Petre Costel se substituie organelor de control

Vendeta portuarilor

# Sindicalistii portuari au verificat, ieri, fara nici o autoritate in acest sens, persoanele care au vrut sa intre in Port pentru a se duce la munca * Actiunea s-a desfasurat pentru a stopa munca fara forme legale, o problema pe care membrii de sindicat o tot reclama * Astfel, cei aproape 150 de "controlori" i-au intors din drum pe cei care nu aveau legitimatiile sau permisele de intrare la ei * Eugen Bola, inspectorul sef al ITM Constanta, considera masura luata de sindicalisti ca fiind exagerata si fara nici un rezultat * De asemenea, Bola mai crede ca la mijloc sunt de fapt probleme politice sau personale * Seful ITM spune ca el nu crede ca flagelul muncii la negru este de proportiile pe care le reclama Petre Costel, liderul sindicatului FNSP, pentru simplul motiv ca inspectoratul pe care il conduce are "la mana" cele cinci campanii de control derulate la firmele din Port, pe parcursul acestui an * Acesta a mai spus ca sindicalistii portuari nu au nici o autoritate sa organizeze acest fel de controale, ci numai sa participe la ele

Cel putin 70% din persoanele care au intrat ieri in Portul Constanta nu au putut face dovada ca sunt angajate cu acte in regula. Aceste date reies dintr-un control facut de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare la cele zece porti de intrare in port, actiunea fiind prezentata ca o forma de protest. Liderul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Petre Costel, alaturi de aproape 150 de sindicalisti, au legitimat, fara nici un fel de autoritate in acest sens, ieri dimineata, timp de doua ore, toate persoanele care au intrat la lucru in Portul Constanta. In urma controlului, s-a descoperit ca firme cunoscute care isi desfasoara activitatea mai ales in Portul Constanta Sud Agigea folosesc munca la negru. Sindicalistii au tras aceasta concluzie pentru ca cei care se indreptau inspre locurile de munca nu aveau legitimatii de acces si permise de munca in port, fiind adusi la serviciu organizat, cu autobuzele. Potrivit declaratiilor liderului FNSP, actiunea de control a fost, de fapt, o forma de protest, ca preambul la greva generala pe care portuarii vor sa o declanseze miercuri, 10 mai. Petre Costel a mai spus ca portuarii sunt nemultumiti ca pana acum autoritatile nu au luat nici o masura privind combaterea muncii la negru in Portul Constanta. Pe timpul actiunii de ieri, sindicalistii au impartit fluturasi tuturor persoanelor prezente in zona. In acest fel au incercat sa atraga atentia asupra muncii la negru. Pana in prezent, au avut loc mai multe incercari de mediere a conflictului de munca, fara a avea, insa, un rezultat concret, sustine liderul de sindicat. El a mai spus ca astazi, in Portul Constanta va avea loc o intalnire la care vor participa reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, Inspectoratului de Munca, ai BNS si ai conducerii Portului Constanta, pentru a gasi solutii de eradicare a muncii la negru in port. Liderul FNSP sustine ca, daca in aceste zile nu va fi luata nici o masura concreta, sindicalistii sunt pregatiti sa initieze greva generala. Portul Constanta are aproximativ 200 de dane, media zilnica a navelor operate fiind de 40. Potrivit liderilor sindicali, numai anul trecut au fost manevrate 50 de milioane de tone de marfa, iar blocarea activitatii ar insemna prejudicii de sute de mii de euro pentru armatori si operatorii portuari.Controale bazate pe interese politice sau personaleEugen Bola, seful Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Constanta ne-a declarat ca despre actiunile de control de acest gen s-a vorbit la o intalnire cu toti cei implicati in problema, care a avut loc pe 19 aprilie a.c. Atunci s-a decis sa se inaspreasca controlul la portile de acces si sa participe sindicalistii la actiunile de verificare. Inspectorul sef al Inspectoratului Teritorial de Munca ne-a declarat ca a fost de acord cu aceste controale, pentru a se face "lumina" in problemele pe care le reclama sindicalistii. Insa, Bola spune ca el nu crede ca flagelul muncii la negru este de proportiile pe care le reclama Petre Costel, pentru simplul motiv ca inspectoratul pe care il conduce are "la mana" cele cinci campanii de control derulate la firmele din Port, pe parcursul acestui an. "Petre Costel reclama ca jumatate dintre angajatii din port nu au forme legale de angajare. Eu consider ca este exagerat. Nu am cum sa cred asa ceva, in situatia in care noi am facut mai multe controale la firmele din port. Unele dintre ele s-au derulat chiar la societati indicate de liderul de sindicat al FNSP. De asemenea, Bola ne-a mai declarat ca situatia creata ieri la portile de acces in Port este extrema si ca nu va avea nici un rezultat. Din cate am inteles, au intors oameni din drum pentru ca nu aveau legitimatiile la ei. Cum pot demonstra sindicalistii ca acei oameni nu sunt angajati cu forme legale? Firma de paza si protectie contractata trebuie sa se ocupe de astfel de lucruri. Astfel, membrii de sindicat si liderii lor ar trebui sa organizeze controale sa vada daca cei care asigura paza "inchid ochii", nu daca oamenii care intra au sau nu legitimatii", ne-a mai spus Bola. De asemenea, inspectorul sef ne-a mai declarat ca nu este de acord cu actiunile sindicalistilor portuari. "Din luna noiembrie a anului trecut nici un operator portuar nu a mai facut sesizari in ceea ce priveste munca la negru. Daca, intr-adevar, situatia ar fi atat de grava pe cat reclama Petre Costel, operatorii ar fi primii care ne-ar chema sau ar face reclamatii, pentru ca ei ar fi cei mai afectati. Insa nu s-a intamplat asa ceva", crede seful Inspectoratului Teritorial de Munca. Acesta a mai precizat ca la inceput a crezut ca aceste revendicari si probleme ale sindicalistilor din Port sunt bazate pe motive economice, insa acum incepe sa realizeze ca este o chestiune politica si ca cineva are interes sa tulbure apele. "Munca fara forme legale nu este inventata anul acesta. In Port au existat mereu astfel de suspiciuni, insa actiuni de aceasta amploare niciodata. De asemenea, s-a insinuat faptul ca institutia pe care o conduc nu isi face treaba cum trebuie, ca nu avem activitate. Vreau sa cred ca nu exista nici un fel de motive ascunse pentru aceasta campanie a sindicalistilor si ca nu se urmaresc interese personale sau politice", ne-a mai declarat Eugen Bola. Acesta a tinut sa sublinieze faptul ca sindicalistilor le-a fost permis sa participe la controale, nu sa le organizeze.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Firme Constanța Decizii ale Adunării Generale a Acţionarilor Mamaia SA!

