Peste 100 de constănţeni au semnat petiţia pentru demiterea managerului Spitalului Judeţean, Dănuţ Căpăţînă

Lansată săptămâna trecută, în mediul virtual, petiţia prin care se cere demisia lui Dănuţ Căpăţînă, managerul Spitalului Judeţean Constanţa, fusese semnată, până ieri, de 101 persoane. Oamenii sunt nemulţumiţi de mizeria, de riscul de îmbolnăvire şi de lipsa de investiţii, probleme cu care se confruntă Spitalul Judeţean şi care se reflectă în vieţile celor nevoiţi să îi treacă pragul. Mai mult, 23 de semnatari ai petiţiei au scris şi comentarii, pentru a evoca experienţele prin care au trecut în timp ce erau internaţi în unitatea sanitară. Potrivit petitieonline.com, se cere demisia managerului Dănuţ Căpăţînă, una dintre principalele nemulţumiri ale semnatarilor fiind faptul că pacienţii sunt nevoiţi să îşi cumpere medicamentele necesare din propriul buget.
 
Prezentăm, în continuare, comentarii postate de unii dintre cei care au semnat petiţia: „Mama a fost internată în spital, pentru medicamentele necesare primeam zilnic o reteţă, pentru a le cumpăra. Căpăţînă este rupt de realitate. În loc să stea în birou, să treacă şi pe secţii să vadă realitatea pe care o păstoreşte.“
 
„Pentru că am lucrat în acest sistem, mi-am dat demisia în urmă cu un an, din cauza condiţiilor mizere şi a serviciilor de proastă calitate. Îţi este scârbă şi să respiri în acest spital!“
 
„Condiţiile din Spitalul Judeţean sunt mizerabile. S-a investit în doua-trei secţii, iar restul spitalului este plin de gândaci, personal arogant, de la portar până la manager! Au închis, în schimb, un spital de renume - cel de la Eforie, din orgoliu, împreună cu echipa de la Floreasca, condusă de Şerban (n.r. dr. Alexandru Şerban)! Ruşine să le fie! Da, merită demis!“
 
„Acest spital are nevoie de un control riguros din partea ministerului. Sunt o grămadă de mizerii la mijloc, iar pentru majoritatea este responsabil acest manager. Oamenii sunt trataţi cu lipsă totală de respect. Totul este defectuos!“
 
„La Urgenţe, se aşteaptă cu orele până te bagă cineva în seamă. M-au aşezat pe un colţ de pat în care stătea întins un bătrân care îmi spunea că stă de la ora 13.00 şi aşteaptă să vină un doctor. Precizez că eu am ajuns la ora 22.00“.
 
„Este adevărat că spitalul este un adevărat focar de infecţie, cu personal lipsit de scrupule. Nu este vina noastră ca au salarii mici! Să înveţe să se poarte cu oamenii şi, în primul rând, să mai înveţe medicină, ca nu știu sa pună un diagnostic! Rușine! Nu au avut nici măcar un banal strop de albastru de metil. Ce sa mai zicem de altele! Vrem siguranţa sănătăţii noastre şi a copiilor noștri!“
 
„Este foarte adevărat. Este plin de gândaci. Secţia de Neurochirurgie este plină de gândaci. Am fost acolo internată cu un copil de şase ani şi nu am dormit noaptea pentru a îmi putea feri copilul de gândaci. Este groaznic, şi când spun asta nu exagerez cu nimic. A trebuit să ne mutam la un alt spital privat, ca să nu se îmbolnăvească copilul proaspăt operat.“
 

În legătură cu această petiţie, managerul Dănuţ Căpăţînă nu a dorit să comenteze.
 
Petiţia poate fi semnată aici.

 

Colonelul în retragere Remus Macovei i-a cerut socoteală ministrului Sănătăţii

La sfârşitul lunii aprilie, după ce a fost internat în secţia de Neurologie a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, col. (r) Remus Macovei, preşedintele Asociaţiei Cultul Eroilor „Regina Maria“ Constanţa, a dat publicităţii o scrisoare deschisă adresată ministrului Sănătăţii, social-democratul Nicolae Bănicioiu, în care face referire la condiţiile din Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa, pe care le consideră deplorabile.
 
„Domnule ministru, mă numesc Macovei Remus, am 62 de ani, sunt pensionar şi locuiesc în Constanţa. La 7 aprilie 2015, am avut ghinionul, urmare a unor ameţeli, să fiu internat în Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, secţia Neurologie. Am fost repartizat în salonul 3110.
 
