„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Direcția Regim Permise de Conducere, clădirea care schimbă percepția asupra birocrației

Sursa foto: Google Maps
  • Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor București este situată în București, pe Șoseaua Pipera nr. 49.
  • Imobilul a fost construit de compania bucureșteană Aedificia Carpați și partenerii săi pentru acest proiect într-un termen de 12 luni.
  • Clădirea se dezvoltă pe cinci nivele, iar suprafața desfășurată este impresionantă, fiind vorba de 12.500 de metri pătrați, ce includ spații de producție numere auto și permise, săli de examene, dar și alte facilități menite să asigure o interfață prietenoasă în relația dintre cetățean și instituțiile statului.
 
Într-o țară în care relația cetățeanului cu instituțiile statului trimite cu gândul la clădiri gri și anoste, prăfuite, cu o puternică amprentă comunistă, orice vizită la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București - clădire modernă, construită și în raport de impresia făcută cetățeanului - contribuie la ștergerea acestui stereotip legat de birocrația din România.
 
Situată în București, pe Șoseaua Pipera nr. 49, clădirea a fost ridicată de compania bucureșteană Aedificia Carpați și partenerii săi pentru acest proiect și vine să asigure o cu totul altă imagine relațiilor dintre cetățean și instituțiile statului.
 
Clădirea se dezvoltă pe cinci nivele, iar suprafața desfășurată este impresionantă, fiind vorba de 12.500 de metri pătrați, ce includ spații de producție numere auto și permise, săli de examene, dar și alte facilități menite să asigure o interfață prietenoasă în relația dintre cetățean și instituțiile statului și să reducă gradul de disconfort pe care publicul îl poate resimți la interacțiunea cu instituțiile publice.



 
Din istoricul instituției
 
Istoricul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București, disponibil pe site-ul oficial al instituției, arată că rădăcinile instituției merg înapoi până în anul 1859, de când datează prima încercare de reglementare juridică referitoare exclusiv la domeniul circulației pe drumurile publice.
 
La momentul respectiv, cu titlu experimental, a fost elaborat primul regulament, intitulat „Ordonanța pentru reglementarea trăsurilor în București“, act ce a rămas în vigoare până în 1868, când Consiliul Comunal al Capitalei a votat  un „Regulament pentru trăsurile de piață și București“, document ce prevedea, printre altele, că „nimeni nu e volnic a conduce trăsura fără livret“.
 

Mai târziu, în 1906, este publicat „Regulamentul poliției rulajului și circulației pe căile publice“, iar în 1907 sunt introduse primele dispoziții cu privire la obligativitatea obținerii „brevetului“ de șofer, în urma susținerii unui examen, pentru toate persoanele care doresc să conducă autovehicule.
 
Astfel, primele examene pentru obținerea permisului au fost organizate în luna decembrie 1907, dar primele cursuri de pregătire pentru obținerea carnetului au fost deschise abia în 1911.

 
Se arată în istoricul instituției că examenul consta într-o probă de viteză pe șosea și o probă de frânare instantanee în momentul în care examinatorul arunca în fața automobilului aflat în plină viteză un sac umplut cu paie.
 
Arc peste timp, după mai multe modificări legislative, în anul 2004 a fost reorganizată structura în Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, subordonată direct ministerului de Interne, iar în luna august 2005 a avut loc preluarea activității de examinare a candidaților pentru obținerea permisului de conducere de la poliția rutieră.
 


Așa se face că, acum, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor este o structură aparte în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, iar clădirea în care își desfășoară activitatea face ca interacțiunea cetățenilor cu instituțiile statului să pornească de la o premisă bună și nu de la prejudecăți.
 
Așa cum menționam anterior, clădirea DRPCIV este o clădire modernă, ce beneficiază din plin de lumina solară, iar spațiile deschise, generoase, vin în sprijinul cetățenilor, chiar și în cazul unor întârzieri în activitatea instituțională.
 
