Raportul de activitate pe 2019 ​al Curții de Conturi a României Câte instituții publice au fost audiate și câte abateri au fost constatate


Curtea de Conturi a României a transmis Parlamentului Raportul public pe anul 2018 și Raportul de activitate pe 2019, după ce acestea au fost aprobate de Plenul instituției.

Raportul public cuprinde concluziile misiunilor de audit financiar al conturilor publice de execuție bugetară, precum și concluziile misiunilor de audit al conformității la operatorii economici din sectorul guvernamental, servicii publice de interes local și la alte entități. Documentul include și sinteza misiunilor de audit al performanței pentru programe finanțate din fonduri publice.

Astfel, în 2019, Curtea de Conturi a României a realizat 2.291 de rapoarte de audit și peste 5.400 de rapoarte de follow-up privind activitatea entităților în anul 2018.

Au fost auditate 2.246 de instituții publice sau operatori economici cu finanțare de la bugetul de stat, fiind identificate 18.176 de cazuri de abateri, nereguli sau erori, în scădere cu 4% față de anul anterior. 

Deși activitatea entităților s-a îmbunătățit ca urmare a recomandărilor formulate de auditorii publici externi, misiunile de audit financiar și de conformitate realizate de Curtea de Conturi în 2019, pentru anul anterior, au identificat o serie de cazuri de nerespectare a reglementărilor legale. Astfel, s-au constatat abateri care au dus fie la nestabilirea, neurmărirea și neîncasarea unor venituri bugetare, fie la producerea unor prejudicii ori la denaturarea unor date și informații din situațiile financiare.

Veniturile suplimentare estimate de Curtea de Conturi se ridică, în total, la 721 de milioane de lei (151 de milioane de euro), din care 43% o reprezintă acele venituri administrate de ANAF, care prezintă indicii de risc fiscal și care se vor concretiza în urma inspecțiilor fiscale realizate de instituția specializată. În ceea ce privește sesizarea organelor de urmărire penală pentru prejudiciile identificate și consemnate în actele de audit aferente anului 2018, CCR a formulat 39 de sesizări la cererea departamentelor și camerelor de conturi: 18 sesizări pentru nedispunerea și neurmărirea măsurilor dispuse, iar alte 21 de sesizări au vizat existența unor indicii de săvârșire a unor fapte de natură penală.


„În 2019, Curtea de Conturi a României și-a menținut ca obiectiv creșterea calității rapoartelor de audit și cultivarea unei culturi instituționale bazate pe transparență și dialog. În contextul în care instituția supremă de audit are o contribuție esențială la consolidarea managementului responsabil al finanțelor publice și trebuie să fie un sprijin efectiv în dezvoltarea societății în ansamblu, ne dorim ca activitatea noastră să constituie un factor determinant în acest sens”, a declarat Mihai Busuioc, Președintele Curții de Conturi a României.


Ca o completare a activității Curții de Conturi în anul 2019, rapoartele speciale realizate de instituție au vizat câteva domenii-cheie de analiză: gradul de ocupare a personalului sanitar din sistemul public de sănătate în perioada 2014-2017, performanța activității Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) în intervalul 2013-2017 sau a pieței gazelor naturale în perioada 2012-2016.

De asemenea, Curtea de Conturi a realizat auditul performanței privind calitatea și managementul apelor în perioada 2015-2017 și pe cel al utilizării fondurilor publice alocate în perioada 2002-2016 pentru construirea sălilor de sport, în vederea garantării accesului la facilitățile moderne de practicare a sporturilor.


Mai multe informații despre Raportul public pe anul 2018, despre Rapoartele referitoare la finanțele publice locale pe anul 2018, precum și despre Raportul de activitate pe anul 2019, pot fi accesate pe site-ul Curții de Conturi a României www.curteadeconturi.ro, secțiunea Publicații recente.

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UAT Cuza Vodă, supraestimare de peste un milion de euro a veniturilor proprii, spune Curtea de Conturi (DOCUMENT)

19 Mar 2024 581

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 591

Comuna Albești, creanțe de peste 60.000 de euro de la contribuabili de negăsit, spune Curtea de Conturi. Raportul din 2023 (DOCUMENT)

17 Mar 2024 535

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1521

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 644

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1153

Ţilincă Gheorghe, primarul din Casimcea (Tulcea), achitat! Dosarul, la Curtea de Apel Constanța. Legături cu Siluan Proiect SRL, firma fondată de preotul Iscru

10 Mar 2024 1005

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 607

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 599

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 703

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 555

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 604

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 720

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 545

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 783