Actualitate

Scădere semnificativă a apelurilor non-urgente la 112. Câte s-au înregistrat la Constanța


În primele trei luni ale anului 2020 s-au înregistrat 2.539.700 de apeluri la Serviciul de urgență 112, cu 13% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cetățenii au apelat mai responsabil numărul 112 în 2020, apelurile non-urgente fiind în scădere, pe primul trimestru, cu 14,48% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre urgențe au reprezentat solicitări pentru Ambulanță.

Astfel, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), în perioada ianuarie-martie 2020, din totalul de 2.539.700 de apeluri, un număr de 1.395.029 apeluri au reprezentat urgențe (54,92%), iar 1.144.671 au fost apeluri non-urgente (45,08%). În luna ianuarie 2020, au fost înregistrate 464.907 de apeluri urgente și 384.168 de apeluri non-urgente, în februarie au fost contorizate 459.096 de apeluri urgente și 361.056 non-urgente, în timp ce în luna martie s-au înregistrat 471.026 apeluri urgente și 399.446 non-urgente.

Cele mai multe apeluri non-urgente, în perioada ianuarie-martie a.c., s-au înregistrat în București (124.922), Constanța (53.321) și Mureș (51.309).

Remarcabil este faptul că apelurile non-urgente sunt în scădere cu peste 14% față de aceeași perioadă a anului 2019, când au fost preluate 1.338.517 de apeluri non-urgente. Scăderea numărului de apeluri non-urgente poate fi interpretată drept un semnal pozitiv al faptului că cetățenii au înțeles importanța apelării responsabile a numărului unic de urgență 112.

La nivel național, cele mai multe apeluri au fost recepționate de către operatorii STS din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București-Ilfov, anume 403.432 de apeluri, din care o medie de 69% au reprezentat urgențe. Pe locul al doilea ca număr al apelurilor efectuate de către cetățeni la 112 se situează județul Iași, cu un total de 119.223 de apeluri, din care peste 63% au fost urgențe. Cel de-al treilea județ ca număr de apeluri la 112 este Constanța, cu un total de 101.925 apeluri, dintre care numai 47,8% au fost urgențe.

În funcție de agențiile specializate de intervenție către care au fost transferate apelurile de către operatorii STS, situația se prezintă astfel:






În ceea ce privește tipologia urgențelor și distribuția pe agenții, cele mai multe apeluri de urgență au fost transferate la Ambulanță – 56,88% (963.476 apeluri), urmate de Poliție – 20,77% (351.876 apeluri), ISU-SMURD – 17,72% (300.231 apeluri), Jandarmerie – 4,06% (68.858 apeluri) și alte agenții – 0,56% (9.507 apeluri).

 Precizăm că, până la sfârșitul lunii martie a.c., operatorii STS au preluat 32.327 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale.

Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie, apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității.

Sursa foto-text: STS 

 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) 42.173 de apeluri la 112, referitoare la COVID 19. Unde s-au înregistrat cele mai multe

15 May 2020 703

Constănțenii, pe locul 2 național la apeluri non-urgente la 112. Câte apeluri au fost de la malul mării în legătură cu COVID-19

08 Apr 2020 1506

Declarația pe proprie răspundere poate fi completată și online Este activă platforma electronică formular.sts.ro

28 Mar 2020 2006

Românii sună la 112 și întreabă dacă pot organiza nunți și înmormântări. Alte cazuri reale prezentate de STS

20 Mar 2020 889

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) asigură comunicații video securizate pentru misiunile SMURD

06 Mar 2020 404

„Stop apelurilor false la 112!” Autoritățile avertizează cu privire la apelarea la numărul unic de urgență

20 Feb 2020 544

Ministerul Apărării Naționale, la exercițiul cibernetic național CyDEx19 organizat de SRI

02 Oct 2019 671

Raed Arafat a anunțat măsurile luate în cazul sistemului 112

07 Aug 2019 711

Una dintre licitaţiile STS, contestată de Telekom România! Compania şi-a retras ulterior acţiunea

01 Aug 2019 831

Ministrul Mihai Fifor vrea trecerea sistemului 112 de la STS la MAI

31 Jul 2019 592

„Învăţaţi-vă copiii să aibă încredere în operatorul 112!“ STS ne învaţă când să (nu) apelăm numărul unic de urgenţă

31 Jul 2019 861

A fost semnat regulamentul privind sistemul apelurilor de urgență 112

30 Jul 2019 717

Ionel-Sorinel Vasilca, şeful STS, şi-a dat demisia, după crimele din Caracal! Cine sunt cei 12 generali care au condus instituţia

30 Jul 2019 998

A demisionat directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ionel-Sorinel Vasilca

29 Jul 2019 924

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a fost acuzat că nu a implementat soluții gratuite de localizare a apelurilor 112. Vezi cum a răspuns acuzațiilor

28 Jul 2019 947