Portul Midia Pregătiri pentru ranfluarea navei. Se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei (galerie foto)


La acest moment se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei.

În urma ridicării de sâmbătă s-au câștigat în jur de 15 grade, fapt ce ajuta la montarea unui ponton de lucru de pe macaraua GSP Granit, dar mai ales e un plus pentru următoarea ridicare. Dacă nu se înrăutățește vremea, se estimează ca ridicarea va începe măine în jurul orei 10.

Pe lângă elementele de întărire se adaugă și o forță de rotire suplimentară cu vinciurile macaralei GSP Neptun care vor acționa în zona pupa a epavei.

Noul sistem de ridicare al macaralei GSP Neptun este calibrat pentru 1600 de tone. Evident, nu se intenționează ridicarea epavei ci doar creearea unui moment de răsucire.

Existența punților a fost confirmată de la prima inspecție a scafandrilor. Problema a fost că nicio autoritate nu avea planurile acestor punți, prin urmare s-a făcut o estimare maximală și s-a dispus sudarea acelor grinzi. Nu am informații comerciale, ci doar tehnice, aspectele comerciale le poate prezenta beneficiarul.

Azi la întâlnirea de lucru a fost prezent și arhitectul care a confirmat că modificările cu punțile suplimentare au fost făcute de armator după ce nava a părăsit șantierul din România și aceste modficări au fost făcute fară aprobarea societății de clasificare.

Problema nu se pune doar la greutatea noilor structuri și a mărfii de pe ele, ci că acele punți au îmbarcat mai multă apă la răsturnare, iar fără planuri precise care să ateste dimensiunile acelor punți, nu se poate estima cantitatea de apă. Mai mult, aceste punți sunt în partea superioară a navei, mutând astfel centru de greutate mai sus.

 În concluzie se merge din nou pe estimări maximale pentru că nu există date oficiale certe.


În plus, azi s-a aflat și o posibilă explicație pentru eșuarea navei. După incident, arhitectul naval a facut o simulare cu o greuttae de 100 de tone pe puntea exterioară numărul 8. E vorba de acele nutrețuri. Calculul de stabilitate a relevat că nava era la limită cu stabilitatea și orice factor extern putea provoca răsturnarea.

Sursa foto: GSP 

Citște și: UPDATE. Portul Midia Dificultăți în operațiunea de verticalizare a navei. Ce s-a întâmplat (galerie foto+video)

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Unde petrece Ziua Muncii, constănțeanul Mihai Budeanu de la 3 Sud Est „Ne-am gândit ca merităm puțină relaxare pe mare“

01 May 2021 1654

Yachtul catamaran Alezzi – investiția de peste 10 milioane de euro făcută de Stop SRL

27 Apr 2021 8153

Navă reținută în Portul Midia, la cererea a două firme. Una are sediul în Tulcea și este controlată de Almohamed Jaban Mousa

15 Apr 2021 944

Marinari egipteni cercetați pentru contrabandă cu țigarete

12 Apr 2021 547

Inventarul actualizat al bunurilor CN APM Constanța, publicat în Monitorul Oficial. Cum a crescut valoarea acestora

12 Apr 2021 584

Incendiu la o locuință în Corbu

11 Apr 2021 1040

Ședință a Colegiului Naval. Fonduri din PNRR pentru dezvoltarea infrastructurii portuare din Constanța, Constanța Sud-Agigea sau Midia

03 Apr 2021 2687

Procurorii din Constanța au deschis un dosar penal după ce nava Queen Hind a eșuat în Portul Midia. Stadiul cercetărilor

27 Jan 2021 1070

Cod Galben în județele Constanța și Tulcea. Porturi și căi de navigație închise din cauza condițiilor meteo

25 Jan 2021 846

Epopeea fără de sfârșit Queen Hind. Oile de pe navă, aruncate într-o groapă comună la Tulcea. Ce spunea șeful ANSVSA atunci

23 Jan 2021 1353

Procurorii au verificat Mare parte din oile înecate în Marea Neagră, îngropate pe un teren viran din județul Tulcea (video)

21 Jan 2021 1541

Județul Tulcea Percheziții privind incinerarea ovinelor înecate pe nava eşuată în Portul Midia în 2019

20 Jan 2021 661

A trecut un an de la semnarea contractului pentru ranfluarea navei Queen Hind, eșuată în Portul Midia

14 Jan 2021 966

Alertă meteo. Cod Galben în județele Constanța și Tulcea. Portul Midia este închis

09 Jan 2021 3160

Administrația Canalelor Navigabile Constanța caută diriginți de șantier pentru modernizarea Portului Luminița

09 Jan 2021 2534