Plăţi ilegale şi inventarierea incorectă a activelor Ce s-a descoperit în urma auditului efectuat de Camera de Conturi Constanţa la Primăria Murfatlar (document)


Camera de Conturi Constanţa a desfăşurat, în perioada 11.03.2019 - 25.04.2019, o acţiune de audit la Unitatea Administrativ-Teritorială Oraşul Murfatlar. Inspectorii de la Camera de Conturi Constanţa au analizat conturile anuale de execuţie bugetară.


În urma acţiunilor de audit s-au constatat următoarele: înregistrarea eronată, direct pe cheltuieli, a unor bunuri de natura obiectelor de inventar în valoare de 79.968 lei, suma estimată a abaterii fiind de 80 mii lei; neînregistrarea în evidenţa extracontabilă a garanţiilor de
bună execuţie constituie pentru contractele de execuţie lucrări, în sumă totală de 516.253 lei, suma estimată a abaterii fiind de 516 mii lei; nereflectarea în evidenţa contabilă a cotei de 40% din impozitul pe mijlocele de transport cu masă mai mare de 12 tone, în sumă de 253.625 lei, datorată de UATO Murfatlar în
favoarea Consiliului Judeţean Constanţa, suma estimată a abaterii fiind de 254 mii lei; la Liceul Teoretic Murfatlar din subordinea UATO Murfatlar s-a constatat neînregistrarea în evidenţa contabilă a bunurilor de natura activelor (mijloace fixe, obiectelor de inventar) primite în administrare de la UATO Murfatlar, în valoare de 5.584.865 lei, suma estimată a abaterii fiind de 5.585 mii lei.


În anul 2018, UAT Murfatlar nu a respectat procedurile privind parcurgerea celor 4 faze ale execuţiei bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, nu a organizat şi condus evidenţa şi nu a raportat angajamentele bugetare şi legale. La acestea se adaugă neaplicarea tuturor procedurilor legale de executare silită a creanţelor bugetului local în cadrul termenului de prescriere.


De asemenea, s-a constatat că entitatea nu a stabilit debitul în sumă de 1.048 lei şi nu a calculat şi încasat dobânzi şi accesorii aferente acestuia, în suma de 210 lei, datorate de o asociere pentru închiriere păşune; necalcularea şi neîncasarea de penalităţi de întârziere în sumă de 2.881 lei aferente unei creanţe mai vechi de un an, în sumă de 17.279 lei; necalcularea şi neîncasarea taxei pentru înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării (vehicule lente), în sumă estimată de 2.697 lei; neconstituirea, neînregistrarea şi nevirarea fondului de handicap la bugetul de stat în sumă de 50.862 lei.


La Liceul Teoretic Murfatlar din subordinea UATO Murfatlar au fost constatate nestabilirea, neîncasarea şi nevirarea la bugetul local a cotei procentuale de 50% din cuantumul total al veniturilor realizate din închirierea bunurilor aparţinând domeniului public al oraşului, în sumă estimată de 4.937 lei.



Diferenţe în veniturile încasate şi plăţile restante



Inspectorii de la Camera de Conturi Constanţa au mai descoperit nepublicarea unor informaţii publice pe pagina de internet a entităţii, conform prevederilor legii privind finanţele publice locale, şi nerespectarea în anul 2018 a tuturor principiilor bugetare în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli. Astfel, diferenţa dintre suma veniturilor încasate şi excedentul anilor anteriori utilizat pentru finanţarea exerciţiului bugetar curent a fost mai mică decât suma plăţilor efectuate şi a plăţilor restante.


La acestea se adaugă efectuarea în mod necorespunzător a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii: la inventarierea mijloacelor fixe, în listele de inventariere nu sunt completate stocurile faptice; nu au fost inventariate bunuri de natura obiectelor de inventar, investiţiile în curs, debitorii şi creditorii, disponibilităţile aflate în conturi la bănci; pe ultima filă a listei de inventariere, gestionarul nu a menţionat dacă toate bunurile şi valorile băneşti din gestiune au fost inventariate şi consemnate în listele de inventariere în prezenţa sa.