Dezvoltată pe cinci nivele și cu o suprafață desfășurtă de 12.500 de metri pătrați, clădirea a fost construită de compania bucureșteană Aedificia Carpați și partenerii săi pentru acest proiect, durata de execuție fiind 12 luni.


 
Investiția cuprinde spații de producție numere auto și permise, săli de examene, birouri, sală de conferințe, dar și săli de pregătire.
 
Totodată, fațadele îmbină finisajul clasic din placaje de granit cu finisaj modern: perete cortină, luminatoare și placaje de fațadă cu plăci Reynobond.
 
Spațiile generoase ce beneficiază din plin de lumină, dar și care asigură un bun flux al oamenilor în interiorul direcției, concentrarea mai multor compartimente ale instituției în același loc, precum și aspectul modern al clădirii – toate acestea fac ca orice drum al cetățenilor la DRPCIV să reinventeze relația dintre omul obișnuit și birocrație, în România.
 
Citește și
„Restaurăm istoria și construim viitorul“
Biserica Domnița Bălașa, din Așezămintele Brâncovenești și spectaculoasele lucrări ce o fac astăzi la fel de vie ca la inaugurare, în prezența regilor (FOTO+VIDEO)

 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Cazinoul din Constanța, perla care renaște din mare! Video inedit cu evoluția spectaculoaselor lucrări din al treilea an de șantier (FOTO+VIDEO)

13 Mar 2024 1964

Cazino Constanța, perla albă de la Marea Neagră! Aedificia Carpați – „O fuziune perfectă între tehnologie avansată și estetică rafinată“ (FOTO)

22 Feb 2024 955

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Complexul Romsilva, construit ca o metaforă ce amintește de statornicia pădurilor seculare

21 Feb 2024 787

Stadiul lucrărilor la Cazinoul din Constanța prezentat de Gabi Puchiu– reprezentant Aedificia Carpați, șef lucrări Cazinoul Constanța (FOTO+VIDEO)

15 Feb 2024 922

FOTOREPORTAJ Cazinoul, vânt din pupa pentru restaurare! Pardoseli ca ape cristaline, tâmplărie exterioară de nota 10 și „misterul“ sursei de încălzire din interior

09 Feb 2024 1736

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Mânăstirea Antim, dovada vie din inima Bucureștilor a unui timp în care viața era mai grea, dar oamenii mai buni

31 Jan 2024 683

VIDEO EVOLUȚIE LUCRĂRI Cazinoul din Constanța, patru ani pe drumul renașterii! „Va străluci“ (FOTO+VIDEO)

15 Jan 2024 1220

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Ateneul Român, readus la viață de lucrările conduse de actualul manager de proiect al Cazinoului din Constanța (GALERIE FOTO)

28 Dec 2023 1636

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Biblioteca Națională a României, veritabil centru cultural și reper arhitectural al Bucureștiului (FOTO)

30 Nov 2023 1132

Biciuit de ploi și vânturi nemiloase, Cazinoul din Constanța strălucește, suveran alb peste faleza cenușie (FOTO)

22 Nov 2023 3764

#Dobrogea145 Ing. Petre Badea, directorul general al Aedificia Carpați, mesaj de Ziua Dobrogei

20 Nov 2023 1557

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Centrul PRECIS, viitorul cu inimă verde, construit de Aedificia Carpați și partenerii săi

30 Oct 2023 1268

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Teatrul Național București, locul ce poartă sufletul spre noi dimensiuni! Imobilul, readus la imaginea artistică prin lucrările Aedificia Carpați și ale partenerii săi (FOTO)

29 Sep 2023 1180

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Școala Americană București, ansamblul ridicat de Aedificia Carpați ce încorporează un adevărat sistem de învățământ occidental

22 Aug 2023 1263

Constanța Carp, arhitecta care a proiectat lucrările de salvare a Cazinoului din Constanța – „Cazinoul cunoaște o restaurare care îi va reda demnitatea“ (FOTO)

12 Aug 2023 5361