28 Mar 2024 342

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 424

Firme din Constanța Revocări, numiri și prelungiri de mandate ale administratorilor societății Telegondola Mamaia SRL!

21 Mar 2024 557

Acționarii Comcereal SA Tulcea, convocați în adunare generală ordinară. Pe odinea zi, aprobarea indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie

20 Mar 2024 497

Un teren de 10.000 mp și unul de 6.000 mp în atenția acționarilor Transfer de terenuri între CN APM Constanţa și Autoritatea Vamală Română

18 Mar 2024 692

Acţionarii Model Constanța SA decid vânzarea unui teren situat la intrarea în zona peninsulară a municipiului Constanţa

18 Mar 2024 545

Convocare AGA Litoral SA Se aprobă oferta de cumpărare a unui teren intravilan şi a unei construcții situate în Mamaia, zona Club Castel

16 Mar 2024 532

Alianța Dreapta Unită solicită Avocatului Poporului să sesizeze CCR în legătură cu OUG privind comasarea alegerilor europarlamentare și locale

11 Mar 2024 483

Prelungire de mandat pentru unul dintre administratorii din CA-ul Administrației Canalelor Navigabile Constanța

05 Mar 2024 434

Afaceristul George Secărea obține la Tribunalul Constanța convocarea AGA pentru compania Q Seg West SA! Va fi numit un nou administrator (MINUTA)

29 Feb 2024 726

În ședința de Consiliu Local se aprobă bugetul pentru 2024 Mandatele administratorilor de la Termocentrale Constanța au fost prelungite!

28 Feb 2024 588

Firme Constanța Adunare Generală a Asociaților și modificări în contextul decesului unui asociat la Lex Trans SRL

27 Feb 2024 568

Firme Constanța Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați în adunare generală. Ordinea de zi a ședinței, completată la cererea Damen Holding BV

26 Feb 2024 915

Firme Constanța Acționarii Șantierului Naval 2 Mai SA Mangalia, convocați să decidă bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2024

24 Feb 2024 717

Firme Constanța Acționarii Brise Grains SA, convocați în AGA și AGEA, vor decide desfiinţarea punctului de lucru din Bucureşti, Gara Herăstrău

22 Feb 2024 586