Pentru lucrările la obiectivul de investiţii „Reabilitare şi modernizare 13 străzi Sat Siminoc, oraş Murfatlar” au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 58.791 lei reprezentând cheltuieli pentru organizare de şantier, fără să existe niciun document justificativ care să ateste aceste lucrări: nu au fost prezentate autorizaţiile de
construire/desfiinţare aferente organizării de şantier, autorizaţiile pentru branşamente la utilităţi (alimentare cu apă) şi nu s-a făcut dovada achitării taxelor de branşament.


Clubul Sportiv Orăşenesc Murfatlar din subordinea UATO Murfatlar nu a reţinut garanţii materiale/băneşti de la persoana care are calitatea de gestionar, în cuantumul prevăzut de legislaţia în vigoare. S-a mai constatat şi nerespectarea obligaţiei legale de virare la bugetul de stat a taxei pentru constituirea fondului de mediu, în sumă de 46.571 lei.


Măsurile luate pentru înlăturarea deficienţelor constatate



În consecinţă, au fost luate măsuri de conducerea entităţii auditate pentru înlăturarea deficienţelor constatate. Acestea sunt următoarele:

 
  • În cazul înregistrărilor contabile eronate, entitatea a operat corecţiile necesare, întocmind note contabile;
  • S-a înregistrat garanţia de bună execuţie, în sumă de 516.253 lei, în contul „Disponibil din garanţia constituită pentru buna execuţie”;
  • Liceul Teoretic Murfatlar a înregistrat în evidenţa extracontabilă bunurile primite în administrare de la UATO Murfatlar şi a virat la bugetul local cota-parte de 50% din veniturile realizate din închirierea de bunuri din domeniul public al oraşului, în sumă de 4.937 lei;
  • Ordonatorul de credite a emis dispoziţie de modificare şi completare a unei dispoziţii din anul 2004 privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare şi dispoziţie pentru aprobarea regulamentului privind organizarea circuitului documentelor;
  • S-a încasat de la o asociere chirie pentru păşune în sumă de 1.048 lei şi penalităţile aferente de 210 lei;
  • Au fost încasate penalităţile de întârziere în sumă de 2.881 lei aferente unei creanţe mai vechi de 1 an, în sumă de 17.279 lei;
  • S-a încasat suma de 2.697 lei reprezentând taxă pentru înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării (vehicule lente), majorări de întârziere şi amenzi nedepunere declaraţie;
  • Au fost virate la bugetul de stat contribuţia la fondul de handicap în sumă de 50.862 lei şi taxa pentru constituirea fondului de mediu, în sumă de 46.571 lei;
  • Entitatea a publicat pe pagina proprie de internet informaţiile publice cu privire la BVC 2017- 2018, programul de investiţii publice 2017 – 2018, registrul de evidenţă a datoriei publice interne locale pentru anul 2018, situaţiile financiare;
  • La Clubul Sportiv Orăşenesc Murfatlar s-a încheiat contractul de garanţie în numerar pentru gestionarul de valori materiale şi băneşti şi a fost depusă prima tranşă.
 

Concluzii


Din cauza efectelor denaturărilor prezentate, situaţiile financiare, în ansamblul lor, nu prezintă fidel performanţa financiară a entităţii UATO Murfatlar la 31 decembrie 2018 şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată în perioada auditată. Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor şi organizarea evidenţei contabile.


Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.


În secţiunea Documente puteţi consulta sinteza rezultatelor acţiunii de audit desfăşurate la Unitatea Administrativ-Teritorială Oraşul Murfatlar.


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1604

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 722

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1253

Județul Constanța Audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale UATC Ghindărești. Raportul Camerei de Conturi (DOCUMENT)

10 Mar 2024 952

Camera de Conturi Constanța Audit efectuat asupra situațiilor financiare raportate de comuna Pantelimon pentru anul 2022. Concluzii (DOCUMENT)

09 Mar 2024 617

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 653

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 663

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 779

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 617

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 655

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 772

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 818

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 612

Audit financiar la Primăria Dobromir, județul Constanța Camera de Conturi a constatat o inventariere defectuoasă a mijloacelor de transport auto din cadrul primăriei (DOCUMENT)

07 Mar 2024 580

Deficiențe cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare găsite de angajații Camerei de Conturi Constanța la primăria 23 August (DOCUMENT)

06 Mar 2024 707