„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Direcția Regim Permise de Conducere, clădirea care schimbă percepția asupra birocrației

Sursa foto: Google Maps
  • Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor București este situată în București, pe Șoseaua Pipera nr. 49.
  • Imobilul a fost construit de compania bucureșteană Aedificia Carpați și partenerii săi pentru acest proiect într-un termen de 12 luni.
  • Clădirea se dezvoltă pe cinci nivele, iar suprafața desfășurată este impresionantă, fiind vorba de 12.500 de metri pătrați, ce includ spații de producție numere auto și permise, săli de examene, dar și alte facilități menite să asigure o interfață prietenoasă în relația dintre cetățean și instituțiile statului.
 
Într-o țară în care relația cetățeanului cu instituțiile statului trimite cu gândul la clădiri gri și anoste, prăfuite, cu o puternică amprentă comunistă, orice vizită la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București - clădire modernă, construită și în raport de impresia făcută cetățeanului - contribuie la ștergerea acestui stereotip legat de birocrația din România.
 
Situată în București, pe Șoseaua Pipera nr. 49, clădirea a fost ridicată de compania bucureșteană Aedificia Carpați și partenerii săi pentru acest proiect și vine să asigure o cu totul altă imagine relațiilor dintre cetățean și instituțiile statului.
 
Clădirea se dezvoltă pe cinci nivele, iar suprafața desfășurată este impresionantă, fiind vorba de 12.500 de metri pătrați, ce includ spații de producție numere auto și permise, săli de examene, dar și alte facilități menite să asigure o interfață prietenoasă în relația dintre cetățean și instituțiile statului și să reducă gradul de disconfort pe care publicul îl poate resimți la interacțiunea cu instituțiile publice.



 
Din istoricul instituției
 
Istoricul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București, disponibil pe site-ul oficial al instituției, arată că rădăcinile instituției merg înapoi până în anul 1859, de când datează prima încercare de reglementare juridică referitoare exclusiv la domeniul circulației pe drumurile publice.
 
La momentul respectiv, cu titlu experimental, a fost elaborat primul regulament, intitulat „Ordonanța pentru reglementarea trăsurilor în București“, act ce a rămas în vigoare până în 1868, când Consiliul Comunal al Capitalei a votat  un „Regulament pentru trăsurile de piață și București“, document ce prevedea, printre altele, că „nimeni nu e volnic a conduce trăsura fără livret“.
 

Mai târziu, în 1906, este publicat „Regulamentul poliției rulajului și circulației pe căile publice“, iar în 1907 sunt introduse primele dispoziții cu privire la obligativitatea obținerii „brevetului“ de șofer, în urma susținerii unui examen, pentru toate persoanele care doresc să conducă autovehicule.
 
Astfel, primele examene pentru obținerea permisului au fost organizate în luna decembrie 1907, dar primele cursuri de pregătire pentru obținerea carnetului au fost deschise abia în 1911.

 
Se arată în istoricul instituției că examenul consta într-o probă de viteză pe șosea și o probă de frânare instantanee în momentul în care examinatorul arunca în fața automobilului aflat în plină viteză un sac umplut cu paie.
 
Arc peste timp, după mai multe modificări legislative, în anul 2004 a fost reorganizată structura în Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, subordonată direct ministerului de Interne, iar în luna august 2005 a avut loc preluarea activității de examinare a candidaților pentru obținerea permisului de conducere de la poliția rutieră.
 


Așa se face că, acum, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor este o structură aparte în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, iar clădirea în care își desfășoară activitatea face ca interacțiunea cetățenilor cu instituțiile statului să pornească de la o premisă bună și nu de la prejudecăți.
 
Așa cum menționam anterior, clădirea DRPCIV este o clădire modernă, ce beneficiază din plin de lumina solară, iar spațiile deschise, generoase, vin în sprijinul cetățenilor, chiar și în cazul unor întârzieri în activitatea instituțională.
 
Dezvoltată pe cinci nivele și cu o suprafață desfășurtă de 12.500 de metri pătrați, clădirea a fost construită de compania bucureșteană Aedificia Carpați și partenerii săi pentru acest proiect, durata de execuție fiind 12 luni.


 
Investiția cuprinde spații de producție numere auto și permise, săli de examene, birouri, sală de conferințe, dar și săli de pregătire.
 
Totodată, fațadele îmbină finisajul clasic din placaje de granit cu finisaj modern: perete cortină, luminatoare și placaje de fațadă cu plăci Reynobond.
 
Spațiile generoase ce beneficiază din plin de lumină, dar și care asigură un bun flux al oamenilor în interiorul direcției, concentrarea mai multor compartimente ale instituției în același loc, precum și aspectul modern al clădirii – toate acestea fac ca orice drum al cetățenilor la DRPCIV să reinventeze relația dintre omul obișnuit și birocrație, în România.
 
Citește și
„Restaurăm istoria și construim viitorul“
Biserica Domnița Bălașa, din Așezămintele Brâncovenești și spectaculoasele lucrări ce o fac astăzi la fel de vie ca la inaugurare, în prezența regilor (FOTO+VIDEO)

 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Capela Elena Doamna, dovada vie din inima Bucureștilor a vremurilor în care sentimentele erau transpuse armonios în piatră

28 Nov 2022 621

#Dobrogea144 Ing. Petre Badea, directorul general al Aedificia Carpați, mesaj de Ziua Dobrogei

18 Nov 2022 842

Cazinoul din Constanța, promisiunea care învinge scepticismul (VIDEO)

10 Nov 2022 4826

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Premiat cu Trofeul Calității, Muzeul Național de Artă Contemporană asigură tuturor vizitatorilor săi o dublă perspectivă

31 Oct 2022 758

Vestea bună de la Cazino Constanța! (GALERIE FOTO)

23 Sep 2022 1500

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Biserica Domnița Bălașa, din Așezămintele Brâncovenești și spectaculoasele lucrări ce o fac astăzi la fel de vie ca la inaugurare, în prezența regilor (FOTO+VIDEO)

26 Aug 2022 1198

Cele mai frumoase momente ale Cazinoului Constanța, de la abandon! Ziua din care Cazinoul ne-a lăsat să vedem că renaște (FOTO-VIDEO)

20 Aug 2022 2074

Fotoreportaj Surpriza de la Cazino Constanța!

19 Aug 2022 6025

Oficial Ministrul Dezvoltării vine mâine la Cazinoul din Constanța! Ce spune Prefectura Constanța

18 Aug 2022 1092

Cazinoul din Constanța, „bijuteria“ care prinde din nou viață

16 Aug 2022 2675

Fotoreportaj Pas cu pas, spre renașterea Cazinoului din Constanța

04 Aug 2022 2196

A semnat Ordinul de începere a lucrărilor la Cazino Fostul ministru Ion Ștefan – „Și generațiile tinere merită un astfel de simbol readus la viață“ (FOTO)

03 Aug 2022 1198

Cazinoul din Constanța, „prizonierul“ licitațiilor?! Interviu în exclusivitate cu ing Petre Badea, dir. Aedificia Carpați – „Întreaga structură de rezistență este compromisă“. Cât mai durează lucrările (FOTO+VIDEO)

27 Jul 2022 5240

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Biblioteca Universității Politehnice București, „fundația“ solidă în pregătirea viitorilor ingineri, construită de Aedificia Carpați

23 Jul 2022 885

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Muzeul Colecțiilor de Artă, martorul viu, din inima Bucureștilor, al vremurilor faine de odinioară, rămas aici grație amplelor lucrări ce i-au redat splendoarea

30 Jun 2022 741