Acestia au dispus inlocuirea actelor constatatoare deoarece marfa nu se afla la Oil Terminal, desi scrie clar in acele acte constatatoare ca marfa fusese livrata si folosita de catre RAFO Onesti. In acest sens, s-a solicitat ca Oil Terminal sa plateasca, in solidar cu RAFO, o suma de 700 miliarde de lei aferenta TVA-ului, plus 100 miliarde de lei penalizari. Societatea constanteana a contestat actele constatatoare la Directia de Solutionare a Contestatiilor a Ministerului Finantelor, insa aceasta plangere nu a fost solutionata in favoarea lor, operatorul constantean fiind obligat sa plateasca pentru o firma privata TVA de peste 800 miliarde de lei. A urmat o contestatie la Curtea de Apel din partea societatii petroliere. Curtea de Apel a admis cele doua capete de cerere, respectiv suspendarea executarii si anularea actelor constatatoare, mai ales ca pentru marfa livrata au fost emise doua acte constatatoare, unul de catre Vama Iasi si unul de catre Vama Constanta. Curtea de Apel Constanta a dispus judecarea pe fond pe data de 29 septembrie a.c., lucru care a nemultumit Directia Vamala Constanta, care a facut recurs la Inalta Curte de Casatie, aceasta dandu-le castig de cauza. Mihai Lupu a declarat ca, incepand cu 13 iulie a.c., Oil Terminal este la cheremul unui executor judecatoresc, care poate vinde oricand societatea.Campanie de acaparare si anihilare a Oil TerminalDirectorul companiei sustine ca, prin aceasta actiune, s-a urmarit anihilarea unei societati de interes national si vanzarea ei. De asemenea, Mihai Lupu se declara total nemultumit de graba cu care s-a facut recursul, mai ales ca RAFO recunoaste creanta de peste 800 miliarde de lei si de faptul ca nu s-a tinut cont de peste 1300 de oameni, angajati ai Oil Terminal, si de interesul rafinariilor care-si desfasoara activitatea in cadrul societatii. Pe 13 iulie a.c. Mihai Lupu a avut o intrevedere cu ministrul Finantelor Publice si cu reprezentantii Directiei Generale a Vamilor pentru a gasi o cale de solutionare a situatiei. S-au dat asigurari ca nu se va trece la executarea silita a Oil Terminal, pana la data de 29 septembrie a.c. Cei afectati considera ca in aceasta campanie de anihilare si acaparare a societatii sunt implicati fosta guvernare PSD, Ministerul Finantelor, Vama si RAFO Onesti, iar vinovatii se afla deja in vizorul PNA. Trebuie facuta precizarea ca Oil Terminal a virat la bugetul statului in perioada 2000-2004 1100 miliarde de lei pentru plata taxelor, iar la ora actuala nu are nici o datorie fata de stat. Singura posibilitate de rezolvare a acestei probleme si de salvare a unei companii de interes national este implicarea Guvernului. Anularea actelor constatatoare se poate face fie printr-o ordonanta guvernamentala, care sa considere suma datorata ajutor de stat, fie prin anularea actului constatator in instanta. Dupa data de 29 septembrie a.c., orice executor judecatoresc va putea vinde compania pentru 30 milioane de euro. Astfel, societatea care reprezinta poarta de intrare si de iesire a productiei petroliere si chimice si care controleaza 75% din productia Romaniei va fi practic distrusa. Conducerea companiei spera ca se vor gasi solutiile necesare pentru rezolvarea acestei situatii.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Mai multe transporturi agabaritice vor circula pe drumuri din țară! Unul va porni de la Agigea, județul Constanța

24 Apr 2024 266

Declarații de avere Constanța Averea și interesele Georgianei Ivan, secretarul general al comunei Limanu (DOCUMENTE)

24 Apr 2024 184

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA pune la bătaie peste 1,5 miliarde de lei pentru lucrările de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia (DOCUMENT)

24 Apr 2024 321

Elena Marinela Negulici, fost director economic al CNE Cernavodă, proces contra Statului Român, după achitarea definitivă într-un dosar DNA Constanța!

24 Apr 2024 277

Polaris M Holding Un viitor mai verde, alături de Școala Gimnazială Nr. 8 Constanța și Școala Generală "Gheorghe Titeica" nr. 30 (FOTO)

24 Apr 2024 294

IGPR InfotraficTrafic restricționat pe DN 6 Craiova-Strehaia,

24 Apr 2024 177

Vești bune pentru pensionari! Pensiile ar putea fi livrate înainte de Paște

24 Apr 2024 406

Indemnizaţia de 4.950 lei pe lună Au fost numiți administratorii provizorii pentru Consiliul de Administraţie al SC Termica Distribuţie Năvodari SRL

24 Apr 2024 363

CSM Constanța a câștigat titlul național la baschet feminin Mesajul primarului Vergil Chițac – „Felicitări tuturor celor care au pus umărul la creșterea performanței sportului constănțean.” (GALERIE FOTO)

24 Apr 2024 326

Circulație restricționată pe Autostrada Soarelui, spre Constanța

24 Apr 2024 243

IGPR InfotraficTrafic restricționat pe A 2 București -Constanța

24 Apr 2024 176

IGPR InfotraficTrafic restricționat pe DN 11 și DEX 12

24 Apr 2024 170

IGPR InfotraficSituația traficului la ora 06

24 Apr 2024 170

Infotrafic Atenție, șoferi! Ploaie torențială pe Autostrada A2 București - Constanța

23 Apr 2024 335

Oficial! Pot începe lucrările de primă urgență pentru reabilitarea generală a Templului Israelit din Constanța

23 Apr 2024 796