Deşi în salon era instalat dispozitivul de alarmare a personalului medical, acesta nu funcţiona, în caz de urgenţă, singura posibilitate de comunicare reprezentând-o strigătele pacienţilor.
În salon, cu toate eforturile făcute de infirmiere, carcalacii se mişcau în voie pe pereţi, noptiere şi paturi. La grupul sanitar, uşa nu se închidea, wc-ul nu avea capac, iar spaţiul destinat duşului, care era dezmembrat, era utilizat pentru adăpostirea diferitelor materiale - ploşti, urinale. În această perioadă am asistat la scene de coşmar. Periodic, unul din colegi îşi smulgea branulele, tuburile pentru transfuzii şi pamperşii, făcându-şi nevoile direct în pat. Alt coleg, în urma unui puternic puseu de vomă, a acoperit cu mizeria rezultată pereţii şi spaţiul adiacent patului său. Alt coleg, după ce îşi frământa excrementele, se ungea cu ele pe corp. În perioada internării, cel mai greu era noaptea, când nici nu se punea problema odihnei din cauza horcăielilor, strigătelor şi sforăiturilor colegilor de salon.

Vreau să vă aduc la cunoştinţă, domnule ministru Nicolae Bănicioiu, că medicamentele, pamperşii, şerveţelele umede, alifiile şi apa plată necesare pacienţilor din salonul 3110 erau procurate exclusiv de către rudele acestora. În noaptea de 12/13 aprilie 2015, încă un pacient aflat în stare gravă a fost adus în salon pentru a fi cuplat la instalaţia de oxigen. Doamna doctor care a însoţit acest pacient, la intrarea în salon, a solicitat o mască, din cauza mirosului insuportabil. După 14 ore de agonie, acest pacient a decedat, noi asistând neputincioşi la ultimele lui clipe de viaţă. Aş vrea să mulţumesc întregului personal medical al secţiei - medici, asistente şi infirmiere - care, chiar şi în aceste condiţii mizerabile, încercau să-şi facă cât mai bine meseria“, a scris Remus Macovei.

Managerul Căpăţînă neagă că pacienţii ar cumpăra medicamente

„Situaţia dificilă în care se află sistemul sanitar românesc este binecunoscută de toţi factorii implicaţi, inclusiv de personalul medical şi de conducerea SCJU. Managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei», împreună cu personalul medical, face toate demersurile necesare pentru remedierea cât mai rapidă a tuturor deficienţelor constatate sau reclamate de către pacienţi. Dotările hoteliere ale Secţiei Neurologie nu sunt la standardele pe care le presupun ultimele norme în domeniu, conducerea SCJU nu a ascuns niciodată acest lucru, din contră, face toate eforturile pentru remedierea acestei situaţii. După renovarea Secţiei Pediatrie, conform programului de reabilitare elaborat la nivelul SCJU, urmează renovarea Secţiei Neurologie. Pacienţii Secţiei Neurologie primesc în mod gratuit tratamentele şi medicaţia necesară pe durata internării. Secţia Neurologie este una dintre cele mai solicitante şi încărcate secţii ale SCJU, atât din punct de vedere al actului medical, cât şi prin prisma faptului că aici sunt internaţi pacienţi cu afecţiuni grave neurologice, care, de multe ori, în ciuda eforturilor medicilor, duc la deces. Personalul secţiei a depus şi va depune în continuare toate eforturile pentru ca pacienţii să beneficieze de cele mai bune servicii medicale, lucru de altfel confirmat de Remus Macovei. Deratizarea se face periodic la intervalele stabilite, prin protocoalele de lucru“, precizează Dănuţ Căpăţînă, într-un răspuns oficial postat pe site-ul unităţii sanitare.
 
Citeşte şi
Managerul Spitalului Judeţean Constanţa îi răspunde oficial lui Remus Macovei: „Facem toate demersurile pentru remedierea deficienţelor reclamate“
 
Managerul Căpăţînă a negat că pacienţii ar cumpăra medicamente: Colonelul Remus Macovei - „Afirmaţia directorului Spitalului Judeţean este hazardată“
 
„Am asistat la scene de coşmar în Spitalul Judeţean Constanţa“: Colonelul în retragere Remus Macovei îi cere socoteală ministrului Sănătăţii

Petiţie online pentru demisia lui Dănuţ Căpățînă, manager SCJU Constanţa

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.