22 Aug, 2020 21:07
1618
"La ora actuală, situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal - Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (...) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov - Apaţa, Apaţa - Caţa şi Caţa - Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa - Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul", a spus Orban.
"Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal - Braşov (...) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj - Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea", a spus prim-ministrul.
"Pentru noi, transportul feroviar este prioritar aşa cum este pentru întreaga Uniune Europeană. Transportul feroviar este considerat sigur, rapid, ecologic şi dezvoltarea transportului feroviar reprezintă o prioritate la nivel european", a mai spus premierul.
Sursa foto: Arhiva ZIUA de Constanța
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: