Portul Midia Pregătiri pentru ranfluarea navei. Se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei (galerie foto)


La acest moment se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei.

În urma ridicării de sâmbătă s-au câștigat în jur de 15 grade, fapt ce ajuta la montarea unui ponton de lucru de pe macaraua GSP Granit, dar mai ales e un plus pentru următoarea ridicare. Dacă nu se înrăutățește vremea, se estimează ca ridicarea va începe măine în jurul orei 10.

Pe lângă elementele de întărire se adaugă și o forță de rotire suplimentară cu vinciurile macaralei GSP Neptun care vor acționa în zona pupa a epavei.

Noul sistem de ridicare al macaralei GSP Neptun este calibrat pentru 1600 de tone. Evident, nu se intenționează ridicarea epavei ci doar creearea unui moment de răsucire.

Existența punților a fost confirmată de la prima inspecție a scafandrilor. Problema a fost că nicio autoritate nu avea planurile acestor punți, prin urmare s-a făcut o estimare maximală și s-a dispus sudarea acelor grinzi. Nu am informații comerciale, ci doar tehnice, aspectele comerciale le poate prezenta beneficiarul.

Azi la întâlnirea de lucru a fost prezent și arhitectul care a confirmat că modificările cu punțile suplimentare au fost făcute de armator după ce nava a părăsit șantierul din România și aceste modficări au fost făcute fară aprobarea societății de clasificare.

Problema nu se pune doar la greutatea noilor structuri și a mărfii de pe ele, ci că acele punți au îmbarcat mai multă apă la răsturnare, iar fără planuri precise care să ateste dimensiunile acelor punți, nu se poate estima cantitatea de apă. Mai mult, aceste punți sunt în partea superioară a navei, mutând astfel centru de greutate mai sus.

 În concluzie se merge din nou pe estimări maximale pentru că nu există date oficiale certe.


În plus, azi s-a aflat și o posibilă explicație pentru eșuarea navei. După incident, arhitectul naval a facut o simulare cu o greuttae de 100 de tone pe puntea exterioară numărul 8. E vorba de acele nutrețuri. Calculul de stabilitate a relevat că nava era la limită cu stabilitatea și orice factor extern putea provoca răsturnarea.

Sursa foto: GSP 

Citște și: UPDATE. Portul Midia Dificultăți în operațiunea de verticalizare a navei. Ce s-a întâmplat (galerie foto+video)

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 410

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3800

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7112

Firme Constanța Midia Internațional SA. A fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor

26 Feb 2024 663

Vizat, Portul Midia! Administrația Porturilor Maritime Constanța a atribuit cu contract important (DOCUMENT)

24 Feb 2024 790

Baurzhan Nurgaliyev este noul administrator şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Midia Marine Terminal SRL, din Năvodari

07 Feb 2024 893

Act adițional Ministerul Apărării Naționale alocă noi fonduri pentru Șantierul Naval Midia SA (DOCUMENT)

25 Jan 2024 1260

Administrația Porturilor Maritime, contract cu Inaco Legal SRL, din Galați (DOCUMENT)

23 Jan 2024 816

Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)

16 Jan 2024 8166

Nemulțumiri după primele condamnări! Dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea ajunge la Constanța! (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

08 Jan 2024 1058

Averea și interesele lui Costel Bucur, director Operațiuni Portuare în Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (DOCUMENT)

29 Dec 2023 1492

Averea și interesele lui Adrian Daniel Gavruță, președintele Consiliului de Administrație al Administrației Porturilor Maritime SA! (DOCUMENTE)

21 Dec 2023 1550

Primele condamnări în dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea! Inculpați, Cazacioc Gelu Daniel și Cazacioc&Co SRL (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

11 Dec 2023 1649

Baza Logistică Navală Constanța și Șantierul Naval Midia SA au încheiat un contract ce prevede reparații și andocare la Nava NPR 190 (DOCUMENT)

07 Dec 2023 1059

Grup Servicii Petroliere Logistic SRL și-a mutat sediului social din Portul Midia, Năvodari, în Voluntari, Ilfov

16 Oct 2023 1175