Serviciul de Telecomunicații Speciale, referitor la crima de la Caracal Se poate localiza cu exactitate un apel la 112 doar dacă este instalată o aplicație pe telefon

Biroul de presă al STS susține că Serviciul de Telecomunicații Speciale susține că nu poate identifica locul telefonului și celula operatorului de telefonie, în cazul unui apel la 112, precum cel făcut de fata ucisă la Caracal.

„La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.

Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
- 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
- 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
- 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta
Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
- 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:12:51: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta


Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.

STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.

Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”, a transmis Biroul de presă al STS.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Ozarchevici

28 Jul, 2019 00:11

Nu are cum sa-mi placa un asemenea articol. Trebuia sa ne spuna cum a actionart politia la primirea apelurilor, nu sa ne dea ora, minutul si secunda la care a fost efectuat apelul. Se remarca o distanta de 6 minute intre apelul la 112 si transferul convorbirii catre dispecersaul de politie. Intrebarea e ce a vorbit operatoatea cu apelanta vreme de sase minute, cand viata acesteia din urma era pusa in pericol. Ce calificare are operatoarea de a gestiona o asemenea situatie? La un apel la 112 se pun mult prea mylte intrebari de catre aceste operatoare care le stiu pe toate.Pana la dispecerul de la politie te mananca sfintii, pardon, operatoatele de la 112!.

Articole asemanatoare

„Radiografia“ firmelor Iată cine vrea să supervizeze lucrările la noul sediu al Serviciului de Telecomunicații Speciale Constanța!

18 Feb 2024 1229

Servicii de Telecomunicații Speciale 112, de 20 de ani în România. Iată câte apeluri au fost înregistrate în anul 2023 în județele Constanța și Tulcea

11 Feb 2024 669

Clădiri emblematice iluminate în roșu, de Ziua Europeană 112, în toată țara

10 Feb 2024 764

Serviciul de Telecomunicații Speciale, anunț important legat de construcția noului sediu de la Constanța! (DOCUMENT)

11 Jan 2024 1303

Peste 20 de apeluri pe minut la 112, de Anul Nou. Sute de apeluri au anunțat urgențe provocate de materiale pirotehnice.

03 Jan 2024 570

Peste 90.000 de apeluri gestionate de către operatorii STS ai Serviciului de urgență 112, în cele trei zile de Crăciun

27 Dec 2023 716

Salariile personalului STS şi MAI din echipele de proiecte finanţate din fonduri externe, majorate

08 Dec 2023 1146

STS Sute de apeluri de urgență în zonele montane și de pe litoral în această vară. Stațiunea cu cele mai multe solicitări pentru cazuri de înec

02 Sep 2023 780

Licitații publice. Un constructor din Transilvania va executa noul sediu al Direcției de Telecomunicații Speciale Constanța. Contract de peste 4 milioane de euro (DOCUMENTE)

27 Aug 2023 1590

Situația intervențiilor în iulie 2023 În România, sute de mii de persoane au fost resuscitate de urgență din cauza caniculei

25 Jul 2023 736

Firma primarului Rahău, din Tulcea Pronautica SRL, condamnată într-un dosar al DNA Constanța! Contracte cu SRI, STS și SIE

15 Jun 2023 1952

Apelurile efectuate la Serviciul de urgență 112, vor fi localizate cu o mai mare precizie

26 May 2023 907

Silviu Rahău, primarul din Crișan (Tulcea) și firma pe care o controlează (Pronautica SRL), acorduri de recunoaștere a vinovăției la DNA Constanța! Primele termene

22 May 2023 2096

Contracte publice cu SRI, STS și SIE! Pronautica SRL, acord la DNA. Silviu Rahău, primarul din Crișan, - „Nu îmi este afectat mandatul“

09 May 2023 2408

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Sediul STS - peste 20.000 de metri pătrați reuniți într-un vast ansamblu dedicat activităților specifice de telecomunicații speciale

28 Feb 2023 2235